zainteresowania mojego dz.-ankieta dla rodziców.doc

(18 KB) Pobierz
mgr Joanna Panek

Zainteresowania i umiejętności mojego dziecka

- ankieta dla rodziców

 

Udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania pozwoli Państwu na dokonanie przeglądu predyspozycji i umiejętności Waszego dziecka, co z pewnością będzie przydatne w rozmowach z młodym człowiekiem na temat jego planów związanych z wyborem kierunku dalszej edukacji.

 

  1. Największe sukcesy mojego dziecka w okresie nauki w szkole średniej

- sukcesy w nauce,

             

             

- osiągnięcia pozadydaktyczne (udział w konkursach, zwodach sportowych, festiwalach lub innych projektach),

             

             

- zmiany w sposobie zachowania, radzenia sobie z trudnościami, itp.

             

             

 

 

  1. Ulubione przedmioty szkolne syna/córki

             

- osiągane wyniki w nauce             

             

- informacje od nauczycieli o postępach w nauce             

             

 

 

  1. Zainteresowania, których rozwijaniem aktywnie się zajmuje syn/córka

 

a)koła zainteresowań (jakie?)              

b)szkoła muzyczna (jaki instrument?)              

c) sport i turystyka (jaki?)             

d) udział w imprezach kulturalnych(jakich?)              

e) samorząd uczniowski(rodzaj działań)              

f) przynależność do organizacji młodzieżowych(jakich?)              

g) działalność społeczna (w jakiej formie?)             

h) samodzielna lektura i poszukiwanie informacji (w jakich dziedzinach?)              

             

 

 

  1. Pozaszkolne umiejętności syna/córki (prawo jazdy, obsługa komputera, umiejętności manualne, taneczne, itp.)

             

             

             

 

 

  1. Posiadane przez syna/córkę doświadczenia związane z pracą (np. wolontariaty w placówkach opiekuńczych, roznoszenie ulotek, opieka nad dziećmi, pomoc w rodzinnej firmie, itp.)

             

             

             

 

 

  1. Przeciwwskazania zdrowotne istotne przy wyborze zawodu

             

             

             

 

 

  1. Sposób spędzania czasu wolnego

             

             

             

 

  1. Które z wymienionych cech i umiejętności opisują sposób funkcjonowania syna/córki

a)      umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów,

b)     umiejętność pracy w zespole,

c)      pomysłowość,

d)     realistyczne planowanie działań,

e)      efektywne gospodarowanie czasem,

f)       nawyk systematycznej pracy,

g)     elastyczne dostosowywanie się do zmiennej rzeczywistości,

h)     umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji,

i)       umiejętność konstruktywnego wyrażania własnego zdania,

j)       umiejętność łączenia pracy z wypoczynkiem,

k)     autentyczne zaangażowanie w rozwijanie swoich zainteresowań,

l)       łatwość nawiązywania kontaktów,

m)   motywacja do przezwyciężania trudności,

n)     posiadanie wizji własnego rozwoju,

o)     świadomość własnych wad i zalet,

p)     umiejętność regenerowania się po doznanych porażkach i rozczarowaniach,

q)     zdolności organizatorskie,

r)       umiejętność kierowania innymi osobami,

s)      świadomość i umiejętność wykorzystywania własnej wiedzy, zdolności, doświadczeń,

t)       zdolność rozumienia potrzeb i uczuć innych ludzi,

u)     umiejętność radzenia sobie z krytyką i wykorzystywania jej dla własnego rozwoju,

v)     przyjmowanie odpowiedzialności za realizację i efekty swoich działań,

w)    duża aktywność życiowa i zainteresowanie otaczającą rzeczywistością,

x)     łatwość dostrzegania i definiowania problemów,

y)     posiadanie wielostronnych zainteresowań.

 

  1. Co zmieniło się w moim sposobie myślenia o córce/synu po udzieleniu odpowiedzi na powyższe pytania?

             

             

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin