2. Moja rodzina – tydzień II
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny,
- usprawnianie narządu wzroku i słuchu,
- prawidłowe posługiwanie się liczebnikami: jeden, dwa,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim osobom,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej,
Treści programowe
Rodzaje aktywności
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Zabawy ruchowe
Środki dydaktyczne
Nasze rodziny
– Podawanie informacji na temat
swojej rodziny, np. jak ma na imię mama (tata), jakie zawody
wykonują:
• nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama,
tata, brat, siostra, ciocia, babcia,
dziadek, wujek.
To ja
– Podawanie informacji o sobie:
• określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć, potraw, form
wypoczynku.
- ruchowa,
- poznawcza,
- społeczna,
Zabawy z wykorzystaniem
fragmentu rymowanki
„Kim jestem?”Rozwijanie
umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny. Zabawa paluszkowa „Mam pięć paluszków”.
Dziecko:
– rozpoznaje i prawidłowo
nazywa członków najbliższej rodziny,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Tańcząca rodzinka”
· Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania w parze „Idziemy na spacer”
Tekst rymowanki, obrazki przedstawiające członków rodziny, sylweta chłopca.
Zabawy dydaktyczne rozwijające zmysły „Nasze ulubione zabawy”. Rozwijanie narządów zmysłów: wzroku i słuchu podczas ćwiczeń.
- rozpoznaje dźwięki,
- zauważa różnice w wyglądzie,
· Zabawa ruchowa rozwijająca szybka reakcje na sygnał „Dzień i noc”
· Opowieść ruchowa „Zabawa Oli”.
Pudło z otworem, przedmioty wydające dźwięki, różnego rodzaju klocki.
- matematyczna,
Ćwiczenia liczbowe na podstawie wiersza S. Jachowicza „Dobry
Braciszek” . Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami:
jeden, dwa.
- liczy do dwóch,
- używa liczebników głównych,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Brat z siostrzyczką”
· Zabawa orientacyjno – porządkowa „Jabłka w koszach”
Tekst wiersza, pocięte na części sylwety chłopców i dziewczynek, kukiełki.
- plastyczna,
Wykonanie słodkiego poczęstunku dla rodziców i rodzeństwa
– „Kolorowe ciasteczka”. Zachęcanie do sprawiania
Przyjemności bliskim osobom.
- przygotowuje
poczęstunek dla
swoich najbliższych
· Zabawa muzyczno – ruchowa „Kołysanka”
Produkty do przygotowania kolorowych ciasteczek, talerzyki papierowe.
- społeczna
- językowa,
Piosenki . Rozwijanie wrażliwości
Słuchowej „Siostrzyczka”. Wyjaśnienie znaczenia słowa kołysanka.
- rozpoznaje utwory
muzyczne o rożnym
charakterze,
· Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność rozpoznawania muzyki o różnym charakterze „Wybierz obrazek”
Nagrania muzyki o zróżnicowanym charakterze. Ilustracje.
LITERATURA:
„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.
„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,
„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.
„Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik.
„Nasze przedszkole”. Program wychowania przedszkolnego, MAC Edukacja.
2
JulaT