jak-uniknac-pomylek,-ktore-moga-zniszczyc-twoja-organizacje cała książka.pdf
(
9921 KB
)
Pobierz
768438264 UNPDF
Jak unikn¹æ pomy³ek, które mog¹
zniszczyæ Twoj¹ organizacjê
Autorzy: Robert E. Mittelstaedt, Jr.
T³umaczenie: Ma³gorzata G³ogowska (wstêp, rozdz 4 – 7, 10),
Micha³ Lipa (rozdz. 1 – 3), Gabriela Górnicka (rozdz. 8, 9, dodatek A)
ISBN: 83-246-0067-1
Tytu³ orygina³
u:
Will Your Next Mistake Be Fatal?: Avoiding
the Chain of Mistakes That Can Destroy Your Organization
Format: A5, stron: 292
Katastrofy lotnicze, spektakularne pora¿ki finansowe, awarie w elektrowniach
j¹drowych — drobne b³êdy, które przeoczono…
Wykrywaj potencjalne katastrofy odpowiednio wczeœnie i zapobiegaj im
WprowadŸ dobry plan zarz¹dzania kryzysowego
Minimalizuj straty, kiedy wszystko sprzysiêga siê przeciwko Tobie
Martw siê na zapas i szukaj problemów…
Co maj¹ ze sob¹ wspólnego bankructwo Enronu, awaria w elektrowni j¹drowej Three
Miles Island i wiêkszoœæ katastrof lotniczych? Do ¿adnego z tych wydarzeñ nie
dosz³oby, gdyby nie przeoczono ³añcucha powa¿nych b³êdów. Katastrofa — finansowa,
kolejowa czy lotnicza — zaczyna siê od serii b³êdów, która nie zostaje na czas wykryta
i przerwana. Schematy b³êdów poprzedzaj¹cych wypadki s¹ podobne, niezale¿nie od
bran¿y. Najpierw pojawia siê problem uwa¿any za drobny: nikt nie ³¹czy go z mo¿liwymi
konsekwencjami. Nastêpnie ujawnia siê kolejny problem, który w powi¹zaniu
z poprzednim wywo³uje powa¿ne skutki. A potem jest ju¿ za póŸno: decydenci, kiedy
wreszcie zaczynaj¹ doceniaæ powagê sytuacji, podejmuj¹ nieudolne próby naprawienia
b³êdów, a gdy klêska staje siê faktem, ukrywaj¹ prawdê i wzajemnie obarczaj¹ siê win¹.
W tej ksi¹¿ce znajdziesz omówionych wiele takich przypadków i sposobów
zapobiegania im. Zaobserwuj, jak inni pope³niaj¹ niebezpieczne b³êdy i poznaj
bohaterów szczêœliwie za¿egnanych kryzysów:
Awaria w elektrowni atomowej Three Mile Island
Pora¿ki finansowe: Enron, WorldCom i HealthSouth
Katastrofa promu Columbia
Pora¿ka oponiarska Firestone
Wielka wpadka Intela: wprowadzenie wadliwego procesora
Skuteczne zarz¹dzanie kryzysem: Johnson & Johnson i zatrucia Tylenolem
United Airlines: szczêœliwe l¹dowanie awaryjne w najgorszych mo¿liwych
warunkach
Ucz siê na b³êdach innych i staraj siê ich nie powtarzaæ.
Od tego zale¿y przysz³oœæ Twojej organizacji
Spis treści
Kilka słów o autorze
11
Wstęp
13
Rozdział 1
Q
Koncepcja M
3
oraz potrzeba zrozumienia
własnych błędów 19
Schematy błędów i wzrost wykładniczy 22
Grzechy śmiertelne w biznesie — strategia, realizacja, kultura 27
Czy technologia może zwiększyć szanse powodzenia? 29
Przygotowanie intelektualne, schematy i znaki ostrzegawcze 32
Rozdział 2
Q
Błędy realizacyjne
35
Pilotuj samolot — kolędy na bagnach
37
Coca-Cola — nie zmieniaj receptury, zmień dyrektora
40
American Express zaskakuje rynek kartą Optima,
a Optima zaskakuje AmEx
44
Nieumiejętność uczenia się — Air Florida leci na północ
47
Umiejętności i niezwykłe szczęście pozwalają
przerwać łańcuch błędów — Gimli Glider
51
Webvan — czy ktoś może przywieźć zakupy?
56
Dlaczego nie potrafimy się uczyć?
59
Spostrzeżenia
59
8
Jak uniknąć pomyłek, które mogą zniszczyć Twoją organizację
Rozdział 3
Q
Błędy i sukcesy realizacyjne jako katalizatory zmian 63
Intel — ojciec wie lepiej
66
Tylenol — ulga w cierpieniu
71
Nie dolecimy do lotniska — zarządzanie zasobami załogi
73
New Coke — zrozumieć klientów i własne możliwości
78
Spostrzeżenia
80
Rozdział 4
Q
Jak rozpoznać, że strategia jest błędna? 83
Xerox i PARC 85
Nowy wizerunek Motoroli — czy kot żyje dziewięć razy? 89
Kodak — firma, która przez 100 lat robiła wszystko, jak należy 5
Jak rozpoznać błędy strategiczne i zmiany
w charakterze konkurencji?
100
Rozdział 5
Q
Katastrofy o podłożu kulturowym
i ich ukryte znaczenie dla biznesu
103
Titanic
104
Three Mile Island
119
NASA
130
Wspólne problemy kulturowe
135
Spostrzeżenia
135
Uwaga dotycząca dużych statków, dużych samolotów
i elektrowni atomowych
138
Podobnie jest w biznesie
139
Rozdział 6
Q
Kultury, w których dochodzi do „wypadków”
141
Krótkowzroczność jako śmiertelna choroba biznesu
142
Ford i Firestone — opony, które nie trzymały się drogi
145
Enron — żyjąc na krawędzi
154
Rozdział 7
Q
Błędy jako katalizatory zmian w kulturze firmy
165
Fast food: klienci będą jedli to,
co lubią — czy tego chcesz, czy nie
166
Szybka zmiana kultury w marynarce wojennej
Stanów Zjednoczonych: nie ma drugiej szansy 170
Wielki Kanion zmienia zasady kontroli lotów powietrznych 179
Zderzenie z ziemią, gdy wszystko działa, jak należy
181
Spis treści
9
Sukces wynikający z kultury firmy: współpraca
w niebezpieczniej sytuacji — United 232
186
Marketing związany ze zmianą kultury firmy
191
Firmy i branże, w których z różnych powodów
potrzebna jest zmiana kultury
194
Rozdział 8
Q
Prawa ekonomii w praktyce: przyczyny upadku
całych gałęzi przemysłu
197
Światowy przemysł samochodowy
— próba rzucenia wyzwania prawom ekonomii 198
Numer 1 lub 2 w branży — geneza koncepcji 209
Stare i nowe firmy: konwergencja, specjalizacja i ewolucja 210
Ekonomiczna wizja biznesu (model EBV)
214
Lot Ikara — zastosowanie EBV w warunkach
niezdywersyfikowanej działalności
i bezwzględnej konkurencji
217
Rozdział 9
Q
Błędy nie są domeną wielkich korporacji.
Łańcuchy błędów małych firm 229
Wybierz pomysł, a następnie zmień go 233
Planowanie błędów — biznesplan 237
Finansowanie — wybierz rodzaj trucizny 241
Operacje — klucz do sukcesu tkwi w procesie implementacji 245
Powstrzymanie sekwencji błędów w mniejszych firmach
247
Rozdział 10
Q
Jak uczynić M
3
częścią kultury sukcesu 251
Umiejętność oceny sytuacji i wiara we wczesne ostrzeżenia 258
Wykrywanie niebezpiecznych czynników
i błędów strategicznych
267
Potrzeba błędów
272
Dodatek A
Q
Podsumowanie spostrzeżeń
275
Skorowidz
285
1
Koncepcja M
3
oraz potrzeba zrozumienia
własnych błędów
S
Wszystko, co warto robić, warto robić dobrze.
— Mój ojciec i inni ludzie z jego pokolenia
olidność w biznesie cieszyła się w ostatnich latach dobrą prasą. Zdaje się, że
odkryliśmy w końcu, że same dobre pomysły nie wystarczą. Najważniejsze są
wyniki, a te można osiągnąć tylko dzięki odpowiedniej realizacji pomysłów, zaś
największym wrogiem odpowiedniej realizacji są błędy.
Będąc młodym oficerem amerykańskiej marynarki wojennej, odbywałem w la-
tach 60. służbę na atomowych okrętach podwodnych. Nauczyłem się tam wielu
rzeczy, ale jedną z najważniejszych i najwcześniejszych lekcji była przestroga,
że w marynarce nie ma czegoś takiego, jak częściowe zwycięstwo. W bitwie mor-
skiej można tylko wygrać lub przegrać. Takie stwierdzenie wydaje się szczególnie
prawdziwe w nieprzyjaznym środowisku morskiej toni, setki stóp pod powierzch-
nią wody i tysiące mil od domu.
Problem polega na tym, że błędy zazwyczaj nas zaskakują — nikt przecież
nie wstaje rano, myśląc: „Cóż za wymarzony dzień na popełnienie kilku błędów”.
Po prostu nagle okazuje się, że dotarliśmy do miejsca, w którym wcale nie chcemy
się znajdować. Próbujemy opanować kryzys, a jeśli to się nie udaje, zastana-
wiamy się, jak do mogło do niego dojść.
W niektórych dziedzinach — na przykład w sporcie — błędy są szczególnie
widoczne. Dla miłośników bejsbola, a szczególnie dla kibiców drużyny Boston
Red Sox, siódmy mecz w turnieju American League Championship w 2003 roku
był swoistą lekcją popełniania błędów.
Plik z chomika:
gitara_i_bas
Inne pliki z tego folderu:
Paweł Zaremba-Śmietański pieniądze leżą na parkiecie. giełda dla niepokornych full scan.pdf
(16755 KB)
web-design.-projektowanie-atrakcyjnych-stron-www pełna wersja.pdf
(98881 KB)
Witold Wrotek ulead video studio 11 pl. pierwsze starcie pełna wersja.pdf
(24681 KB)
Kevin Kocis, MSCE administracja microsoft active directory full version.pdf
(16775 KB)
Jeffrey E. Clark autocad 2002 i 2004. tworzenie makr w vba ebook.pdf
(9988 KB)
Inne foldery tego chomika:
- HD - FILMY PRZYRODNICZE
- HD - Koncerty - Teledyski
- Lekarz Domowy
- SYMULATORY
! Joe Bonamassa - An Acoustic Evening at the Vienna Opera House (Live 2013) BDRip-AVC !
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin