Umysł lidera.pdf
(
1047 KB
)
Pobierz
201731100 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Umysł lidera"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ebooki-chomik
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 1.08.2007
Tytuł: Umysł lidera (fragment utworu)
Autor: Iwona Majewska-Opiełka
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
..............................................................................................6
CZĘŚĆ PIERWSZA
.
..........................................................................10
LIDER
.
..............................................................................................11
Sylwetka lidera
.
..................................................................................................11
Funkcje lidera
.
...............................................................................................12
Kształtowanie liderów
.
..................................................................................18
Cechy lidera
.
..................................................................................................20
Poczucie własnej wartości
.
........................................................................21
Proaktywność
.
...........................................................................................26
Samodzielność
.
.........................................................................................33
Pozytywne myślenie
.
.................................................................................37
Współzależność
.
........................................................................................43
Spójność wewnętrzna
.
..............................................................................48
Poczucie obfitości
.
....................................................................................52
Umiejętność tworzenia wizji
.
....................................................................57
Zdolność i wola ciągłego uczenia się
.
.......................................................61
Intuicja
.
.....................................................................................................67
A co z kompetencjami zawodowymi?
.
......................................................71
Prawa półkula menedżera
.
............................................................................76
Różnice w działaniu lewej i prawej półkuli mózgu
.
.................................76
Inteligencja emocjonalna
.
.........................................................................77
Początek trzeciego tysiąclecia
.
..................................................................81
Potrzeba twórczego myślenia
.
..................................................................83
Rozwijanie prawej półkuli
.
................................................................................84
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
...89
KONTEKST LIDERA
.
.......................................................................90
Czynniki wpływające na ludzi sprawujących funkcje kierownicze
.
..................91
Czynniki fizyczne i biologiczne
.
....................................................................92
Czynniki psychologiczne
.
..............................................................................97
Czynniki społeczne i polityczne
.
.................................................................100
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
104
KIEROWANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
.
...........................................4
Kierowanie a zarządzanie
.
...................................................................................5
Nauka kierowania
.
.........................................................................................10
Kierowanie zgodnie z wartościami
.
...................................................................13
Kultura przedsiębiorstwa
.
.............................................................................14
Misja przedsiębiorstwa
.
.................................................................................15
Tworzenie misji przedsiębiorstwa
.
...........................................................18
Błędy racjonalnego zarządzania
.
..................................................................24
Czynniki zapewniające sukces przedsiębiorstwa
.
........................................25
Kultura przedsiębiorstwa w Polsce
.
.............................................................28
Zmiany
.
..............................................................................................................30
Czynniki powodujące lęk przed zmianami
.
..................................................31
Rola lidera w stymulowaniu zmian
.
.............................................................33
...
..........................46
Zarządzanie naukowe
.
...................................................................................47
Zarządzanie z udziałem psychologii
.
............................................................49
Proca Hertzberga
.
.....................................................................................50
Teoria X
.
....................................................................................................51
Teoria Y
.
....................................................................................................52
Współczesna wiedza o człowieku i
nowym wieku
................53
Teoria Z
.
.........................................................................................................56
O potrzebie działania w
jej
wpływ na teorie zarządzania
..........................................58
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
..160
ZNAJOMOŚĆ LUDZI
.
......................................................................161
To, co nas łączy
.
...............................................................................................162
Te same potrzeby, różne wartości
.
..................................................................165
Skąd się bierze wiedza o ludziach
.
...................................................................167
Samopoznanie
.
............................................................................................168
Studiowanie przedmiotu
.
............................................................................169
Słuchanie i obserwowanie
.
..........................................................................170
Słuchanie empatyczne
.
............................................................................171
Jak rozmawiać
.
........................................................................................173
Pomoc w zdobywaniu wiedzy o ludziach
.
...................................................177
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
..184
REKRUTACJA PRACOWNIKÓW
.
...................................................186
Curriculum vitae i wstępna rozmowa
.
.............................................................191
Warunki i technika wstępnej rozmowy
.
.....................................................195
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
..197
TWORZENIE WŁAŚCIWEJ ATMOSFERY
spójnej
koncepcji
..........................199
Informacja w miejscu pracy
.
...........................................................................204
Narada – szczególna forma komunikacji
.
..................................................210
Garść wiadomości przydatnych przy
PRACY
narad
.
...........................................................................................................212
Czas trwania
.
...........................................................................................213
Pora dnia
.
................................................................................................213
Plan
.
.........................................................................................................213
Uczestnicy
.
...............................................................................................213
Prowadzenie
.
...........................................................................................216
Najczęstsze przyczyny złej komunikacji
.
....................................................220
Brak odpowiednich fizycznych warunków do
przygotowywaniu i prowadzeniu
porozumiewania się
.
...............................................................................221
Brak potrzeby komunikacji
.
...................................................................224
Nastawienie na przekazywanie, a
skutecznego
.....227
Przekazywanie sprzecznych informacji
.
................................................228
nie
na
przyjmowanie informacji
Etapy przeprowadzania zmian
.
.....................................................................37
Praktyka wprowadzania zmian
.
........................................................................40
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
...44
CZĘŚĆ DRUGA
.
................................................................................45
CZŁOWIEK I PRACA
.
.......................................................................46
Od zarządzania naukowego do
zarządzania w
myśl
Tylko wygrana-wygrana
.
.................................................................................231
Poczucie bezpieczeństwa
.
................................................................................235
Poczucie bezpieczeństwa
.
................................................................................239
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
.
....................................................243
Warunki pracy
.
................................................................................................244
Motywowanie do pracy i współpracy
.
.............................................................247
Poczucie sukcesu
.
........................................................................................248
Poczucie znaczenia i uznania
.
.....................................................................252
Praca mająca znaczenie
.
.............................................................................256
Powierzanie odpowiedzialności
.
.................................................................261
Gratyfikacyjna rola pieniędzy
.
....................................................................264
Wzbudzanie entuzjazmu
.
............................................................................268
Związki zawodowe
.
..........................................................................................272
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
.278
LIDER W DZIAŁANIU
...................................................................280
Przesunięcie paradygmatu
.
.............................................................................281
Nowy stosunek do pracy i działania
.
..............................................................284
Pracę trzeba lubić
.
.......................................................................................287
Odmitologizowany Zachód
.
........................................................................291
A właśnie, że można
.
...................................................................................295
Podświadomość – partner w biznesie
.
............................................................297
Świadome wykorzystywanie podświadomości
.
.........................................300
Burza mózgów
.
........................................................................................301
Wizualizacja
.
...........................................................................................302
Uczenie przyspieszone
.
..........................................................................303
Rozwijanie intuicji
.
.....................................................................................305
Programowanie siebie i innych
.
.................................................................308
Zarządzanie sobą w czasie
.
..............................................................................315
Nie ile, ale co
.
...............................................................................................316
Ważne czy pilne
.
..........................................................................................319
Życie zawodowe i prywatne
.
.......................................................................322
Powierzanie pracy innym
.
..........................................................................324
Praca w kręgu wpływu
.
...............................................................................326
Całościowa troska o swoje istnienie
.
..........................................................329
Tworzenie biologicznych podstaw skutecznego działania
.
........................333
Wykorzystywanie potencjału intelektualnego
.
......................................336
Troska o życie emocjonalne
.
..................................................................340
Coś dla duszy
.
.........................................................................................343
Kartka z terminarza
.
....................................................................................347
Pytania sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
.354
ZAKOŃCZENIE
.
.............................................................................355
Plik z chomika:
Joker89
Inne pliki z tego folderu:
Krzysztof Morawski - 7 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim założysz własną stronę www.pdf
(718 KB)
Paweł Sygnowski - Zabójcza koncentracja.pdf
(783 KB)
Agnieszka Burcan-Krawczyk - Jak opanować dowolny język obcy.pdf
(592 KB)
Paweł Wimmer - Angielskie formuły konwersacyjne.pdf
(477 KB)
Paweł Sikoń - Szybka nauka języków obcych.pdf
(848 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ◢◤ FILMY CHOMIKUJ [2015]
★ Audiobooki
★ Chomik Dodatki
★ Części Zmodelator
★ Euro 2012
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin