PLAN WSPÓŁPRACY gr II.docx

(23 KB) Pobierz

                 Zadania, forma

                          Formy realizacji, tematyka

        Termin

       Uwagi

1. Organizacja spotkań  z rodzicami.

·         Spotkanie organizacyjne

·         Spotkania indywidualne – podczas przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola oraz wg potrzeb.

·         Zebranie diagnozujące.

·         Zebranie podsumowujące.

Cały rok

 

2. Zebrania z rodzicami

·         Charakterystyka rozwoju dziecka 4i 5-letniego.

·         Wybory  rodziców do Rady Przedszkola  poprzez tajne głosowanie.

·         Informacja o podstawowych dokumentach przedszkola: Statut Przedszkola, Plan Pracy Przedszkola.

·         Przedstawienie przyjętych w przedszkolu programów nauczania.

·         Przypomnienie praw i obowiązków dzieci i rodziców.

·         Przypomnienie  procedur i regulaminów obowiązujących w przedszkolu.

·         Przedstawienie podręczników, kart pracy do pracy z dziećmi- wybór i akceptacja rodziców.

·         Podpisanie oświadczeń  i  upoważnień do odbioru dziecka z przedszkola.

·         Przedstawienie organizacji pracy w grupie, rozkład dnia, zajęcia dodatkowe.

·         Przedstawienie obszaru, wskaźników i osiągnięć  edukacyjnych dziecka w pierwszym półroczu.

·         Udostępnienie rodzicom narzędzi badawczych do mierzenia wybranego obszaru edukacyjnego dziecka- wskazanie kierunków dalszej pracy.

·         Dyskusja.

·         Sprawy różne.

·         Oczekiwania rodziców / problemy, radości/-wnioski do dalszej pracy.

·         Sprawozdanie z pracy wychowawczo-dydaktycznej- omówienie postępów dzieci , osiągnięć, sukcesów.

·         Podziękowania z wyszczególnieniem rodziców za pełne zaangażowanie w życie grupy i przedszkola.

 

 

  

 

 

 

 

    IX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    I-II

 

 

 

 

 

 

 

 

  V-VI

 

3.Pedagogizacja   rodziców.

·         Udostępnienie materiałów opracowanych przez n-la:

-,,Jak radzić sobie z dzieckiem-rady praktyczne- wskazówki     dotyczące  metod  wychowawczych”

-,,Ulotka dla Rodziców”- prawa i obowiązki przedszkolaka

-„Rola zabawy w rozwoju dziecka”

-„Karać czy nagradzać swoje dziecko?”

-,,Jak mówić, by dzieci nas słuchały

Materiały wg potrzeb indywidualnych.

·                                                           Prezentacja literatury dla rodziców – Biblioteczka Rodzica.

·                                                           Udostępnienie zainteresowanym rodzicom programu autorskiego J. Lubińskiej ,, Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci w wieku przedszkolnym”

 

w dniu zebrania lub wg indywidualnych potrzeb

 

4. Współpraca z rodzicami w  celu podnoszeniu      poziomu nauczania.

·         Możliwość przebywania z dzieckiem w grupie w każdej porze dnia- włączanie się do działań dziecka i propozycji nauczyciela.

·         Włączanie rodziców do terapeutycznej pomocy dzieciom.

·         Konsultacje z nauczycielem:

-          rozmowy indywidualne zainicjowane przez n-la

-          rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców

 

·         Pedagogizacja rodziców w celu ujednolicenia wychowania dziecka w domu i w przedszkolu ( tematy dotyczące ogólnych założeń planu pracy, warunków prawidłowego rozwoju dziecka, organizacja uroczystości)

·         Prowadzenie kącika dla rodziców ( aktualne gazetki na tematy wychowawcze, prezentacja nauczonych treści – wiersze, piosenki, zapoznanie z tematami kompleksowymi)

·         Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej

·          Informowanie o postępach dziecka w nauce i zachowaniu .

·         Włączenie w ogólnopolską akcję ,, Cała Polska czyta dzieciom”

 

 

 

w ciągu roku szkolnego

 

 

 

 

 

 

 

w ciągu roku szkolnego

 

 

 

na bieżąco

 

 

5. Współudział nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci.

·         Informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług poradni psychologiczno-pedagogicznej.

·         Kierowanie dzieci  do poradni za zgodą rodziców.

·         Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych

przy ujednoliconym oddziaływaniu  dom-przedszkole.

 

 

 W zależności od potrzeb

 

6. Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola.

·         Zaangażowanie rodziców w prace  na rzecz grupy, przedszkola:

-          pomoc w naprawie sprzętu przedszkolnego

-          zakup i przygotowanie paczek mikołajkowych

-          wykonywanie zdjęć

-          pomoc w przygotowaniu rekwizytów do inscenizacji

-          pomoc w wykonaniu strojów karnawałowych

-          darowizny na rzecz grupy i przedszkola

-          pomoc w zorganizowaniu loterii fantowej (sponsorowanie)

-          pomoc w sponsorowaniu lub szukaniu sponsorów  przy organizacji Festynu Rodzinnego

-          pomoc w organizacji i przebiegu wycieczki z okazji Dnia Dziecka

 

 

w ciągu roku szkolnego

 

 

 

   I, II, V, VI

 

7.Udział członków rodziny w uroczystościach przedszkolnych

·         Pomoc w zorganizowaniu Mikołaja w przedszkolu.

·         Współudział rodziców w przygotowaniu urodzin dziecka,

Dnia Babci i Dziadka – zorganizowanie poczęstunku

·         Współudział rodziców w organizacji choinki noworocznej – wspólna zabawa.

·         Udział w uroczystości z okazji Dnia Rodziny- pomoc w prowadzeniu.

·         Zachęcanie rodziców do udziału w konkursach rodzinnych.

 

w ciągu roku szkolnego

 

XII ,I ,II, V, VI

 

 

8.Aktywizowanie rodziców i ich dzieci – włączanie do prac użyteczno-społecznych na rzecz najbliższego środowiska.

·         Włączenie w realizację programu ,, Nie dajmy się śmieciom”

·         Aktywny udział w ,,Sprzątaniu świata”

·         Włączanie się zbiórkę baterii

·         Udział w konkursach organizowanych przez Sanepid, Urząd Miasta, MDK, itp.

·                                  Włączanie się rodziców w zbiórki, akcje charytatywne i przedsięwzięcia.

·          

 

w ciągu roku szkolnego

 

 

 

 

        

 

                                          Opracowała : Lubińska Jolanta

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin