projekt.doc

(63 KB) Pobierz
Kadra zarządzająca w polskich firmach nie posiada odpowiednich umiejętności z zakresu zarządzania i komunikacji społecznej, co ma bezpośredni wpływ na konkurencyjność firm na rynku

Tytuł: EFEKTYWNY MENEDŻER - SZKOLENIE Z ZAKRESU ZARZĄDZANIA I KOMUNIKACJI DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ MIŚ PRZEDSIĘBIORSTW

 

Przyszłość zapowiada się jako niepewny układ zagrożeń, szans i możliwości, w którym nie systemy, czy struktury i nie jedynie najnowsze metody i instrumenty, ale niepowtarzalne jednostki ludzkie i złożone z nich zespoły będą decydować o sukcesie organizacji. Oznacza to, że umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi nabiera istotnego znaczenia w organizacji, a stanowisko menedżera istotnej rangi.

Świat bowiem wkracza w nową generację zarządzania, która ma zwracać szczególną uwagę na kapitał intelektualny jako podstawowy czynnik kreowania konkurencyjnej siły firmy.

Menedżer staje się więc filarem działalności firmy, ponieważ jest osobą, która ma za zadanie odpowiednio pokierować tym kapitałem, aby osiągnąć cele organizacji. Wybitni liderzy potrafią porwać do działania – rozpalać entuzjazm i wyzwalać w pracownikach to, co w nich najlepsze.

Efektywni menedżerowie stają się dla organizacji jednym z jej kluczowych zasobów, a skuteczność w zarządzaniu głównym warunkiem sukcesów i osiągnięć firmy na rynku.

Jednocześnie procesy przemian gospodarczych zachodzące w poszczególnych regionach i sektorach gospodarki wymuszają potrzebę elastycznego reagowania kadr zarządzających przedsiębiorstw, co jest związane z ciągłą aktualizacją, podnoszeniem i zmianą ich kwalifikacji.

Jednakże kadra zarządzająca polskich firm sektora MiŚP nie posiada odpowiednich umiejętności z zakresu zarządzania, co ma bezpośredni wpływ na konkurencyjność tych firm i ich pozycję na rynku. Problem wynika z faktu, że małe i średnie firmy często nie mają wystarczających zasobów finansowych i doświadczenia pozwalającego na zakup odpowiednich szkoleń dla kadry zarządzającej i  wymagają wsparcia w tym zakresie.

Dlatego odpowiedzią na ten problem jest zorganizowanie cyklu szkoleń dla kadry zarządzającej MiŚP z zakresu zarządzania i komunikacji.

Celem głównym projektu jest podniesienie konkurencyjności firm sektora MiŚP z województwa dolnośląskiego oraz poprawa jakości kapitału ludzkiego.

Celem szczegółowym jest rozwój kompetencji menedżerów z zakresu zarządzania i komunikacji społecznej.

 

Działanie to jest zgodne ze strategią rozwoju województwa dolnośląskiego, której cel nadrzędny brzmi: podniesienie poziomu życia mieszkańców Dolnego Śląska raz poprawa konkurencyjności regionu przy respektowaniu zasad zrównoważonego rozwoju.

Ponadto odwołuje się to głównych priorytetów Strategii Lizbońskiej (stymulowanie przedsiębiorczości i inwestowanie w zasoby ludzkie), celu strategicznego NSS 2007-2013 (tworzenie warunków dla wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki, opartej na wiedzy i przedsiębiorczości) i celów horyzontalnych (podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw, poprawa jakości kapitału ludzkiego).

Cel główny projektu jest zgodny z dokumentami programowymi PO KLcel priorytetu VIII: podniesienie konkurencyjności regionów poprzez podniesienie kwalifikacji osób pracujących oraz wsparcie przedsiębiorstw i pracowników w dostosowaniu się do potrzeb regionalnej strategii rozwoju.

 

Grupy docelowe: Przedsiębiorcy i ich pracownicy - kadra zarządzająca MiŚP z województwa dolnośląskiego.

 

 

 

Promocja: ogłoszenia w Urzędzie Miasta – Ewidencja Działalności Gospodarczej; Urzędzie Marszałkowskim, Dolnośląskim WUP; Internet - strony BIP, Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich (www.spiks.org.pl), Dolnośląskiego Portalu gospodarczego (www.dpg.pl); ogłoszenia w gazetach branżowych.

 

Kryteria selekcji: MiŚP z województwa dolnośląskiego, decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Problem: brak umiejętności z zakresu zarządzania i komunikacji kadry zarządzającej MiŚP.

Zadania: szkolenia z zakresu komunikacji i zarządzania

Działanie projektowe: zorganizowanie szkolenia z zakresu zarządzania i komunikacji

Rezultaty:

-          miękkie: nabycie specjalistycznej wiedzy z zakresu zarządzania i komunikacji, podniesienie efektywności działania, wzrost konkurencyjności firm na rynku

-          twarde: 200 menedżerów, którzy ukończyli szkolenie; 200 wydanych certyfikatów;

768 godzin szkoleniowych; 1 zakupiony laptop, 1 zakupiony rzutnik, 1 kamera.

 

Wskaźniki:

-          produktu: przeszkolenie 200 menedżerów

-          rezultatów: podniesienie kwalifikacji menedżerów, wzrost konkurencyjności firm na rynku

 

Doświadczenie firmy: od 5 lat na rynku, współpraca z firmami z całej Polski, drugi projekt dofinansowany z funduszy UE, certyfikaty trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Struktura zarządzania: Właściciele firmy są jednocześnie autorami programów szkoleń oraz wykładowcami.

Budżet:

 

Koszty osobowe:

-          Personel Zarządzający: Koordynator projektu, księgowa, sekretarka

-          Personel Merytoryczny: Autor programu nauczania, wykładowcy

 

Wydatki związane z BO:

1.      materiały szkoleniowe

2.      catering

3.      koszty certyfikatu

 

Inne wydatki:

1.      materiały biurowe

2.      opłaty za wynajem sali

3.      zakup sprzętu: laptop, rzutnik, kamera (max 10%)

4.      promocja (ulotki, ogłoszenia prasowe)

5.      koszty telefonu, internetu

6.      koszty utrzymania biura projektu (media, czynsz)

7.      koszty zabezpieczenia (weksel)

8.      opłaty bankowe (rachunek bankowy projektu)

9.      koszty delegacji

10.  VAT

Cel

Obecnie świat wkracza w nową generację zarządzania, która ma zwracać szczególną uwagę na kapitał intelektualny jako podstawowy czynnik kreowania konkurencyjnej siły firmy. Oznacza to, że umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi nabiera istotnego znaczenia w organizacji, a stanowisko menedżera istotnej rangi.

Menedżer staje się więc filarem działalności firmy, ponieważ jest osobą, która ma za zadanie odpowiednio pokierować tym kapitałem, aby osiągnąć cele organizacji.

Jednocześnie procesy przemian gospodarczych zachodzące w poszczególnych regionach i sektorach gospodarki wymuszają potrzebę elastycznego reagowania kadr zarządzających przedsiębiorstw, co jest związane z ciągłą aktualizacją, podnoszeniem i zmianą ich kwalifikacji.

Jednakże kadra zarządzająca polskich firm sektora MiŚP nie posiada odpowiednich umiejętności z zakresu zarządzania, co ma bezpośredni wpływ na konkurencyjność tych firm i ich pozycję na rynku. Młodzi menedżerowie mają bowiem gruntowną wiedzę teoretyczną lecz często brakuje im praktycznych umiejętności; natomiast "stara" kadra zarządzająca nie posiada aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania i trudno reaguje na zmiany zachodzące w gospodarce.

Natomiast małe i średnie firmy często nie mają wystarczających zasobów finansowych i doświadczenia pozwalającego na zakup odpowiednich szkoleń dla menedżerów.

Dlatego istotną rzeczą jest udzielenie wsparcia dla firm sektora MiŚP poprzez zorganizowanie cyklu szkoleń dla kadry zarządzającej z zakresu zarządzania i komunikacji.

Celem głównym projektu jest podniesienie konkurencyjności firm sektora MiŚP z województwa dolnośląskiego oraz poprawa jakości kapitału ludzkiego.

Celem szczegółowym jest rozwój kompetencji menedżerów z zakresu zarządzania i komunikacji społecznej.

Działanie to jest zgodne ze strategią rozwoju województwa dolnośląskiego, której cel nadrzędny brzmi: podniesienie poziomu życia mieszkańców Dolnego Śląska raz poprawa konkurencyjności regionu przy respektowaniu zasad zrównoważonego rozwoju.

Ponadto odwołuje się to głównych priorytetów Strategii Lizbońskiej (stymulowanie przedsiębiorczości i inwestowanie w zasoby ludzkie), celu strategicznego NSS 2007-2013 (tworzenie warunków dla wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki, opartej na wiedzy i przedsiębiorczości) i celów horyzontalnych (podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw, poprawa jakości kapitału ludzkiego).

Cel główny projektu jest zgodny z dokumentami programowymi PO KL – cel priorytetu VIII: podniesienie konkurencyjności regionów poprzez podniesienie kwalifikacji osób pracujących oraz wsparcie przedsiębiorstw i pracowników w dostosowaniu się do potrzeb regionalnej strategii rozwoju.

 

Grupy docelowe: Przedsiębiorcy i ich pracownicy - kadra zarządzająca małych i średnich przedsiębiorstw województwa dolnośląskiego. Są to pracujące osoby dorosłe (powyżej 18-tego roku życia) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę lub na podstawie umów cywilno-prawnych.

Kwalifikacje kadry zarządzającej stanowią obecnie strategiczny zasób każdej firmy i wpływają w ogromnym stopniu na jej konkurencyjność. Efektywni menedżerowie stają się dla organizacji jednym z jej kluczowych zasobów, a skuteczność w zarządzaniu głównym warunkiem sukcesów i osiągnięć firmy na rynku. Natomiast sektor MiŚP często nie dysponuje wystarczającymi zasobami finansowymi, aby odpowiednio wyszkolić swoich menedżerów.

Do celów rekrutacji firma wykorzysta własną stronę internetową, gdzie zamieści propozycje szkoleń. Firma będzie reklamowała się poprzez ogłoszenia na tablicach informacyjnych Urzędu Miasta w Świdnicy – Ewidencja Działalności Gospodarczej; Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, Dolnośląskiego WUP w Wałbrzychu oraz na stronach internetowych - BIP, Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich (www.spiks.org.pl), Dolnośląskiego Portalu gospodarczego (www.dpg.pl) a także wykupując miejsce w trzech gazetach branżowych (miesięcznikach): "Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw", "CEO Magazyn Top Menedżerów", "Handel+Zarządzanie".

Selekcja obejmuje sektor MiŚP województwa dolnośląskiego - decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Działania:

I Zarządzanie projektem

II Promocja

III Rekrutacja

IV Cykl szkoleń

V Ocena szkoleń

VI Rozliczenie projektu

VII Ewaluacja i kontrola

 

Rezultaty:

Do rezultatów miękkich możemy zaliczyć: zmianę mentalności menedżerów poprzez otwarcie na świat i innowacyjne rozwiązania; zwiększenie pewności siebie i swoich działań; wzrost umiejętności pracy w zespole.

Natomiast rezultaty twarde to: nabycie specjalistycznej wiedzy z zakresu zarządzania i komunikacji; 200 menedżerów, którzy ukończyli szkolenie; 200 wydanych certyfikatów; 768 godzin szkoleniowych; 1 zakupiony laptop, 1 pakiet oprogramowania, 1 zakupiony rzutnik, 1 kamera.

Rezultaty miękkie będą badane za pomocą testów psychometrycznych, ankiet, wywiadów z BO.

Do monitorowania rezultatów twardych wykorzysta się: listy obecności, dzienniki zajęć, grafik szkoleń, karty czasu pracy trenerów, wyniki egzaminów.

Zmiana mentalności menedżerów zwiększy efektywność ich działania oraz możliwości adaptacyjne a nabyta wiedza z zakresu zarządzania i komunikacji społecznej poprawi umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi, co ma bezpośredni wpływ na wydajność pracy zespołów pracowniczych, a w dalszej perspektywnie polepszy pozycję firmy na rynku.

Natomiast zakupiony sprzęt (laptop, kamera i rzutnik) ułatwi przeprowadzenie szkoleń i zwiększy ich efektywność poprzez urozmaicenie programu szkoleniowego.

 

Potencjał projektodawcy i zarządzanie projektem

  1. Opisz doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć/projektów
  2. Opisz w jaki sposób projekt będzie zarządzany
  3. Jakie zaplecze techniczne oraz jaka kadra zaangażowane będą w realizację projektu (wskaż osoby/stanowiska w projekcie)
  4. Wpisz przychody jakie osiągnął beneficjent/partnerstwo za poprzedni rok obrotowy
  5. Opisz rolę partnerów lub innych instytucji zaangażowanych w projekt

 

Firma "CATERINA" jest rozwijającą się dynamicznie, nowoczesną firmą szkoleniowo-konsultingową, która działa od 5 lat na rynku usług szkoleniowych Dolnego i Górnego Śląska. Firma współpracowała z dwoma dużymi firmami z branży finansowej (zatrudniającymi ok. 300 pracowników) - przeprowadziła cykl szkoleń z zakresu technik sprzedaży, przywództwa, coaching'u, wywierania wpływu, zarządzania konfliktem, budowania skutecznego zespołu, sztuki prezentacji etc.

Właściciele firmy posiadają certyfikaty trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Firma współpracuje również z Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.

Jest to drugi projekt szkoleniowy dofinansowany z funduszy UE.

Właściciele firmy są jednocześnie autorami programów szkoleń oraz wykładowcami, co ułatwia koordynację działań oraz zapewnia skuteczność podejmowanych decyzji.

 

Ustalić:

Kwestie finansowe – potencjał (wartość projektów, ilość przeszkolonych osób, czas trwania, budżet, wysokość obrotów firmy)

Kadra zarządzająca – jej kompetencje

Działania w projekcie

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin