Magiczne przedmioty.doc

(1622 KB) Pobierz
Harfa Greagana: Niewola Słuchaczy



Harfa Greagana: Niewola Słuchaczy

Ta wspaniale wykonana harfa jest dobrze znana wśród nomadycznych ludów wschodu, jednak przede wszystkim z racji niesławy jej właściciela, Greagana z Niskich Wzgórz. Był on bardem, swego rodzaju, nie z miłości do ludzi, a z ogromnej niechęci do ciężkiej pracy. Zmusił swego krewniaka, maga do wykonania tej harfy tak, by jej magia mogła ukryć jego całkowity brak talentu. Moc harfy okazała się większa, niż Greagan początkowo pragnął, a gdy to po pewnym czasie odkrył, zajął się zwykłym rabunkiem, używając "swej muzyki" dla zniewolenia ofiar. W końcu Greagan zniknął kilka lat temu - w tym samym czasie pojawiły się plotki o niezwykłym wybuchu skłonności do przemocy w kolegium bardów. Harfa ciągle działa, jednak każdy szanujący się bard ograniczyłby jej używanie do okoliczności najbardziej niezwykłych i niebezpiecznych. Wydaje się również, że magia harfy powoli słabnie i być może najlepiej będzie jeśli ten przedmiot zostanie z czasem zapomniany.

 

PARAMETRY:

Wygląd: harfa wykonana z ciemnobrązowego drewna ze srebrnymi strunami.

Cena: 15 000sz

Specjalne: Zniewala jedną ofiarę za każdym razem, gdy ktoś na niej zagra, podobnie jak zaklęcie "Dominacja" z 5 poziomu czarów magów (żeby uniknąć tego efektu ofiara musi wykonać udany rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2. Harfa ma ograniczoną liczbę ładunków.

Czas trwania: 12 godzin

Waga: 3kg

 

Puchar Durlaga



Na tym przeklętym kielichu wyryty jest napis "Posmakuj mego strachu". Podobno wypicie ciemnej krwi z tego cynowego naczynia przywraca zdrowie. Jednak ma to swoją cenę, bo ten, który napije się z niego zostaje przepełniony strachem. Efekt ten trwa przez 12 godzin lub do chwili, gdy zostanie rozproszony.

 

PARAMETRY:

Wygląd: srebrzysty kielich ze skrzepniętymi strużkami i plamami krwi.

Cena: 2 500sz

Specjalne: Leczy pijącemu 5pw. Pijący ucieka przy pierwszej oznace kłopotów.

Czas trwania: 12 godzin

Waga: 0,5kg



Pierścień Czarów: Wieczna Pamięć

Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o "wiecznej pamięci" były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.

 

PARAMETRY:

Wygląd: złoty z czerwonym, połyskującym oczkiem

Cena: 18 000sz

Czary: podwaja liczbę czarów 1. poziomu, które czarujący może zapamiętać.

 

Pierścień Niezdarności: Szaleństwo Błazna



Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany z zielonego, matowego metalu, ozdobiony czerwonymi klejnotami i żółtym oczkiem

Cena: 2 500sz

Specjalne: Zauroczenie zwierzęcia raz dziennie

Zasięg: 13m

Obszar: 1 zwierzę

Czas działania: 10 rund

 



Pierścień Energii: Zwycięzca

Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów ze świata Mroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.

 

PARAMETRY:

Wygląd: złoty, z czarną inkrustacja dookoła i czerwonym połyskującym okiem.

Cena: 30 800sz

Obrażenia: 2k6 (bez obrony)

Zasięg: 40m

Obszar: 1 istota

 



Pierścień Infrawizji: Laska Ślepego

Kupcy obawiają się ryzyka związanego z handlem z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny; te pierścienie pomagają im poruszać się po podziemiach.

 

PARAMETRY:

Wygląd: obrączka o nieregularnej powierzchni, wykonana z metalu, który pod światło raz staje się krwistoczerwony, a raz granatowy.

Cena: 2 500sz

Specjalne: Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m

 

Pierścień Niewidzialności: Pierścień Piaskowego Złodzieja



Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany z jasnobłękitnego metalu, z ciemnozielonym oczkiem.

Cena: 2 800sz

Specjalne: Noszący pierścień na palcu pozostaje niewidzialny dopóki nie zaatakuje; w takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym

 



Pierścień Niezdarności: Szaleństwo Błazna

Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia - Głupiec Gregoria - wykorzystał jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przedstawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmowań pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany ze złotego metalu, z kwadratowym, fioletowym oczkiem.

Cena: 2 200sz

Specjalne: Zręczność: -50%, Krycie się: -50%, Czary: 75% szans na nieudane rzucenie

 

 

 



Pierścień Ochrony +1: Pierścień Książąt

Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany ze złocistego metalu, lekko zwężony przy oczku, które jest fioletowe i otoczone pierścieniem srebra.

Cena: 3 500sz

Specjalne: Klasa Pancerza: +1, Rzuty Obronne: +1

 

Pierścień Ochrony +2: Pierścień Strażnika



Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez millennia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesiony z grobowca przez zwycięzcę.

 

PARAMETRY:

Wygląd: złocisty, z białym, półprzezroczystym oczkiem podzielonym na pół,

Cena: 7 600sz

Specjalne: Klasa Pancerza: +2, Rzuty Obronne: +2

 



Pierścień Odporności na Ogień: Paszport Batalisty

Wielki mag Batalista opracowań ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandry z owej przestrzeni, by wsparły go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego "nauczyciela". Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieś Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.

 

PARAMETRY:

Wygląd: pierścień o szerokiej obrączce, inkrustowanej srebrem na brzegach i czerwonym oczku w gwieździe.

Cena: 8 000sz

Specjalne: +4 do rzutów obronnych przeciw ogniowi naturalnemu i magicznemu

 



Pierścień Swobody Ruchów: Dar Edventara

Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.

 

PARAMETRY:

Wygląd: cienka srebrna obrączka, poprzecinana pionowymi rytami dookoła.

Cena: 6 700sz

Specjalne: Noszący pierścień jest odporny na każde magiczne i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów; mimo to może zostać przyspieszony. Trzeba jednak zauważyć, że moc tego przedmiotu zapobiega działaniu butów szybkości.

 



Pierścień Szaleństwa: Dyscyplinator

Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stał się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczań Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.

 

PARAMETRY:

Wygląd: szeroka srebrzysta obrączka o tarczowatym srebrnym oku, lekko zagłębionym.

Cena: 5 950sz

Specjalne: Inteligencja: spadek do 3, Roztropność: spadek do 3

Specjalne: noszący jest pod wpływem oszołomienia, pierścień można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy

 



Pierścień Świętości: Honorowy Pierścień Sune

Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.

 

PARAMETRY:

Wygląd: obrączka ze złotego metalu z przerwą w którą wciśnięte jest jasnobłękitne, połyskujące oczko.

Cena: 15 000sz

Specjalne: Zapewnia dodatkowe zaklęcie na każdy z poziomów 1-4

 



Szpon Kazgarotha

O przedmiocie tym wiadomo tylko tyle, że sam pazur pochodzi z ciała wielkiej bestii Kazgarotha. Został wielokrotnie nasączony magią, która uaktywnia się, gdy pazur włoży się niczym pierścień. Osoba nosząca pierścień ulegnie zamazaniu i trudniej ją będzie trafiał zarówno bronią, jak i czarami. Przedmiot ma jednak pewną wadę - zdaje się czerpać moc z krwi posiadacza. Dlatego też właściciel często choruje i jest bardziej podatny na działanie trucizn.

 

PARAMETRY:

Wygląd: żelazna obrączka, na której zamocowany jest zbrązowiały pazur.

Cena: 55 350sz

Specjalne: Klasa Pancerza: +1, Klasa Pancerza względem pocisków: +4, Rzut obronny przeciw śmiertelnej magii: -4, Rzut obronny przeciw różdżkom: +3, Rzut obronny przeciw polimorfii: +3, Rzut obronny przeciw zionięciom: +3, Rzut obronny przeciw czarom: +3, Rzut obronny przeciw chorobom i truciznom: -2.

 

Hełm Baldurana



O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany z połyskującego, błękitnego metalu, zaopatrzony w srebrzyste okucia, nosal i brązowe rogi.

Cena: 50 870sz

Specjalne: Klasa Pancerza: +1, Maksimum Punktów Wytrzymałości: +5, Rzuty obronne: +1, Premia do ataku (tylko trafienie): +1

Waga: 1kg

 



Hełm Chwały: Hełm Szlachetnego

Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany ze złocistego metalu, miedzianie połyskującego

Cena: 5 600sz

Specjalne: Klasa Pancerza: +1, Charyzma: +1

Waga: 2kg

 



Hełm Infrawizji: Oczy Prawdy

Babette Maelestrom była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona później wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym.

 

PARAMETRY:

Wygląd: połyskujący, srebrzysty ze złotymi okuciami i dwoma czerwonymi pióropuszami

Cena: 3 000sz

Specjalne: Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m

Waga: 3kg

 

Hełm Kiela



Jest to hełm Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Podobno osoba, która go nosi staje się odporna na strach zarówno magiczny, jak i naturalny.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany z brązowego metalu.

Cena: 10 500sz

Specjalne: Chroni przed wszystkimi rodzajami strachu

Waga: 2kg

 



Hełm Ochrony: Dar Pokoju

Ten hełm - ceniony za szlacheckie "pochodzenie" oraz za moce, którymi obdarza właściciela - miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeństwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brań udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności.

 

PARAMETRY:

Wygląd: wykonany ze srebrzystego, połyskującego metalu, wyposażony w tarczki

Cena: 54 780sz

Specjalne: Rzuty obronne na elektryczność: +2, Rzuty obronne na zimno: +2, Rzuty obronne na ogień: +2, Rzuty obronne: +1

Waga: 3kg

 



Amulet Metaczarów: Wzmacniacz

Ten amulet jest znany z tego, iż wspomaga rzucanie zaklęć i dlatego poszukuje go wielu magów. Stworzył go Elairdrin Mellwith, mieszkający w Górach Gwiezdnych. Przyczyna, dla której wykonał ten przedmiot, była bardzo przyziemna - miał zwyczaj często odwiedzać domy uciech, gdzie Wzmacniacz okazywał się dość przydatny. Później Elairdrinowi amulet zabrał mag o znacznie mniej przyziemnych intencjach, ale zapiski dotyczące zmiany właścicieli różniły się od siebie.

 

PARAMETRY:

Wygląd: kolorowy sznurek z poskręcanych nici koloru srebrnego, żółtego i fioletowego i zawieszoną na nim fioletową, połyskującą kulką.

Cena: 3 600sz

Specjalne: Pozwala zapamiętać dodatkowy czar z poziomu drugiego.

 



Amulet Ochrony +1: Protektor

Ten amulet był wręczany gwardzistom króla Pyronan, władcy Impiltur, jako oznaka statusu i honoru. Niestety strażnicy mieli pewne problemy z ustaleniem, komu przedmiot się należy. Po latach wewnętrznych sporów amulet zaginął, a gwardzistów zastąpiono osobnikami mniej chciwymi.

 

PARAMETRY:

Wygląd: brązowy rzemień z nawleczonymi czterema srebrnymi pierścieniami i zawieszonym na nim złotym romboidalnym wisiorem

Cena: 4 200sz

Specjalne: Klasa Pancerza: +1, Rzuty Obronne: +1.

 

Amulet Tarczy



Ten amulet uaktywnia się wypowiadając prosty wyraz i dotykając go; każde użycie to jeden ładunek. Efekt duplikuje działanie "Tarczy". Na czas działania zaklęcia osoba nosząca amulet ma Klasę Pancerza 4, kumulującą się z modyfikatorami wynikającymi z tarczy i innej magii.

 

PARAMETRY:

Wygląd: złoty łańcuszek z dwoma srebrnymi pierścieniami i trójkątnym wisiorkiem

Cena: 8 800sz

Specjalne: Zasięg: 0, Obszar działania: osobisty, Klasa Pancerza: +4, Specjalne: +2 przeciw atakom pociskami, Czas działania: 5 tur

 



Naszyjnik Pocisków: Utracony Dar

Nazwę naszyjnik zawdzięcza swemu jedynemu właścicielowi - Ikaidzie Mourneve - który poszukiwań porwanej córki. Niewielu zechciało pomóc zrozpaczonemu ojcu, ale przyjacielski i hojny mag wręczył mu ten przedmiot, wspierając go w ten sposób. Niestety Ikaida walcząc z bandytami na wiszącym moście stracił naszyjnik, który wpadł do Rzeki Immerflow. Na szczęście - jak powiadają - okazało się, że naszyjnik nie był potrzebny do ponownego połączenia rodziny.

 

PARAMETRY:

Wygląd: złoty łańcuch z grubych ogniw z trójkątnym, rozszczepionym u dołu wisiorkiem z czerwonym klejnotem

Cena: 6 700sz

Specjalne: Zasięg: 20m, Obszar działania: w promieniu 10m, Obrażenia: 6k6 (połowa przy udanym rzucie obronnym przeciw magii)

 



Róg Kazgarotha

Ten róg wykonano ponoć z kła wielkiej bestii Kazgarotha. Nieznana jest osoba, która nasączyła go magią, choć właśnie dzięki niej przedmiot posiadł tak wielką moc. Kiedy zadmie się w róg, nie dobędzie się z niego żaden dźwięk. Zamiast tego grającego na pewien czas otoczy kula energii, zapewniająca częściową odporność na magię i premię do rzutów obronnych, a także lepszą Klasę Pancerza względem pocisków. To działanie utrzymuje się tylko przez 18 sekund, a trzeba pamiętać, że róg czerpie z sił życiowych przy każdym użyciu.

 

PARAMETRY:

Wygląd: szarobrązowy róg zawieszony na ciemnym sznurku

Cena: 80 700sz

Specjalne: Odporność na zaklęcia 1. i 2. poziomu, Rzut obronny przeciw śmiertelnej magii: +2, Rzut obronny przeciw różdżkom: +2, Rzut obronny przeciw polimorfii: +2, Rzut obronny przeciw zionięciom: +2, Rzut obronny przeciw czarom: +2, Klasa Pancerza względem pocisków: +5, Obrażenia otrzymywane przez właściciela: nieznane, Liczba ładunków na dzień: 1

Waga: 1kg

 



Buty Północy: Uścisk Mrozu

Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym m...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin