walka_dobra_ze_zlem.pdf

(901 KB) Pobierz
97370503 UNPDF
fotomontaż
łatwy | 00 min. | materiały na WWW
Photoshop 7.0 | 3DStudio MAX
łatwy | 00 min. | film na CD
Photoshop 7.0 | 3DStudio MAX
średni | 00 min. | film i pliki na CD
Photoshop 7.0 | 3DStudio MAX
trudny | 00 min. | pliki na CD
Photoshop 7.0 | 3DStudio MAX
2
psd 05/2008 » www.psdmag.org
97370503.051.png
fotomontaż
walka dobra
początek
Otwieramy zdjęcia, które będą nam potrzebne do stworzenia fo-
tomontażu [ Ctrl ]+[ O ]. Musimy zastanowić się na początku, któ-
re zdjęcia będą do siebie pasowały i ogólnie zarysować sobie w gło-
wie wizję obrazu. W przedstawionym tutorialu używamy zdjęcia ma-
nekina, aby pokazać tą mniej ludzka odsłonę człowieka oraz zdjęcia
dziewczyny jako stronę czującą, myślącą, kochającą...
dopasowanie twarzy
Ustawiamy przezroczystość na około 50%, aby widzieć fragmen-
ty zdjęcia dziewczyny na warstwie znajdującej sie pod warstwą
ze zdjęciem manekina. Pozwoli nam to precyzyjnie dopasować twa-
rze. Następnie za pomocą transformacji dopasowujemy obie twarze
[ Ctrl ]+[ T ], aby dawały efekt jedności.
łączenie zdjęć
Łączymy dwa zdjęcia w jednym oknie, odblokowujemy warstwę
tła (klikając podwójnie w kłódkę na oknie warstwy; umożliwi to
nam prace na warstwie tła, którą jest zdjęcie). Warstwę z fotograią
manekina odwracamy w pionie, aby dopasować do siebie twarze.
spójność
Tworzymy warstwę, którą umieszczamy na samym dole i wy-
pełniamy czarnym kolorem, aby obraz był ujednolicony i spój-
ny. Dzięki temu możemy dowolnie manipulować zdjęciami i nadal
zachowywać czarne tło wspólne dla obu fotograii.
psd 05/2008 » www.psdmag.org
3
0 1
0 3
0 2
0 4
97370503.062.png 97370503.073.png 97370503.079.png 97370503.001.png 97370503.002.png 97370503.003.png 97370503.004.png 97370503.005.png 97370503.006.png 97370503.007.png 97370503.008.png 97370503.009.png 97370503.010.png 97370503.011.png 97370503.012.png
fotomontaż
efekt przechodzenia
Powracamy do pierwotnego wyglądu zdjęć. W tym celu krycie
warstwy z manekinem z powrotem ustawiamy na 100%. Na war-
stwie z manekinem dodajemy maskę i miękkim czarnym pędzlem
usuwamy niepotrzebne fragmenty zdjęcia manekina (zaletą ma-
ski jest to, że gdy wybierzemy pędzel czarny, możemy usuwać frag-
menty zdjęcia, natomiast gdy zmienimy kolor pędzla na biały, mo-
żemy przywrócić usunięte elementy). Robimy to tak, aby uzyskać
efekt przechodzenia z twarzy w twarz.
urealnienie
Po usunięciu nadmiaru obiektu nadajemy oku bardziej realny wy-
gląd poprzez uwypuklenie go i osadzenie w oczodole za pomocą
stylu warstwy. Klikając podwójnie w okno warstwy, uaktywnia się
nam okno z funkcjami. Wybieramy Bevel&Emboss i ustawiamy pa-
rametry: Depth – 200%, Size – 29, Soften – 0, Angle – 7, Altitude – 48
oko I
W celu uzyskania odrealnionego oka otwieramy zdjęcie z prze-
źroczystymi niebieskimi koralami i wycinamy jeden z nich, któ-
ry najbardziej odpowiada nam kształtem i wzorem. Za pomocą koli-
stego zaznaczenia [ M ] ( Eliptical Marquee Tool ) możemy stworzyć
najpierw linie pomocnicze, klikając [ Ctrl ]+[ R ] (pojawia nam się wte-
dy miarki na brzegach obszaru roboczego, na które należy naje-
chać kursorem i z wciśniętym lewym przyciskiem myszy przecią-
gnąć tak, aby stykały się z granicami korala) i zaczynając zazna-
czanie fragmentu od miejsca przecięcia się linii pomocniczych. Ko-
zmiana koloru skory
Aby uzyskać bajkowy efekt na skorze, nałożymy barwna maskę
korekcyjną (czwarta ikona w oknie warstw). Wybieramy opcje
Hue&Saturation . Tworzy nam się warstwa, którą umieszczamy nad
warstwą z twarzą dziewczyny. Przesuwamy suwak Hue , tak aby
uzyskać żółty kolor, oraz wzmacniamy go suwakiem Saturation.
oko II
Zaimportowany koral lekko nasycamy kolorem ( Image>Adjust-
ments>Hue&Saturation ), przesuwając suwak Saturation w pra-
wo. Robimy to, aby uzyskać lepszy efekt wizualny. Następnie ukła-
damy go w miejscu oka, zastępując nim gałkę oczną, i usuwamy
zbędne fragmenty korala, aby powierzchnia korala była taka sama,
jak powierzchnia oka po spodem.
przejścia koloru
Aby pozostawić jedynie część żółtej maski na twarzy, koryguje-
my ją czarnym pędzlem, po uprzednim kliknięciu białego prosto-
kąta na oknie warstwy korekcyjnej. Najlepiej użyć pędzla z miękkimi
brzegami, gdyż dzięki temu uzyskamy efekt przenikania.
4
psd 05/2008 » www.psdmag.org
0 5
0 8
0 6
0 9
0 7
1 0
97370503.013.png 97370503.014.png 97370503.015.png 97370503.016.png 97370503.017.png 97370503.018.png 97370503.019.png 97370503.020.png 97370503.021.png 97370503.022.png 97370503.023.png 97370503.024.png 97370503.025.png 97370503.026.png 97370503.027.png 97370503.028.png 97370503.029.png 97370503.030.png 97370503.031.png 97370503.032.png 97370503.033.png
walka dobra ze złem
kwiatek
Aby nadać bardziej przyjazny wyraz twarzy i skojarzyć z dobrym
duszkiem leśnym czy wróżką, umieścimy na twarzy dziewczy-
ny kwiatek (jako symbol życia). Otwieramy zdjęcie saszetki, na któ-
rej wyhaftowany jest zielony kwiatek. wybieramy narzędzie zazna-
czenia, klikamy prawym przyciskiem myszki i wybieramy Color Ran-
ge . Zaznaczamy probówką zielony kolor i klikamy OK . Tworzy nam
się zaznaczenie jedynie zielonego koloru (w przypadku szparowa-
nia byłoby to kłopotliwe, gdyż kwiatek nie ma gładkich brzegów).
Wybrany element kopiujemy na nasz fotomontaż.
róg II
Na wstawiony róg nakładamy maskę i usuwamy zbędne frag-
menty (jak przy oku). Następnie zmieniamy kolor rogu ( Image-
>Adjustments>Hue&Saturation ), przesuwając suwak Hue na kolor
czerwony, a suwak Saturation w prawo, wzmacniając kolor.
dopasowanie kwiatka
Kiedy wyeksportujemy kwiatek na fotomontaż, musimy go dopa-
sować, tak aby tworzył wzór na twarzy. Klikamy [ Ctrl ]+[ T ] i usta-
wiamy go, tak jakby wyrastał z oka. Część roślinki możemy usunąć,
w wypadku gdyby nachodziła np. na gałkę oczna. Robimy to za po-
mocą lassa [ L ], zaznaczając zbędny fragment i klikając Delete .
róg III
Nadajemy styl warstwy (klikając podwójnie w okno warstwy z
rogiem), aby nadać plastykę rogu ( Bevel&Emboss ). Wybieramy
ustawienia: Depth – 1%, Size – 43, Soften – 8, Angle – 16, Altitude
– 53, zmieniamy kolor Highlight i Shadow na czerwony.
róg I
Aby nadać bardziej demoniczny wyraz naszej pracy, umieści-
my na głowie manekina rogi przypominające rogi szatana (gdyż
on nieodłącznie kojarzy się ze złem). Musimy znaleźć odpowiednie
zdjęcie. Otwieramy fotograię i szparujemy rogi za pomocą pióra [ P ],
a następnie eksportujemy na nasz fotomontaż.
cień rogu
Aby stworzy cień rogu, tak aby nie przeszkadzał nam w dalszym
działaniu, kopiujemy warstwę z rogiem. Zaznaczamy cały róg na-
rzędziem selekcji i kopiujemy go na oddzielną warstwę. Następnie
wypełniamy go kolorem czarnym, ustawiamy w miejsce, gdzie ma
padać i rozmywamy ( Filter->Blur>Gaussian Blur ), tak aby nie był
zbyt wyraźny.
psd 05/2008 » www.psdmag.org
5
1 1
1 4
1 2
1 5
1 3
1 6
97370503.034.png 97370503.035.png 97370503.036.png 97370503.037.png 97370503.038.png 97370503.039.png 97370503.040.png 97370503.041.png 97370503.042.png 97370503.043.png 97370503.044.png 97370503.045.png 97370503.046.png 97370503.047.png 97370503.048.png 97370503.049.png 97370503.050.png 97370503.052.png 97370503.053.png 97370503.054.png 97370503.055.png
fotomontaż
ogień
Chcąc dopełnić naszą pracę, dodajemy na tło ogień piekielny.
Otwieramy zdjęcie płomieni na czarnym tle, zaznaczamy ca-
łość [ Ctrl ]+[ A ], kopiujemy [ Ctrl ]+[ C ] i eksportujemy do fotomonta-
żu [ Ctrl ]+[ V ]. Warstwę z ogniem układamy nad warstwą ze zdjęciem
manekina. Nakładając maskę, usuwamy zbędne fragmenty ognia
nachodzące na twarz.
motyle skrzydła I
Otwieramy zdjęcie motyla, zaznaczamy jedno ze skrzydeł i eks-
portujemy do naszej pracy. Tworzymy maskę korekcyjną Hu-
e&Saturation i suwak Hue ustawiamy na jasnoniebieski kolor. Na-
stępnie czarnym pędzlem usuwamy kolor z pozostałych fragmen-
tów obrazu.
piekielne oko I
Otwieramy zdjęcie z okiem kota (może to być równie dobrze oko
innego zwierzęcia, ważne by dawało efekt psychodeliczności) i
następnie eksportujemy je do fotomontażu. Tworzymy maskę na
warstwie i usuwamy fragmenty, poza okiem i powiekami, za pomo-
cą narzędzia selekcji.
motyle skrzydła II
Ustawiamy Poziomy ( Levels ) [ Ctrl ]+[ L ]na warstwie ze skrzy-
dłem, tak aby wkomponować je w całość: cienie (lewy suwak)
– 66; średnie tony (środkowy suwak) – 0,88; światła (prawy su-
wak) – 232.
piekielne oko II
Następnie ustawiamy style warstwy, aby nadać oku bardziej re-
alny wygląd. Wybieramy ustawienia: Drop Shadow : Angle – 65,
Distance – 59, Spread – 0, Size – 79, Contour – karbowany (przed-
ostatnia opcja).
faktura twarzy I
Otwieramy zdjęcie ze skórą krokodyla, po czym eksportujemy ja
do fotomontażu, ustawiając je na twarzy manekina. Następnie
tworzymy maskę i usuwamy część warstwy ze zdjęciem skóry kro-
kodyla tak, aby tylko część nad twarzą była widoczna.
6
psd 05/2008 » www.psdmag.org
1 7
2 0
1 8
2 1
1 9
2 2
97370503.056.png 97370503.057.png 97370503.058.png 97370503.059.png 97370503.060.png 97370503.061.png 97370503.063.png 97370503.064.png 97370503.065.png 97370503.066.png 97370503.067.png 97370503.068.png 97370503.069.png 97370503.070.png 97370503.071.png 97370503.072.png 97370503.074.png 97370503.075.png 97370503.076.png 97370503.077.png 97370503.078.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin