Ćwiczenie.pdf

(903 KB) Pobierz
97371410 UNPDF
warsztaty
2
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
97371410.051.png
warsztaty
ćwiczenie
To ćwiczenie ma za zadanie pokazać kilka przydatnych opcji, jakie oferuje nam
PhotoShop CS2. Dzięki niemu będziemy mogli bawić się kolorami, mazać bez
kasowania i łatwo tworzyć łukowate maski. Zapraszam.
retusz
Za pomocą narzędzia Headling Brush Tool możemy pozbyć się
ze zdjęcia zbędnych detali. W tym wypadku usuniemy nazwy
ulic z fasady budynków. Używając narzędzia wraz z wciśniętym le-
wym [ Alt ] wybieramy punkt pracy, jaki zostanie wkalkowany w wy-
brane miejsce, a następnie starannie, już bez [ Alt ] zamalowujemy
nazwy ulic.
distort
Obejmujemy maską inny budynek, ponownie wybieramy [ Ctr-
l ]+[ T ] i wybieramy typ transformacji – distort . Umożliwia on
swobodne rozciąganie pracy. Rozciągamy więc budynek tak, aby je-
go górne krawędzie rozchodziły się.
warp
Po zaznaczeniu wybranego obszaru obrazka, naciskamy [ Ctr-
l ]+[ T ], aby uruchomić transformację. Klikamy prawym przyci-
skiem myszy i wybieramy typ transformacji – Warp . Linie powstałej
w ten sposób siatki możemy dowolnie przesuwać i tym samym wy-
krzywiać wcześniej zaznaczony fragment obrazka.
lasso
Używając narzędzia Polygonal Lasso Tool tworzymy maskę
szlaczka, jaki chcemy utworzyć na fasadzie budynku. Wypełnia-
my zaznaczenie kolorem, a opcje mieszania warstw dla danej war-
stwy ustawiamy na Color Burn .
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
3
Photoshopa
0 1
0 3
0 2
0 4
97371410.056.png 97371410.057.png 97371410.058.png 97371410.001.png 97371410.002.png 97371410.003.png 97371410.004.png 97371410.005.png 97371410.006.png 97371410.007.png 97371410.008.png 97371410.009.png 97371410.010.png 97371410.011.png 97371410.012.png
warsztaty
krzywe
Stawiając kształt krzywymi za pomocą narzędzia Pen Tool , mo-
żemy nadać krawędziom łuki, czego nie uzyskamy stosując ma-
ski. Po zamknięciu krzywej, naciskamy prawy przycisk myszy i wy-
bieramy opcję Fill Path . Należy pamiętać też, aby wcześniej wybrać
odpowiedni kolor. W ten sposób utworzoną wcześniej krzywą wypeł-
nimy barwą.
powielenie I
Ponownie wybieramy Headling Brush Tool i za pomocą [ Alt ] ja-
ko podstawę do kalki wybieramy chmury. Następnie już bez [ Alt ]
nakładamy je na partiach bez chmur. Na koniec używamy Smudge
Tool , żeby dodać jeszcze trochę zawijasów.
smużenie
Za pomocą Smudge Tool rozcieramy chmury w niewielkie zawi-
jasy. Jest to bardzo monotonna i pracochłonna czynność. Nale-
ży starać się ciągnąć wybrany fragment za sobą, czyli rozpoczynać
ruch myszki od miejsca, jakie chcemy rozetrzeć na inne.
powielenie II
Używamy Pen Tool i stawiamy krzywą dookoła obszaru, z któ-
rego za chwilę utworzymy zaznaczenie. Klikamy prawym przy-
ciskiem i wybieramy Make Selection . Po potwierdzeniu przekonamy
się, że z krzywych zrobiła się maska. Naciskamy [ Ctrl ]+[ J ], dzięki
czemu obszar zaznaczenia zostanie powielony jako nowa warstwa.
0 7
nasycenie koloru
Aby wzmocnić kolorystykę pracy, wybieramy [ Ctrl ]+[ U ] i podno-
simy Saturation o 30 punktów.
elementy
Przedłużamy rząd okien, a następnie Pen Tool przedłużamy ele-
ment od jego szczytu aż po krawędź obrazka. Wypełniamy kolo-
rem takim samym jak na ścianie, a później dodajemy żółty gradient.
4
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
0 5
0 8
0 6
0 9
1 0
97371410.013.png 97371410.014.png 97371410.015.png 97371410.016.png 97371410.017.png 97371410.018.png 97371410.019.png 97371410.020.png 97371410.021.png 97371410.022.png 97371410.023.png 97371410.024.png 97371410.025.png 97371410.026.png 97371410.027.png 97371410.028.png 97371410.029.png 97371410.030.png 97371410.031.png 97371410.032.png 97371410.033.png
ćwiczenie Photoshopa
szum
Aby zgrać dorobiony element ze zdjęciem, musimy nadać mu lek-
ki fotograiczny szum. Wybieramy Filter > Noise > Add Noise i uży-
wamy szumu monochromatycznego Uniform . Ponownie wybieramy
Filter , ale tym razem Blur > Gaussian Blur i rozmywamy sztucznie
nałożony szum tak, aby wyglądał jak oryginalny.
quick mask
Chcąc zmienić kolor tylko nieba musimy go wpierw zaznaczyć.
Używamy do tego maskę prostokątną. Z panelu narzędzi wybie-
ramy przycisk Edit in Quick Mask Mode . Część ekranu, nie zaznaczo-
na wcześniej maską, powinna zrobić się czerwona. Na powiększeniu
za pomocą Brush Tool zaznaczamy detale. Eraser Tool pomoże je od-
znaczyć.
1 2
ozdobniki
Stawiamy inne przedłużenia za pomocą Pen Tool i wypełniamy
kolorami (prawy przycisk myszy> Fill Path ).
cyjan
Po powrocie do zwykłego trybu pracy utworzy się nam zazna-
czenie. Ponownie wybieramy [ Ctrl ]+[ U ] i przesuwamy suwaki
Hue oraz Saturation , aby nadać niebu bardziej żywy odcień.
ukrywanie
Pewne elementy warto ukryć za innymi, co nie znaczy, że trzeba
je wymazywać. Na dole panelu warstw dla warstwy z żółtymi łu-
kami wybieramy Add Layer Mask . Obok miniatury warstwy powinna
pojawić się biała kartka. Każde naniesienie na nią czarnego koloru,
będzie zasłaniać, a jasnego odsłaniać zawartość warstwy.
opcje warstwy
Na nowej warstwie nakładamy granatowo żółty gradient. Usta-
wiając różne opcje mieszania warstw w panelu warstw, osiągnie-
my różne efekty kolorysytczne.
Katarzyna Koleta Milde
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
5
1 1
1 4
1 5
1 3
1 6
97371410.034.png 97371410.035.png 97371410.036.png 97371410.037.png 97371410.038.png 97371410.039.png 97371410.040.png 97371410.041.png 97371410.042.png 97371410.043.png 97371410.044.png 97371410.045.png 97371410.046.png 97371410.047.png 97371410.048.png 97371410.049.png 97371410.050.png 97371410.052.png 97371410.053.png 97371410.054.png 97371410.055.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin