triki magiczne.doc

(999 KB) Pobierz
Oto 35 sztuczek magicznych, które można opanować już po kilku próbach

SZTUCZKI DLA ILUZJONISTY I MAGIKA!

 

 

 

1. SZTUCZKA KARCIANA

 

Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania. 
Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z 
lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko 
zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart  i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki,
a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi 
plikami. Następnie układaj karty  j.w.  i znów poproś o wskazanie
odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki
a wybrany wkładasz w środek.  I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki,
ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta
karta we wskazanej kolumnie.

 

WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do 
środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki 
ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły.
 Publiczności będzie się wydawać, że to  te 2 karty, które zapamiętali.
Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO,
 DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII, 
DZIEWIĄTKA KARO
Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na 
początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki 
wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś 
bystry i odgadnie nasz sekret :)

 

 

1.     ZNIKANIE PRZEDMIOTU

Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinasz gumkę. Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.
Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.

 

 

 

2.     GENIALNY MATEMATYK

Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz
niech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam,
czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - ty
możesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz
taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumnie
dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to
pierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2.
Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz.

+ 4 8 3 7 5

+ 2 6 1 3 7

+ 7 3 8 6 2

+ 5 9 3 2 0

+ 4 0 6 7 9

========

2 4 8 3 7 3

 

3.     ZGADYWANIE DATY URODZENIA

Poproś kolegę aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250. Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).

 

 

4.     PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWKĘ

Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład.
Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnij
powstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180
stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami.

Teraz musisz równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego.

W ten sposób powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół.

 

 

5.     MAGICZNA SIÓDEMKA

Zaproponuj koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.
Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej cyfry zacznie się liczenie - wynik zawsze wyniesie 7.  (Jeżeli chcesz aby wynik zawsze wynosił np. 9, to zamiast w zadaniu dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę dwa razy większą od wyniku czyli 2 * 9 = 18).

 

 

6.     TELEPATIA

Podaj koledze kartkę papieru i poproś aby przerwał ją na trzy równe części.
Następnie odbierz od niego kartki dla sprawdzenia czy są równe i poproś go, aby na tych kartkach napisał na przykład dwa kółka i jeden krzyżyk. Przy podawaniu kartek uważaj, aby krzyżyk postawił na środkowym kawałku kartki, który ma po obu stronach oberwane krawędzie. Kartki składa się teraz i wrzuca do pudełka, a Ty możesz pozwolić na zawiązanie sobie oczu. Pomimo tego i tak odnajdziesz kartk...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin