Artykuł ten powstał, aby w prosty i szybki sposób przedstawić państwu zalety i wady różnego typu konstrukcji. Opisane tutaj rodzaje obudów są najczęściej używanymi przy tworzeniu samochodowego sprzętu Audio. Więcej informacji możecie uzyskać w magazynie Car & Hifi - opis na dole strony.
Free-Air - montaż tylna półka
Bas średni: dobry Bas głęboki: dostateczny Ciśnienie akustyczne: średnie Zniekszt. nieliniowe (cicho): dostateczny Przedział częstotliwości: 80-100 Hz Niskie zestrojenie: bardzo trudne Zapotrzebowanie na miejsce: średnie Trudność wykonania: średnio ciężka
Free-Air - oparcie tylnej kanapy
Bas średni: dobry Bas głęboki: dostateczny Ciśnienie akustyczne: średnie Zniekszt. nieliniowe (cicho): dostateczny Przedział częstotliwości: 70-100 Hz Niskie zestrojenie: bardzo trudne Zapotrzebowanie na miejsce: nieduże Trudność wykonania: średnio ciężka
Konstrukcja zamknięta
Bas średni: wyśmienity Bas głęboki: dobry Ciśnienie akustyczne: dobre Zniekszt. nieliniowe (cicho): dobry Przedział częstotliwości: 50-200 Hz Niskie zestrojenie: możliwe Zapotrzebowanie na miejsce: średnie Trudność wykonania: prosta
Konstrukcja złożona - Push-Pull
Bas średni: mierny Bas głęboki: dobry Ciśnienie akustyczne: niskie Zniekszt. nieliniowe (cicho): wyśmienity Przedział częstotliwości: 50-120 Hz Niskie zestrojenie: możliwe Zapotrzebowanie na miejsce: duże Trudność wykonania: prosta
Konstrukcja złożona - szeregowa
Bas średni: bardzo dobry Bas głęboki: dobry Ciśnienie akustyczne: średnie Zniekszt. nieliniowe (cicho): bardzo dobry Przedział częstotliwości: 50-200 Hz Niskie zestrojenie: możliwe Zapotrzebowanie na miejsce: duże Trudność wykonania: średnio ciężka
Konstrukcja rezonansowa (Bass-Reflex)
Bas średni: dobry Bas głęboki: dostateczny Ciśnienie akustyczne: wysokie Zniekszt. nieliniowe (cicho): dobry Przedział częstotliwości: 50-150 Hz Niskie zestrojenie: trudne Zapotrzebowanie na miejsce: średnie Trudność wykonania: trudna
Linia transmisyjna
Bas średni: dostateczny Bas głęboki: dostateczny Ciśnienie akustyczne: bardzo niskie Zniekszt. nieliniowe (cicho): bardzo dobry Przedział częstotliwości: 60-150 Hz Niskie zestrojenie: trudne Zapotrzebowanie na miejsce: duże Trudność wykonania: trudna
Konstrukcja pasmowo-przepustowa
Bas średni: mierny Bas głęboki: bardzo dobry Ciśnienie akustyczne: bardzo wysokie Zniekszt. nieliniowe (cicho): bardzo dobry Przedział częstotliwości: 50-100 Hz Niskie zestrojenie: możliwe Zapotrzebowanie na miejsce: nieduże Trudność wykonania: trudna
Materiałem źródłowym z którego zostały zaczerpnięte informacje do niżej opisanych wiadomości, jest Car & Hifi nr 3/99.
morwa247