2. Na naszym podwórku – tydzień II
Cele ogólne:
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmicznych z towarzyszeniem muzyki,
- śpiewanie piosenek i rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- przebywanie na świeżym powietrzu i zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
- bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
Treści programowe
Rodzaje aktywności
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Zabawy ruchowe
Środki dydaktyczne
Nasze zabawy i zainteresowania
- Organizowanie zabawa w kącikach zainteresowań i innych miejscach:
· wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek i przedmiotów.
Dbamy o nasze zdrowie
- Dbałość o higienę:
· przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- poznawcza,
- językowa,
Rozmowa inspirowana wierszem L. J. Kerna „Nasze podwórko”. Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.
Dziecko:
- uważnie słucha wiersza,
- wypowiada się na określony temat,
· Zabawa bieżna: Przebiegnij na drugą stronę.
Tekst wiersza, skakanki, obrazek przedstawiający plac zabaw, bębenek.
Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Bajka o mydlanej bańce”. Rozwijanie umiejętności kojarzenia. Ćwiczenia oddechowe „Puszczamy bańki mydlane”.
- wie do czego można użyć prezentowane przez n- la przedmioty,
· Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania z partnerem: Na huśtawce.
Tekst opowiadania, ilustracje do opowiadania, przybory służące do puszczania baniek, nagranie tanecznej muzyki.
- ruchowa,
Zabawa dydaktyczna „Za płotkiem” (według I. Dudzińskiej). Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt. Dopasowywanie obrazków zwierząt do ich cieni.
- rozpoznaje zwierzęta po wyglądzie,
- poprawnie nazywa zwierzęta na ilustracjach,
· Zabawa ruchowa z elementem czworakowania: Pieski na spacer.
Piosenka „Uciekaj myszko”, obrazki do opowiadania, tekturowy płotek, obrazki zwierząt i ich cienie.
- plastyczna,
„Kolorowa piłka” – malowanie farbami wzorów (według pomysłów dzieci) na kartce w kształcie kola. Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- prawidłowo posługuje się pędzlem i farbami,
- maluje wzory wg własnych pomysłów.
· Zabawa ruchowa rozwijająca zręczność: Piłka nad głową.
Tekst wiersza D. Gellner „Piłka”, piłki, chorągiewki, kartki w kształcie kola, farby, pędzle.
Zabawy przy piosence „Wiosenny deszczyk”. Rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych. Zabawa „Pada deszcz” – rozróżnianie natężenia dźwięków.
- śpiewa piosenkę,
- rytmicznie klaszcze do muzyki,
- rozpoznaje natężenie dźwięków.
· Zabawa orientacyjno – porządkowa: Uciekamy przed deszczem.
Rymowanka „Gdy deszczyk pada”, nagranie piosenki, gazety, tamburyn, bębenek, trójkąt.
LITERATURA:
„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.
„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,
„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.
1
JulaT