Cele: -utrwalenie nazw zwierząt żyjących w lesie-kształcenie myślenia i wyobraźni podczas rozwiązywania zagadek-rozwijanie ekspresji plastycznejPrzewidywane umiejętności: dziecko -zna zwierzęta żyjące w lesie, potrafi rytmicznie wypowiedzieć, wystukać, wyklaskać i podzielić na sylaby nazwy zwierząt-rozpoznaje i nazywa odgłosy lasu-prawidłowo posługuje się nożyczkamiPrzebieg zajęcia1.Zagadki muzyczne – słuchanie odgłosów lasu z płyty CD, rozpoznawanie i nazywanie odgłosów zwierząt i ptaków2.Rozwiązywanie zagadek literackich, których odpowiedzią będą nazwy różnych zwierząt – wskazywanie tych zwierząt na planszach „zwierzęta leśne”3.Rytmiczne wypowiadanie, wystukiwanie, wyklaskiwanie na sylaby nazw zwierząt4.Zabawa ortofoniczna „Miś – śpioch” – ćwiczenie mięśni warg. Dzieci – misie zwinięte leżą na podłodze, naśladują odgłosy snu niedźwiedzia (mruczenie).5.Rozdanie dzieciom kolorowych gazet, czasopism, książeczek – zadaniem dzieci jest wyszukiwanie obrazków przedstawiających zwierzęta leśne i wycięcie ich.6.Nazywanie wyciętych z czasopism zwierząt leśnych – zabawa dramowa – próby naśladowania, poruszania się niektórych zwierząt i wydawania głosów.7.Dzieci naklejają na kartki wycięte zwierzęta, a następnie składają kartki w album. Zatytułowanie albumu „Zwierzęta leśne” i odłożenie go do kącika przyrody.8.Zabawa ruchowa „Kulawy lisek” (K. Wlaźnik: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu)
stepniaczek