Jan Batorski - Skuteczne prezentacje biznesowe.pdf

(891 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
871306129.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Skuteczne prezentacje biznesowe"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Jan Batorski, rok 2008
Autor: Jan Batorski
Tytuł: Skuteczne prezentacje biznesowe
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
.............................................................................
12
...................................................................
12
...................................................
16
..................................
16
.......................
16
..............................................
17
Co to znaczy „grupowa
prezentacja
sprzedażowa”?
....................................
17
....................................
17
..............................................................................
19
Założenie 2
..............................................................................
21
Założenie 3
..............................................................................
22
Założenie 4
..............................................................................
23
Założenie 5
..............................................................................
24
Założenie 6
..............................................................................
24
Założenie 7
..............................................................................
25
Założenie 8
..............................................................................
25
Założenie 9
..............................................................................
26
Założenie 10
.............................................................................
27
Założenie 11
.............................................................................
27
Założenie 12
.............................................................................
28
Założenie 13
.............................................................................
28
Założenie 14
.............................................................................
29
Założenie 15
.............................................................................
29
Porywająca prezentacja zakończona — i co dalej?
...................................
30
.........................
31
......................................................
31
.......................................................
33
.............................................................
34
......................................................................
35
Zasada wiązania teorii z praktyką
.......................................................
37
Zasada całości
..............................................................................
38
Zasada świadomego i aktywnego udziału uczestników prezentacji w procesie
nauczania — uczenia się
..................................................................
38
Zasada przystępności
......................................................................
40
Zasada systematyczności i logicznej kolejności w
nauczaniu — uczeniu się
.....
41
Zasada trwałości wyników nauczania — uczenia się
.................................
42
Zasada indywidualizacji w nauczaniu — uczeniu się
.................................
44
..............................................................................
45
......................................................................
45
Zasada więzi
................................................................................
46
Zasada żądzy bycia ważnym
.............................................................
47
Zasada planowania z wyprzedzeniem
..................................................
48
Zasada nieograniczonych możliwości
...................................................
48
Zasada stosowności pytań
................................................................
48
Zasada Francisa Bacona
...................................................................
49
Zasada jakości pytań
......................................................................
49
Zasada diagnozy potrzeb klienta
........................................................
50
Zasada zaufania
............................................................................
50
Zasada przyjaźni
...........................................................................
51
Zasada potrzeby
............................................................................
51
Zasada zaangażowania klienta
...........................................................
52
Zasada optymizmu pedagogicznego dla sprzedawców
...............................
53
Zasada wiarygodności Elana
..............................................................
53
Zasada problemów
.........................................................................
54
Zasada bezpieczeństwa
...................................................................
54
Zasada ryzyka
...............................................................................
55
Zasada oczekiwania
.......................................................................
55
Zasada sprzedaży
..........................................................................
56
Zasada „siewu i plonu”
...................................................................
56
Zasada obiekcji
.............................................................................
56
Psychologiczne zasady skutecznej prezentacji
...........................................
57
Informacje podane na początku i końcu
...............................................
57
Informacje podane w niezwykły sposób
................................................
57
Wizualizacja
................................................................................
58
Łączenie
.....................................................................................
59
Powtarzanie
.................................................................................
59
Świadoma aktywność
......................................................................
59
Entuzjazm
...................................................................................
60
Właściwa atmosfera
.......................................................................
60
Metody nauczania — uczenia się
............................................................
61
.................................................................
67
.............................................................
67
............................................................................
67
......................................................
68
.....................................................................
70
...................................................................
70
......................................................
75
................................................................
76
ROZDZIAŁ 4: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO
PREZENTACJI?
................................
77
.............................................
77
....................................................................
78
Aranżacja miejsca (sali) — jak je zorganizować?
.........................................
79
Dostępność urządzeń technicznych
.....................................................
80
Idealne środowisko do nauki
.............................................................
80
Warunki dobrego szkolenia
...............................................................
80
Przygotowywanie treści prezentacji biznesowej
.........................................
81
Tytuł prezentacji
...........................................................................
81
Gromadzenie materiału
...................................................................
81
Jak przygotować ogólny plan prezentacji?
............................................
82
Umiejętność znajdowania wspólnego języka
............................................
83
Pomysły z życia codziennego
.............................................................
84
Unikaj przegadania
........................................................................
84
Dostosuj się do czasu
......................................................................
86
Rozplanowanie
.............................................................................
86
Zbierz swoje argumenty
..................................................................
87
Scenariusz
...................................................................................
88
Zapisz to, co chcesz przekazać, albo słuchacze spiszą
Cię na straty
.............
88
Dyscyplina
...................................................................................
90
Scenariusz w podpunktach
...............................................................
90
Krótko
....................................................................................
91
Przyswajanie treści
........................................................................
91
Unikaj żargonu
.............................................................................
92
Nie strasz książką zamówień
.............................................................
92
Czas ujawnić produkt
.....................................................................
93
Najlepiej na miejscu
......................................................................
94
Proś o krytykę
..............................................................................
95
Oddech
.......................................................................................
95
Ćwiczenia wspomagające oddech
...................................................
95
Wymowa
.....................................................................................
96
Doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania
myśli
.........................
96
Struktura prezentacji
.........................................................................
97
Co chcesz osiągnąć?
.......................................................................
97
Co interesuje słuchaczy?
..................................................................
98
Co Ty sam chcesz osiągnąć?
..............................................................
99
Cel słuchaczy
..............................................................................
100
Jak przygotować się na nieprzewidywalne?
.............................................
101
Trudne sytuacje
..............................................................................
102
Pozytywne i negatywne zachowania uczestników
prezentacji
....................
102
ROZDZIAŁ 5: DOSKONAŁA
KOMUNIKACJA
INTERPERSONALNA
........................
105
............................................
105
.......................................
106
..............................................................
106
Rodzaje wypowiedzi (komunikacja werbalna)
.......................................
107
Porozumiewanie się jest procesem dwupoziomowym
..............................
107
Jak są wysyłane przekazy o relacji?
...................................................
109
Charakterystyczne wzorce zachowań
niewerbalnych
..................................
109
Zachowania „ciepłe”
.....................................................................
109
Zachowania „zimne”
.....................................................................
110
Osoba dominująca
........................................................................
110
Oznaki kłamstwa i nieszczerości
.......................................................
110
Zasady profesjonalnej komunikacji
.......................................................
111
Zasada kompletności
.....................................................................
111
Zasada zwięzłości
.........................................................................
111
Zasada precyzji
...........................................................................
111
Zasada klarowności
.......................................................................
111
Łańcuch logiczny przesyłu informacji
....................................................
112
Etapy procesu komunikacji
.............................................................
112
Zachowania nadawcy, które utrudniają efektywną
komunikację
................
112
Aktywne słuchanie
...........................................................................
113
Jak słuchać?
...............................................................................
113
Techniki wspomagające dobre słuchanie
.............................................
114
Przykazania dobrego słuchacza
........................................................
115
Zgłoś jeśli naruszono regulamin