Jan Batorski - Skuteczne prezentacje biznesowe.pdf
(
891 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Skuteczne prezentacje biznesowe"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Jan Batorski, rok 2008
Autor: Jan Batorski
Tytuł: Skuteczne prezentacje biznesowe
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1: WSTĘP
.............................................................................
12
Ustalenia terminologiczne
...................................................................
12
Co to znaczy „prezentacja biznesowa”?
...................................................
16
Prezentacje ukierunkowane na przekaz informacji
..................................
16
Prezentacje ukierunkowane na kształtowanie umiejętności
.......................
16
Prezentacje ukierunkowane na sprzedaż
..............................................
17
Co to znaczy „grupowa
prezentacja
sprzedażowa”?
....................................
17
Założenia grupowych prezentacji sprzedażowych
....................................
17
Założenie 1
..............................................................................
19
Założenie 2
..............................................................................
21
Założenie 3
..............................................................................
22
Założenie 4
..............................................................................
23
Założenie 5
..............................................................................
24
Założenie 6
..............................................................................
24
Założenie 7
..............................................................................
25
Założenie 8
..............................................................................
25
Założenie 9
..............................................................................
26
Założenie 10
.............................................................................
27
Założenie 11
.............................................................................
27
Założenie 12
.............................................................................
28
Założenie 13
.............................................................................
28
Założenie 14
.............................................................................
29
Założenie 15
.............................................................................
29
Porywająca prezentacja zakończona — i co dalej?
...................................
30
ROZDZIAŁ 2: ZASADY I METODY PREZENTACJI BIZNESOWYCH
.........................
31
Kanony publicznego zabierania głosu
......................................................
31
Główne zasady sztuki retorycznej
.......................................................
33
Zasady nauczania — uczenia się
.............................................................
34
Zasada poglądowości
......................................................................
35
Zasada wiązania teorii z praktyką
.......................................................
37
Zasada całości
..............................................................................
38
Zasada świadomego i aktywnego udziału uczestników prezentacji w procesie
nauczania — uczenia się
..................................................................
38
Zasada przystępności
......................................................................
40
Zasada systematyczności i logicznej kolejności w
nauczaniu — uczeniu się
.....
41
Zasada trwałości wyników nauczania — uczenia się
.................................
42
Zasada indywidualizacji w nauczaniu — uczeniu się
.................................
44
Zasady sprzedaży
..............................................................................
45
Zasada postrzegania
......................................................................
45
Zasada więzi
................................................................................
46
Zasada żądzy bycia ważnym
.............................................................
47
Zasada planowania z wyprzedzeniem
..................................................
48
Zasada nieograniczonych możliwości
...................................................
48
Zasada stosowności pytań
................................................................
48
Zasada Francisa Bacona
...................................................................
49
Zasada jakości pytań
......................................................................
49
Zasada diagnozy potrzeb klienta
........................................................
50
Zasada zaufania
............................................................................
50
Zasada przyjaźni
...........................................................................
51
Zasada potrzeby
............................................................................
51
Zasada zaangażowania klienta
...........................................................
52
Zasada optymizmu pedagogicznego dla sprzedawców
...............................
53
Zasada wiarygodności Elana
..............................................................
53
Zasada problemów
.........................................................................
54
Zasada bezpieczeństwa
...................................................................
54
Zasada ryzyka
...............................................................................
55
Zasada oczekiwania
.......................................................................
55
Zasada sprzedaży
..........................................................................
56
Zasada „siewu i plonu”
...................................................................
56
Zasada obiekcji
.............................................................................
56
Psychologiczne zasady skutecznej prezentacji
...........................................
57
Informacje podane na początku i końcu
...............................................
57
Informacje podane w niezwykły sposób
................................................
57
Wizualizacja
................................................................................
58
Łączenie
.....................................................................................
59
Powtarzanie
.................................................................................
59
Świadoma aktywność
......................................................................
59
Entuzjazm
...................................................................................
60
Właściwa atmosfera
.......................................................................
60
Metody nauczania — uczenia się
............................................................
61
ROZDZIAŁ 3: SUKCES TO CELE
.................................................................
67
Myślenie ukierunkowane na cel
.............................................................
67
Cele są paliwem
............................................................................
67
Musisz wyznaczyć efektywne cele
......................................................
68
Poziomy realizacji celów
.....................................................................
70
Po co mieliby Cię słuchać?
...................................................................
70
Określanie celów szkolenia na piśmie
......................................................
75
Zalety wyznaczania celów
................................................................
76
ROZDZIAŁ 4: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO
PREZENTACJI?
................................
77
Prakseologiczna zasada preparacji działania
.............................................
77
Po co się przygotowywać?
....................................................................
78
Aranżacja miejsca (sali) — jak je zorganizować?
.........................................
79
Dostępność urządzeń technicznych
.....................................................
80
Idealne środowisko do nauki
.............................................................
80
Warunki dobrego szkolenia
...............................................................
80
Przygotowywanie treści prezentacji biznesowej
.........................................
81
Tytuł prezentacji
...........................................................................
81
Gromadzenie materiału
...................................................................
81
Jak przygotować ogólny plan prezentacji?
............................................
82
Umiejętność znajdowania wspólnego języka
............................................
83
Pomysły z życia codziennego
.............................................................
84
Unikaj przegadania
........................................................................
84
Dostosuj się do czasu
......................................................................
86
Rozplanowanie
.............................................................................
86
Zbierz swoje argumenty
..................................................................
87
Scenariusz
...................................................................................
88
Zapisz to, co chcesz przekazać, albo słuchacze spiszą
Cię na straty
.............
88
Dyscyplina
...................................................................................
90
Scenariusz w podpunktach
...............................................................
90
Krótko
....................................................................................
91
Przyswajanie treści
........................................................................
91
Unikaj żargonu
.............................................................................
92
Nie strasz książką zamówień
.............................................................
92
Czas ujawnić produkt
.....................................................................
93
Najlepiej na miejscu
......................................................................
94
Proś o krytykę
..............................................................................
95
Oddech
.......................................................................................
95
Ćwiczenia wspomagające oddech
...................................................
95
Wymowa
.....................................................................................
96
Doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania
myśli
.........................
96
Struktura prezentacji
.........................................................................
97
Co chcesz osiągnąć?
.......................................................................
97
Co interesuje słuchaczy?
..................................................................
98
Co Ty sam chcesz osiągnąć?
..............................................................
99
Cel słuchaczy
..............................................................................
100
Jak przygotować się na nieprzewidywalne?
.............................................
101
Trudne sytuacje
..............................................................................
102
Pozytywne i negatywne zachowania uczestników
prezentacji
....................
102
ROZDZIAŁ 5: DOSKONAŁA
KOMUNIKACJA
INTERPERSONALNA
........................
105
Komunikacja, a nie publiczne przemawianie
............................................
105
Rola komunikacji interpersonalnej w sprzedaży
.......................................
106
Komunikacja interpersonalna
..............................................................
106
Rodzaje wypowiedzi (komunikacja werbalna)
.......................................
107
Porozumiewanie się jest procesem dwupoziomowym
..............................
107
Jak są wysyłane przekazy o relacji?
...................................................
109
Charakterystyczne wzorce zachowań
niewerbalnych
..................................
109
Zachowania „ciepłe”
.....................................................................
109
Zachowania „zimne”
.....................................................................
110
Osoba dominująca
........................................................................
110
Oznaki kłamstwa i nieszczerości
.......................................................
110
Zasady profesjonalnej komunikacji
.......................................................
111
Zasada kompletności
.....................................................................
111
Zasada zwięzłości
.........................................................................
111
Zasada precyzji
...........................................................................
111
Zasada klarowności
.......................................................................
111
Łańcuch logiczny przesyłu informacji
....................................................
112
Etapy procesu komunikacji
.............................................................
112
Zachowania nadawcy, które utrudniają efektywną
komunikację
................
112
Aktywne słuchanie
...........................................................................
113
Jak słuchać?
...............................................................................
113
Techniki wspomagające dobre słuchanie
.............................................
114
Przykazania dobrego słuchacza
........................................................
115
Plik z chomika:
Bridget_
Inne pliki z tego folderu:
Mariusz Szuba - Łatwa trudność zROZUMIEnia.pdf
(516 KB)
Krzysztof Trybulski - Świadomie do sukcesu.pdf
(570 KB)
Arkadiusz Podlaski - Świadome zakupy.pdf
(688 KB)
Marek Kopydłowski - Świadome śnienie.pdf
(662 KB)
Arkadiusz Bednarski - Żyj i bogać się.pdf
(490 KB)
Inne foldery tego chomika:
♠ Grafika CHomiczków ♠
❀ Mój pieszczoch ❀
❤ ☞ Hasło - beti ☜ ❤
Administracja
AFORYZMY
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin