57. Naszkicuj program przedmiotu, którego Twoim zdaniem zabrakło w toku studiów.
Nazwa przedmiotu: EMISJA GŁOSU
Typ przedmiotu: obligatoryjny
Poziom przedmiotu: niestacjonarne studia pierwszego stopnia
Rok: III
Semestr: 6 (30 KW)
Wymagania wstepne:
Cele przedmiotu, efekt nauczania, uzyskane kompetencje: Wykształcenie nawyków powodujących sprawne, swiadome i higieniczne operowanie aparatem głosowym; studenci posiadaja odpowiednia wiedze, uswiadamiaja sobie potrzebe samokontroli w zakresie pracy narzadu mowy oraz znaja możliwości oddziaływania mowy; umiejetnosc efektywnego i zgodnego z zasadami higieny posługiwania sie narzadem mowy oraz wypowiadania sie w sposób poprawny i zrozumiały z zachowaniem zasad kultury jezyka.
Tresci merytoryczne przedmiotu: Budowa i funkcje krtani z wiezadłami głosowymi (dysfunkcje wiezadeł głosowych, patologie głosu, profilaktyka głosu); rezonatory dzwieku (na czym polega zjawisko rezonansu, podział rezonatorów i ich funkcja wzmacniania dzwieku, praktyczne cwiczenia rezonacyjnego wzmacniania dzwieku); podparcie oddechowe (na czym polega zjawisko mięśniowego podtrzymania dzwieku, praktyczne cwiczenia); tory oddechowe (tor przeponowo-brzuszny jako optymalny model oddychania, przepona i jej funkcje, praktyczne cwiczenia oddechu).
Spis zalecanych lektur:
Tarasiewicz B., Mówie i spiewam swiadomie: podrecznik do nauki emisji głosu, Kraków 2003;
Toczyska B., Łamance z dedykacja, Gdansk 2003;
Toczyska B., Sarabanda w chaszczach, Gdansk 1997;
Wieczorkiewicz B., Sztuka mówienia, Warszawa 1998. Metody nauczania: wykład, praktyczne cwiczenia emisji głosu
Metody oceny: zaliczenie na podstawie obecnosci i aktywnosci na zajeciach
Jezyk wykładowy: polski
lucin