Strategia Kanady.doc

(100 KB) Pobierz
WIZJA

 

 

 

 

 

 

 

 

WIZJA

Kanada będzie najlepszym 4-sezonowym przeznaczeniem turystycznym, łączącym naturę i doświadczenie różnorodnych kultur i społeczności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MISJA

 

Przemysł turystyczny Kanady będzie dostarczał światowej klasy kulturalnych i wypoczynkowych przeżyć, cały rok, równocześnie pielęgnując i dzieląc się Kanadyjską czystością, bezpieczeństwem i środowiskiem naturalnym. Ten przemysł będzie opisywany przez wartości takie jak szacunek, integralność i zrozumienie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spis treści

Wprowadzenie

                                                                       2

Definiowanie turystyki zimowej

                                                                       2

Kategorie turystyki zimowej

                                                                       3

Analiza sytuacji

                                                                       4

Potencjał rynku

                                                                       5

Zalety, wady, szanse i niepokojące fakty

                                                                       6

Strategia rozwoju produktu

                                                                       8

1.Badania

                                                                       8

2.Rozwój produktu

                                                                      10

3. Marketing i komunikacja

                                                                      12

Zakończenie

                                                                      13

 

 

 

 

WPROWADZENIE

 

Wizja Komitetu Turystyki Kanadyjskiej (CTC) jest następująca:

 

„ Kanada będzie najlepszym 4-sezonowym przeznaczeniem turystycznym, łączącym naturę i doświadczenie różnorodnych kultur i społeczności”.

 

Realia jednak są takie, że większość ludzi podróżuje na wiosnę, w lecie i we wczesnej jesieni.

 

Zimowa turystyka jest zarówno wyznaniem jak i ważną szansą dla Kanadyjskiego przemysłu turystycznego.

 

Przez ostatnie pięć lat Komitet Turystyki Kanadyjskiej (CTC) podjął szereg inicjatyw na rzecz lepszego zrozumienia i udoskonalenia zimowej turystyki.

 

 

·       W 1997 Komitet Rozwoju Produktu i Przemysłu CTC gościł dwa regionalne okrągłe stoły w Vancouver i Montreal, ustalając Podkomitet Sportów Zimowych i publikując Historie Sukcesów Zimowych

·       W 1998 CTC gościło pierwsze Międzynarodowe Forum Turystyki Zimowej w mieście Quebec

·       Od 2000 roku konkurs „ Wygraj z Zimą” wypromowało pakiety zimowych doświadczeń

·       W 2001 CTC gościło drugie Forum Turystyki Zimowej, tym razem w Niagara Falls.

 

 

Jest jednak jeszcze wiele do zrobienia, aby osiągnąć wizje Kanady jako cztero-sezonowego przeznaczenia. Aby polepszyć turystykę zimową i uczynić Kanadę bardziej atrakcyjną przez cały rok Podkomitet Turystyki Zimowej przygotował tą zintegrowaną trzyletnią strategię rozwoju produktu.

 

 

 

DEFINICJA ZIMOWEJ TURYSTYKI

 

 

Chociaż kalendarz definiuje zimę jako okres rozciągający się od 21.XII do 21.III dla celów turystycznych bardziej użyteczne jest określenie sezonu zimowego w terminach odwiedzających. Dla celów tej strategii, zimowa turystyka jest określana jako sezon poza szczytem od listopada do kwietnia.

 

Zimowa turystyka jest często postrzegana jako nieodłącznie związana ze śniegiem oraz zewnętrznymi sportami. W rzeczywistości jest to termin znacznie szerszy.

 

Zimowa turystyka zawiera każdy turystyczny produkt lub usługę oferowaną pomiędzy listopadem a kwietniem, bez względu na to czy ma miejsce na zewnątrz czy wewnątrz.

 

 

KATEGORIE TURYSTYKI ZIMOWEJ

 

W celu pokazania wariantów turystyki zimowej, Podkomitet turystyki zimowej zdefiniował siedem kategorii produktu.

 

1.   Narciarstwo

Zorganizowane górskie dyscypliny takiej jak:
- narciarstwo zjazdowe

- snowboard

- heli-sking

 

2.   Wydarzenie zewnętrzne

Ekoturystyka i podróże takie jak:

-        biegi narciarskie

-        skutery śnieżne

-        rakiety śnieżne ( do spacerów)

-        zaprzęgi psie

-        system kolei

-        kempingi zimowe

-        obserwacja zimowej przygody

 

3.   Doświadczenia miejskie

Czynności zlokalizowane w miastach takie jak:

-        zakupy

-        stołowanie się

-        zwiedzanie

-        muzea

-        teatry

-        koncerty

-        wydarzenia sportowe

-         

4.   Festiwale/Wydarzenie

Główne zimowe wydarzenia takiej jak:

-        Winterlude

-        Festiwal du Voyageur

-        Karnawał Zimowy Quebec

-        Festiwal Wysokich Swiateł Montrealu

 

5.   Nauka/Kultura

-        wakacyjna nauka języka

-        praktyka na farmach

-        poznanie kultury Aborygenów

-        szkoły gotowania

       

6.   Kurorty i uzdrowiska

 

       7. Sezony Świąteczne

       Specjalne wydarzenie związane z Bożym Narodzeniem, Nowym Rokiem i innymi wakacjami.

 

ANALIZA SYTUACJI

 

Sezonowość turystyki Kanady była długotrwałym wyzwaniem dla tego przemysłu. Mniej niż jedna trzecia międzynarodowych odwiedzających przyjeżdża w miesiącach zimowych a większość Kanadyjczyków, którzy korzystają z zagranicznych wycieczek wybiera kierunki związane ze słońcem i plażą. Z tego jasno wynika, że turystyka zimowa nie jest w pełni możliwości rozwinięta i istnieje olbrzymi potencjał dla polepszenia tej sytuacji.

Kanada posiada wiele sukcesów w turystyce zimowej. Kurorty takie jak Whistler-Blackomb czy Mont Trembland są światowej sławy pierwszej klasy miejscami docelowymi.

W 1999 roku turystyka związana ze skuterami śnieżnymi miała ekonomiczny wkład w wysokości ponad 528$ i stworzyła ponad 5.000 całorocznych miejsc pracy. Zimowy festiwal w Quebec przyciąga ponad 1 mln uczestników i generuje obrót ekonomiczny w wysokości ponad 36$ milionów, podczas gdy Festiwal du Voyageur w Winnipeg, który łączy przeżycia kulturalne, edukacyjne i te związane z przebywaniem na zewnątrz, przyciąga około 200.00 ludzi, prawie ¼ z poza miasta.

Chociaż często przypuszcza się, że większość odwiedzających Kanadę przyjeżdża tu z powodu atrakcji zewnętrznych, to zaledwie mniej niż 1/3 ( 29%) odwiedzających jest zainteresowana zimowymi sportami i tego typu atrakcjami. W rzeczywistości to zakupy są najbardziej popularne ( 81%), a zaraz potem zwiedzanie ( 76%), odwiedzanie przyjaciół i krewnych ( 54%) oraz restauracje i jedzenie ( 43%).

Wiele regionów i miast aktywnie promuje szanse związane z zimową turystyką. Na przykład kilka nowych zimowych ofert zostało stworzone w 200, zawierając Winter Solstice rozwinięte przez Ontario Tourism Marketing  Partnership, które współpracujez 20 kulturalnymi i turystycznymi partnerami w National Capital Region. Także nowe zawody WinterLights Celebration odbyły się po raz pierwszy w 2001, w których miasta współzawodniczyły ze sobą w oświetleniu i rozjaśnieniu zimowego nieba. W Winnipeg ponad 1 milion świateł dekoruje miasto a świąteczne posiłki ( Bożonarodzeniowe) są serwowane w wielu restauracjach.

W Victorii, Hotel Fairmont Empress sponsoruje Festiwal drzew.

 

 

WYZWANIA WSPÓŁZAWODNICTWA

 

Rywale Kanady dla turystyki zimowej to nie koniecznie kraje północne. Wielu ludzi tęskni za słońcem i plażą od listopada do kwietnia. Ponieważ Kanada nie może rywalizować z rynkiem plażowym to wzięliśmy pod uwagę jedynie tych rywali, których atrakcje turystyczne są związane z zimą.

 

 

STANY ZJEDNOCZONE

 

USA są z pewnością największym rywalem Kanady w rynku turystyki zimowej. Kraj ten oferuje swój rodzinny rynek, współzawodniczy w rynkach międzynarodowych i także przyciąga Kanadyjczyków przez granicę.

Obecnie USA jest w stanie zatrzymać wielu rodzimych turystów w kraju. Na przykład ponad 15 mln Amerykanów wybiera się na wycieczki skuterowe, ale tylko niewiele ponad pół miliona zostaje na noc w Kanadzie.

 

 

FRANCJA I SZWAJCARIA

 

Kierunki narciarskie we Francji i Alpach Szwajcarskich są bardzo atrakcyjne dla Wielkiej Brytanii i rynków europejskich z powodu zalety krótkiej podróży, upustów na przeloty i troski o bezpieczeństwo.

 

 

FINLANDIA

 

Finlandia odnosi sukcesy w rozwiązaniu niezwykłego programu turystyki zimowej opartego na „ wspaniałych rozrywkach zewnętrznych” i gwarantuje śnieg w Laplandii.

Finlandia dobrze też wykorzystuje wizerunek świętego Mikołaja poprze stwarzanie oficjalnej Mikołajowej poczty.

 

 

POTENCJAŁ RYNKU

 

Rynek domowy

 

Rynek Kanady jest bardzo istotny dla turystyki zimowej. Jest on również wyzwaniem dla dążenia Kanadyjczyków w kierunku południowym w czasie zimy.

 

Kilka cech charakterystycznych rynku Kanadyjskiego:

 

·       Zdecydowana większość Kanadyjczyków, którzy planują zagraniczne zimowe wakacje wybiera kierunki związane z ciepłymi plażami.

·       Ci, którzy szukają zimowych atrakcji wydają się być młodzi, płci męskiej i urodzeni w Kanadzie.

·       Nowo przybyli do Kanady  - prawie 1/5 populacji- wydają się być mniej zainteresowani sportami zimowymi.

 

 

 

 

 

RYNEK MIĘDZYNARODOWY

 

 

Około 30% międzynarodowych turystów przybywa w pierwszym i czwartym kwartale roku kalendarzowego ( 1 październik do 30 marca)

Ponieważ wczesny październik jest częścią szczytu sezonu jesiennego ( z wieloma ofertami wycieczek), procent prawdziwym zimowych turystów jest dużo niższy niż ta liczba.

Możliwość zwiększenia turystyki zwłaszcza na rynku amerykańskim jest warta wzięcia pod uwagę.

 

Studia marketingowe sugerują następujące cechy docelowego rynku.

 

USA

·       Odwiedzający z USA wydają się szukać możliwości wypadów a nie dłuższych pobytów

·       Wymagana jest sprawna kolej

·       Jest potrzeba indywidualnych ofert wycieczek dla zagranicznych podróży i rodzimych wakacji

·       Ci, którzy szukają zewnętrznych atrakcji wydają się pochodzić ze stanów przylegających do Kanadyjskiej granicy

 

 

MEKSYK

·       Meksyk ma najszybciej rosnący rynek ze wszystkich międzynarodowych rynków CTC

·       Produkt narciarski sprzedaje się dobrze przez ostatnie trzy lata

·       Rodzinne oferty „ miękkich przygód” są także popularne

·       Podstawowym celem są rodziny i przyjaciele podróżujący do kurortów narciarskich w czasie Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

 

NIEMCY

·       Odwiedz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin