OPINIA O UCZNIU
Imię i nazwisko _____________________________________Data urodzenia____________________
Imiona rodziców______________________________ Adres_________________________________
Uczeń szkoły____________________________________________________________klasy_______
I. FREKWENCJA
1) Frekwencja za ostatni semestr_________ lub za ostatni okres od__________ do ___________
2) Ilość godzin: a) usprawiedliwionych ____________ b) nieusprawiedliwionych __________
II. STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH
(wyposażenie w przybory szkolne, aktywność na lekcjach, przygotowanie do zajęć, prace domowe)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
III. WYNIKI NAUCZANIA
1)Średnia ocen za ostatni semestr _______
2) Uzyskiwane wyniki w nauce:
IV. ZACHOWANIE W SZKOLE
(przestrzeganie reguł i zasad, kultura osobista, aktywność społeczna)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
V. KONTAKTY RODZICÓW/OPIEKUNÓW ZE SZKOŁĄ
(częstotliwość i rodzaj kontaktów, postawy rodziców/opiekunów)
__________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Uzdowo, dnia _____________________ podpis wychowawcy__________________________________
Funkcjonowanie dziecka w grupie klasowej –
· jak nawiązuje kontakty rówieśnicze,
· czy jest akceptowany przez grupę klasową, jeśli nie to jakie są tego powody według nauczyciela,
· czy potrafi współpracować z grupą w wypełnianiu zadań,
· jak funkcjonuje na przerwach, najczęściej prezentowane formy zachowań i zabaw z rówieśnikami.
4. Stosunek dziecka do obowiązków szkolnych -
· czy jest przygotowany do lekcji,
· czy wykonuje polecenia nauczyciela,
· jaka jest aktywność na lekcjach,
· czy występują nieprawidłowości we frekwencji np. wagary,
· jakie ma osiągnięcia szkolne,
· ewentualne uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych, konkursach, olimpiadach lub zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych, frekwencja dziecka na tych zajęciach,
· uzyskane oceny semestralne w klasyfikacji śródrocznej i końcowej, ocena z zachowania (ewentualne przyczyny jej obniżenia).
5. Ewentualne nieprawidłowości i niepokojące zachowania -
· czy dziecko ujawnia zachowania nieprzystosowawcze np. agresję (jakie formy zachowań agresywnych-słowna, fizyczna, przeniesiona, wobec kogo ujawniane), nadpobudliwość psychoruchową, apatię, izolację, bierność, znacząca płaczliwość kradzieże, akty wandalizmu, zastraszanie młodszych i słabszych, zażywanie środków psychoaktywnych (jakich),
· czy w sytuacji stwierdzenia nieprawidłowości w zachowaniu lub nauce dziecko było badane w poradniach specjalistycznych – jakich, kiedy, jeśli nie było badane to z jakich przyczyn,
· czy u dziecka występują reakcje mogące świadczyć o nieprawidłowej atmosferze życia rodzinnego bądź występowaniu przemocy w rodzinie – ślady pobicia, nadmierne reakcje lękowe, objawy somatyczne-częste bóle brzucha, wymioty, tiki, fobie (jakie).
6. Współpraca rodziców ze szkołą, ewentualne zastrzeżenia wobec rodziców -
· jak rodzice kontaktują się ze szkoła, kto utrzymuje podstawowy kontakt,
· czy rodzice zgłaszają się do szkoły na wezwania kierowane przez pracowników pedagogicznych,
· czy wykonują zalecenia poradni specjalistycznych lub ustaleń zawartych w szkole,
· czy zapewniają dziecku przybory szkolne, książki, dbają o higienę osobistą dziecka, czystość jego ubrań, drugie śniadanie,
· czy na terenie szkoły dziecko korzysta z form pomocy socjalnej, jakie to formy.
Lezli