2. Na naszym podwórku.docx

(21 KB) Pobierz

 

2.    Na naszym podwórku – tydzień II

 

Cele ogólne:

- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmicznych z towarzyszeniem muzyki,

- śpiewanie piosenek i rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

- przebywanie na świeżym powietrzu i zabawy w ogrodzie przedszkolnym,

- bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

Nasze zabawy
i zainteresowania

 

- Organizowanie zabawa w kącikach zainteresowań i innych miejscach:

 

·         wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek
i przedmiotów.

 

Dbamy o nasze zdrowie

 

- Dbałość o higienę:

 

·         przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie
w spacerach, zabawach.

 

 

- poznawcza,

- językowa,

 

Rozmowa inspirowana wierszem
L. J. Kerna „Nasze podwórko”. Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

 

Dziecko:

- uważnie słucha wiersza,

- wypowiada się na określony temat,

 

·         Zabawa bieżna: Przebiegnij na drugą stronę.

 

Tekst wiersza, skakanki, obrazek przedstawiający plac zabaw, bębenek.

 

- poznawcza,

- językowa,

 

Słuchanie opowiadania
H. Zdzitowieckiej „Bajka
o mydlanej bańce”. Rozwijanie umiejętności kojarzenia. Ćwiczenia oddechowe „Puszczamy bańki mydlane”.

 

- wie do czego można użyć prezentowane przez n- la przedmioty,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania z partnerem: Na huśtawce.

 

Tekst opowiadania, ilustracje do opowiadania, przybory służące do puszczania baniek, nagranie tanecznej muzyki.

 

 

- poznawcza,

- językowa,

- ruchowa,

 

Zabawa dydaktyczna „Za płotkiem” (według I. Dudzińskiej). Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt. Dopasowywanie obrazków zwierząt do ich cieni.

 

- rozpoznaje zwierzęta po wyglądzie,

- poprawnie nazywa zwierzęta na ilustracjach,

 

 

·         Zabawa ruchowa
z elementem czworakowania: Pieski na spacer.

 

Piosenka „Uciekaj myszko”, obrazki do opowiadania, tekturowy płotek, obrazki zwierząt i ich cienie.

 

- poznawcza,

- plastyczna,

- ruchowa,

 

„Kolorowa piłka” – malowanie farbami wzorów (według pomysłów dzieci) na kartce w kształcie kola. Rozwijanie sprawności manualnych
i inwencji twórczej.

 

- prawidłowo posługuje się pędzlem i farbami,

- maluje wzory wg własnych pomysłów.

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca zręczność: Piłka nad głową.

 

Tekst wiersza D. Gellner „Piłka”, piłki, chorągiewki, kartki w kształcie kola, farby, pędzle.

 

 

 

Zabawy przy piosence „Wiosenny deszczyk”. Rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych. Zabawa „Pada deszcz” – rozróżnianie natężenia dźwięków.

 

 

- śpiewa piosenkę,

- rytmicznie klaszcze do muzyki,

- rozpoznaje natężenie dźwięków.

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Uciekamy przed deszczem.

 

Rymowanka „Gdy deszczyk pada”, nagranie piosenki, gazety, tamburyn, bębenek, trójkąt.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin