CC 700 - WYMIANA USZCZELNIACZY POMPY OLEJU I CIECZY CHŁODZĄCEJ.pdf

(11951 KB) Pobierz
CC 700 - WYMIANA USZCZELNIACZY POMPY OLEJU
I CIECZY CHŁODZĄCEJ
Opracowanie: egie
Jeżeli w otworze kontrolnym w dnie miski olejowej zauważymy wyciekający
coraz mocniej olej lub ciecz chłodzącą, musimy wymienić uszczelniacze obu pomp.
Otwór kontrolny
Musimy przygotować:
·
Uszczelniacz pompy cieczy chłodzącej – na obrazku jest jeden z kilku
rodzajów dostępnych w handlu. Ceny i opinie są dosyć zróżnicowane.
Uszczelniacz (simmering) pompy oleju i tu warunek - nie może być od
126bis, musi być, ze względu na inny kierunek obrotów, do CC 700.
·
1
895082382.016.png 895082382.017.png
·
Uszczelka miski olejowej.
·
Uszczelka pokrywy pompy – powinna być oryginalna, gdyż ważna jest
jej grubość (0,4 do 0,8 mm).
2
895082382.018.png 895082382.019.png
·
Uszczelka termostatu
Klucze, narzędzia i inne materiały pomocnicze o których będzie
w dalszej części.
Uwaga ogólna – w nawiasach [ ] podano wartości w Nm, jakimi należy
przykręcać części złączne w trakcie montażu.
Zaczynamy od zdjęcia klemy z akumulatora – zasadą jest, że zdejmujemy
„-„ ale ponieważ jest daleko w dziurze, możemy ostrożnie zdjąć „+”.
Następnie, zgodnie z książką napraw:
·
·
Demontujemy osłonę chłodnicy – śruba z nakrętką 6kt.10 i 2 wkręty
z gniazdem krzyżakowym.
·
Demontujemy osłonę sprzęgła – śruba z nakrętką 6kt.13 i 2 śruby
z łbem 6kt.8.
Demontujemy alternator:
·
Wsuwka kontrolki
ładowania
Zacisk
Nakrętka mocująca
Osłona
Zabezpieczenie
3
895082382.001.png 895082382.002.png 895082382.003.png 895082382.004.png 895082382.005.png 895082382.006.png
-
Rozłączamy połączenia elektryczne: wsuwkę i zacisk przewodów.
-
Odkręcamy nakrętkę 6kt.17 [45Nm], luzujemy i zdejmujemy pasek
klinowy. Możemy wyciągnąć zabezpieczenie i wysunąć plastikową
osłonę wirnika, aby nie uległa uszkodzeniu.
-
Od spodu odkręcamy kolejną nakrętkę 6kt.17 [45Nm] i wyjmujemy
śrubę, zapamiętując położenie podkładki dystansowej i uważając, by
nie wypadła.
Podkładka
-
Wyjmujemy alternator.
·
Spuszczamy olej z silnika i płyn chłodzący z układu chłodzenia.
Bardziej szczegółowo opisane to zostało w opracowaniu „CC 700 -
wymiana uszczelki pod głowicą”. Odkręcamy termostat – 2 śruby
6kt.13 [25Nm]. Powinniśmy zaopatrzyć się w szerokie naczynie na
resztki oleju i płynu, który po zdemontowaniu miski olejowej będzie
spływał jeszcze jakiś czas, głównie nam na głowę.
4
895082382.007.png 895082382.008.png
·
Odłączamy przewód elektryczny od czujnika ciśnienia oleju.
·
Odkręcamy filtr oleju przy pomocy specjalnego klucza do filtra.
·
Odkręcamy 6 śrub kluczem nasadowym 6kt.10 [8Nm] i 2 śruby z
gniazdem wewnętrznym 6kt.5 [8Nm] przy pomocy klucza imbusowego,
i zdejmujemy pokrywę pompy.
5
895082382.009.png 895082382.010.png 895082382.011.png 895082382.012.png 895082382.013.png 895082382.014.png 895082382.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin