2. Moja rodzina.docx

(19 KB) Pobierz

2.      Moja rodzina – tydzień II

 

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny,

- usprawnianie narządu wzroku i słuchu,

- prawidłowe posługiwanie się liczebnikami: jeden, dwa,

- zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim osobom,

- rozwijanie wrażliwości słuchowej,

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasze rodziny

Podawanie informacji na temat

swojej rodziny, np. jak ma na imię mama (tata), jakie zawody

wykonują:

 

• nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama,

tata, brat, siostra, ciocia, babcia,

dziadek, wujek.

 

 

 

 

To ja

– Podawanie informacji o sobie:

 

• określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć, potraw, form

wypoczynku.

 

 

-  ruchowa,

- poznawcza,

- społeczna,

 

Zabawy z wykorzystaniem

fragmentu rymowanki

Kim jestem?Rozwijanie

umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny. Zabawa paluszkowa „Mam pięć paluszków”.

 

 

Dziecko:

– rozpoznaje
i prawidłowo

nazywa członków najbliższej rodziny,

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Tańcząca rodzinka”

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania w parze „Idziemy na spacer”

 

Tekst rymowanki, obrazki przedstawiające członków rodziny, sylweta chłopca.

 

- poznawcza,

 

 

Zabawy dydaktyczne rozwijające zmysłyNasze ulubione zabawy. Rozwijanie narządów zmysłów: wzroku i słuchu podczas ćwiczeń.

 

- rozpoznaje dźwięki,

- zauważa różnice
w wyglądzie,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca szybka reakcje na sygnał „Dzień i noc”

 

·         Opowieść ruchowa „Zabawa Oli”.

 

 

Pudło z otworem, przedmioty wydające dźwięki, różnego rodzaju klocki.

 

- poznawcza,

- matematyczna,

 

 

Ćwiczenia liczbowe na podstawie wiersza S. Jachowicza Dobry

Braciszek. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami:

jeden, dwa.

 

 

 

- liczy do dwóch,

- używa liczebników głównych,

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Brat z siostrzyczką”

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa „Jabłka w koszach”

 

Tekst wiersza, pocięte na części sylwety chłopców
i dziewczynek, kukiełki.

 

- społeczna,

- plastyczna,

 

Wykonanie słodkiego poczęstunku dla rodziców i rodzeństwa

Kolorowe ciasteczka. Zachęcanie do sprawiania

Przyjemności bliskim osobom.

 

 

- przygotowuje

poczęstunek dla

swoich najbliższych

 

·         Zabawa muzyczno – ruchowa „Kołysanka”

 

 

Produkty do przygotowania kolorowych ciasteczek, talerzyki papierowe.

 

- poznawcza,

- społeczna

- językowa,

 

Zabawy z wykorzystaniem

Piosenki . Rozwijanie wrażliwości

SłuchowejSiostrzyczka”. Wyjaśnienie znaczenia słowa kołysanka.

 

- rozpoznaje utwory

muzyczne o rożnym

charakterze,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność rozpoznawania muzyki o różnym charakterze „Wybierz obrazek”

 

Nagrania muzyki
o zróżnicowanym charakterze. Ilustracje.

 

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik.

Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego, MAC Edukacja.

 

 

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin