Ćwiczenie.pdf
(
903 KB
)
Pobierz
97371410 UNPDF
warsztaty
2
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
warsztaty
ćwiczenie
To ćwiczenie ma za zadanie pokazać kilka przydatnych opcji, jakie oferuje nam
PhotoShop CS2. Dzięki niemu będziemy mogli bawić się kolorami, mazać bez
kasowania i łatwo tworzyć łukowate maski. Zapraszam.
retusz
Za pomocą narzędzia
Headling Brush Tool
możemy pozbyć się
ze zdjęcia zbędnych detali. W tym wypadku usuniemy nazwy
ulic z fasady budynków. Używając narzędzia wraz z wciśniętym le-
wym [
Alt
] wybieramy punkt pracy, jaki zostanie
wkalkowany
w wy-
brane miejsce, a następnie starannie, już bez [
Alt
] zamalowujemy
nazwy ulic.
distort
Obejmujemy maską inny budynek, ponownie wybieramy [
Ctr-
l
]+[
T
] i wybieramy typ transformacji –
distort
. Umożliwia on
swobodne rozciąganie pracy. Rozciągamy więc budynek tak, aby je-
go górne krawędzie rozchodziły się.
warp
Po zaznaczeniu wybranego obszaru obrazka, naciskamy [
Ctr-
l
]+[
T
], aby uruchomić transformację. Klikamy prawym przyci-
skiem myszy i wybieramy typ transformacji –
Warp
. Linie powstałej
w ten sposób siatki możemy dowolnie przesuwać i tym samym wy-
krzywiać wcześniej zaznaczony fragment obrazka.
lasso
Używając narzędzia
Polygonal Lasso Tool
tworzymy maskę
szlaczka, jaki chcemy utworzyć na fasadzie budynku. Wypełnia-
my zaznaczenie kolorem, a opcje mieszania warstw dla danej war-
stwy ustawiamy na
Color Burn
.
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
3
Photoshopa
0
1
0
3
0
2
0
4
warsztaty
krzywe
Stawiając kształt krzywymi za pomocą narzędzia
Pen Tool
, mo-
żemy nadać krawędziom łuki, czego nie uzyskamy stosując ma-
ski. Po zamknięciu krzywej, naciskamy prawy przycisk myszy i wy-
bieramy opcję
Fill Path
. Należy pamiętać też, aby wcześniej wybrać
odpowiedni kolor. W ten sposób utworzoną wcześniej krzywą wypeł-
nimy barwą.
powielenie I
Ponownie wybieramy
Headling Brush Tool
i za pomocą [
Alt
] ja-
ko podstawę do kalki wybieramy chmury. Następnie już bez [
Alt
]
nakładamy je na partiach bez chmur. Na koniec używamy
Smudge
Tool
, żeby dodać jeszcze trochę zawijasów.
smużenie
Za pomocą
Smudge Tool
rozcieramy chmury w niewielkie zawi-
jasy. Jest to bardzo monotonna i pracochłonna czynność. Nale-
ży starać się
ciągnąć
wybrany fragment za sobą, czyli rozpoczynać
ruch myszki od miejsca, jakie chcemy rozetrzeć na inne.
powielenie II
Używamy
Pen Tool
i stawiamy krzywą dookoła obszaru, z któ-
rego za chwilę utworzymy zaznaczenie. Klikamy prawym przy-
ciskiem i wybieramy
Make Selection
. Po potwierdzeniu przekonamy
się, że z krzywych zrobiła się maska. Naciskamy [
Ctrl
]+[
J
], dzięki
czemu obszar zaznaczenia zostanie powielony jako nowa warstwa.
0
7
nasycenie koloru
Aby wzmocnić kolorystykę pracy, wybieramy [
Ctrl
]+[
U
] i podno-
simy
Saturation
o 30 punktów.
elementy
Przedłużamy rząd okien, a następnie
Pen Tool
przedłużamy ele-
ment od jego szczytu aż po krawędź obrazka. Wypełniamy kolo-
rem takim samym jak na ścianie, a później dodajemy żółty gradient.
4
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
1
0
ćwiczenie Photoshopa
szum
Aby zgrać dorobiony element ze zdjęciem, musimy nadać mu lek-
ki fotograiczny szum. Wybieramy
Filter
>
Noise
>
Add Noise
i uży-
wamy szumu monochromatycznego
Uniform
. Ponownie wybieramy
Filter
, ale tym razem
Blur
>
Gaussian Blur
i rozmywamy sztucznie
nałożony szum tak, aby wyglądał jak oryginalny.
quick mask
Chcąc zmienić kolor tylko nieba musimy go wpierw zaznaczyć.
Używamy do tego maskę prostokątną. Z panelu narzędzi wybie-
ramy przycisk
Edit in Quick Mask Mode
. Część ekranu, nie zaznaczo-
na wcześniej maską, powinna zrobić się czerwona. Na powiększeniu
za pomocą
Brush Tool
zaznaczamy detale.
Eraser Tool
pomoże je od-
znaczyć.
1
2
ozdobniki
Stawiamy inne przedłużenia za pomocą
Pen Tool
i wypełniamy
kolorami (prawy przycisk myszy>
Fill Path
).
cyjan
Po powrocie do zwykłego trybu pracy utworzy się nam zazna-
czenie. Ponownie wybieramy [
Ctrl
]+[
U
] i przesuwamy suwaki
Hue
oraz
Saturation
, aby nadać niebu bardziej żywy odcień.
ukrywanie
Pewne elementy warto ukryć za innymi, co nie znaczy, że trzeba
je wymazywać. Na dole panelu warstw dla warstwy z żółtymi łu-
kami wybieramy
Add Layer Mask
. Obok miniatury warstwy powinna
pojawić się biała kartka. Każde naniesienie na nią czarnego koloru,
będzie zasłaniać, a jasnego odsłaniać zawartość warstwy.
opcje warstwy
Na nowej warstwie nakładamy granatowo żółty gradient. Usta-
wiając różne opcje mieszania warstw w panelu warstw, osiągnie-
my różne efekty kolorysytczne.
Katarzyna Koleta Milde
.psd Extra 02/2008 » www.psdmag.org
5
1
1
1
4
1
5
1
3
1
6
Plik z chomika:
broody
Inne pliki z tego folderu:
Praktyczny kurs obsługi Adobe Photoshop CS5.zip
(655748 KB)
Kolorowanie w trybie Lab.pdf
(661 KB)
Photoshop CS5 PL. Szkoła efektu.pdf
(5490 KB)
Photoshop. Efekty specjalne.pdf
(2542 KB)
Photoshop. Księga kanałów obrazu.pdf
(5347 KB)
Inne foldery tego chomika:
1
2
3
4
5
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin