New Headway - Elementary (Tests).pdf

(1351 KB) Pobierz
166458059 UNPDF
Elementary
Tests
New
English Course
Amanda Maris
WYDANIE
POLSKIE
2
166458059.021.png 166458059.022.png 166458059.023.png
Zbir testw do podr«cznika
New Headway Elementary
Wraz ze wzrostem liczby osb uczcych si« j«zyka angielskiego
roænie zapotrzebowanie na nowoczesne testy oceniajce efekty
pracy uczniw i nauczycieli.Wprowadzenie rýnych wiczeÄ
sprawdzajcych kompetencje j«zykowe uczniw na pocztkowym
etapie nauczania pozwoli na gruntowne przygotowanie ich nie
tylko do nowej matury ale i rozmaitych konkursw j«zykowych,
a takýe olimpiady j«zyka angielskiego, czy popularnych
egzaminw First Certificate oraz Certificate of Advanced English .
Proponowany przez nas zbir testw wraz z za¸czonymi
kryteriami oceny z powodzeniem moýe by stosowany w kaýdej
szkole, w ktrej korzysta si« z podr«cznika New Headway
Elementary . Liczba testw odpowiada liczbie rozdzia¸w w tym
podr«czniku. W przygotowaniu s podobne zbiory uzupe¸niajce
podr«czniki New Headway Pre-Intermediate i New Intermediate .
G¸wne cele testw:
Ð wprowadzenie materia¸w pozwalajcych nauczycielom
sprawnie oceni post«p uczniw w zakresie rozwoju ich
kompetencji j«zykowych, ktre by¸yby jednoczeænie
naturalnym uzupe¸nieniem kaýdego rozdzia¸u;
Ð przygotowanie zbioru testw wzorowanych na testach obecnie
stosowanych w konkursach i na egzaminach;
Ð wyrabianie u uczniw nawyku systematycznej oceny rozwoju
w¸asnych post«pw w zakresie kompetencji j«zykowych;
Ð umoýliwienie nauczycielom wykorzystania proponowanych
zadaÄ jako wzorw w przygotowniu nowych testw i
kryteriw oceny.
Punktacja i ocena
Do kaýdego wiczenia podana jest maksymalna iloæ punktw.
System ten pozwoli nauczycielowi na szczeg¸ow analiz«
umiej«tnoæci uczniw na podstawie wynikw czstkowych. Suma
punktw w ca¸ym teæcie daje oglny obraz kompetencji
j«zykowych uzyskanych przez danego ucznia. W zadaniach
otwartych lub cz«æciowo otwartych podana punktacja uzaleýniona
jest od wszystkich elementw j«zyka sprawdzanych w danym
wiczeniu. Przyk¸adowo, za kaýde poprawnie przet¸umaczone
zdanie uczeÄ moýe otrzyma 4 punkty. Nauczyciel musi wzi pod
uwag« gramatyczn poprawnoæ zdania (szyk wyrazw, w¸aæciwe
formy czasownikw, uýycie czasownikw posi¸kowych, etc.),
pisowni« poszczeglnych s¸w, zastosowanie odpowiednich
zwrotw oraz treæ zdania. Oceniajc wyýej wymienione
zagadnienia nauczyciel powinien pami«ta rwnieý o stopniu
zaawansowania uczcego si«.
W przypadku oceny swobodnej wypowiedzi pisemnej, poza
wymienionymi juý czynnikami, naleýy oceni komunikatywnoæ,
zgodnoæ z tematem, d¸ugoæ odpowiedzi, umiej«tne zastosownie
zdaÄ z¸oýonych, oraz uýycie w¸aæciwego stylu. Zamieszczona niýej
tabelka zawiera elementy j«zyka podlegajce testowaniu i ma na
celu u¸atwi nauczycielowi ocen« zadania otwartego.
Zakres znajomoæci
j«zyka podlegajcy
Elementy j«zyka oceniane
Ocena
w poszczeglnych zakresach
ocenie
Typy wiczeÄ
Pisownia i
W¸aæciwe uýycie wielkich liter,
interpunkcja
apostrofu, etc.
Poprawna pisownia
Poprawne zastosowanie znakw
interpunkcyjnych
W teæcie do kaýdego rozdzia¸u proponujemy wiczenia zamkni«te
i otwarte.
W wiczeniach zamkni«tych za poprawn uznaje si« tylko jedn
odpowied, np. prawda/fa¸sz, co pozwala na szybkie ich
sprawdzenie i obiektywn ocen«. W punktowaniu wiczeÄ
otwartych lub cz«æciowo otwartych konieczne jest rozwaýenie
kilku aspektw poprawnoæci j«zykowej i naleýy oczekiwa kilku
wersji poprawnych odpowiedzi. Rýnorodnoæ zadaÄ pozwala na
dok¸adne ustalenie zagadnieÄ wymagajcych powtrzenia oraz
umiej«tnoæci, w zakresie ktrych wskazane s intensywniejsze
wiczenia z ca¸ klas lub poszczeglnymi uczniami.
Typy zadaÄ zamieszczonych w kolejnych testach to: wiczenia
sprawdzajce rozumienie tekstu czytanego zawierajce pytania
typu prawda/fa¸sz; uzupe¸nienie dialogu zwrotami podanymi
w formie testu wielokrotnego wyboru; wiczenia polegajce
na ¸czeniu elementw (s¸w, obrazkw, pytaÄ i odpowiedzi)
w logiczne, gramatycznie poprawne zwizki; uzupe¸nienie
wyraýeÄ wymaganymi konstrukcjami gramatycznymi; wiczenia
polegajce na zmianie kolejnoæci elementw, liter w wyrazie czy
s¸w w zdaniu.
Elementy wiczeÄ otwartych i zamkni«tych ¸czone s
w zadaniach wymagajcych przet¸umaczenia wiczonych
wczeæniej zwrotw na j«zyk angielski oraz w wypowiedziach
pisemnych ograniczonych podanymi strukturami lub zwrotami.
W testach wyst«puj rwnieý zadania otwarte w formie
swobodnych wypowiedzi pisemnych na zadany temat.
Na wykonanie kaýdego testu przewidziane jest 45 minut.
Poprawnoæ
Szyk wyrazw w zdaniu
gramatyczna
Formy czsownikowe
Zastosowanie przedimkw
Uýycie w¸aæciwych cz«æci mowy
Uýycie w¸aæciwych form
przymiotnikw i przys¸wkw
S¸ownictwo
Uýycie odpowiednich wyraýeÄ
Bogactwo i rýnorodnoæ
zastosowanych zwrotw
Umiej«tnoæ stosowania
synonimw
Styl
P¸ynnoæ, spjnoæ, logiczny
uk¸ad wypowiedzi
Zachowanie rwnowagi w
prezentacji opinii
Wykonanie Uýycie wymaganej liczby slw,
zadania zgodne z zdaÄ
poleceniem
Oczekiwana dlugoæ i forma
wypowiedzi
Zgodnoæ z tematem
Oglne wraýenia
Oglne wraýenie oceniajcego
Alina Macig
Doradca Metodyczny, Bydgoszcz
166458059.024.png 166458059.001.png
New Headway Elementary
Test Booklet
Note to the teacher
This booklet contains
14 Unit Tests which revise the corresponding unit in New Headway
Elementary Student’s Book. There are two versions (A and B) of each
test. They cover the same material, but have been reorganized to allow
easier administration of the tests in the classroom. Each test has a total
score of 100.
An optional listening exercise at the back of the book for each unit,
using the recordings from the Student’s Book.
An Answer key for all the exercises.
These tests may be photocopied freely for classroom use. They may not be
adapted, printed, or sold without the permission of Oxford University Press.
166458059.002.png 166458059.003.png
1 Test A
NAME:
Poniýszy test zawiera rýne rodzaje wiczeÄ. Przeczytaj uwaýnie polecenie do kaýdego wiczenia i skorzystaj z podanych przyk¸adw.
1 Write the names of the countries under the correct map.
Portugal Italy Germany Japan The United States
Brazil Hungary Spain England France
7
8
1
Portugal
2
9
10
1 point for each correct answer
9
3
4
2 Complete the sentences with my , your , his , her , its , our , or
their .
1 I’m an actor. ____
My job is very interesting.
2 We have a dog. ______ name is Blackie.
3 We live in a small village. ______ house is small and
very pretty.
4 My sister works in a theatre. She loves ______ job.
5 You’re a doctor. Do you like ______ work?
6 My friends don’t have much money. ______ lives are
quite difcult.
7 My friend is married to a Brazilian man. ______ name
is Ricardo.
5
6
2 points for each correct answer
12
4
UNIT 1 Test A
New Headway Elementary © Oxford University Press PHOTOCOPIABLE
166458059.004.png 166458059.005.png 166458059.006.png 166458059.007.png 166458059.008.png 166458059.009.png 166458059.010.png 166458059.011.png 166458059.012.png 166458059.013.png 166458059.014.png 166458059.015.png 166458059.016.png 166458059.017.png
NAME:
3 Match the questions with a correct answer aÐi.
1 b What’s this in English?
2
How do you spell
your rst name?
a ThatÕs right.
b ItÕs a notebook.
c J-U-L-I-A.
d N-O-T-E-B-O-O-K.
e Portugal.
f OK.
g Marta Lazzeri.
h A-L-V-A-R-E-Z.
i Felipe Gonzales.
6 Complete the dialogues. Circle the correct answer.
A Hello. My name’s Angela. (1) ______ ’s your name?
B Kim.
A Where (2) ______ from, Kim?
B I’m from Kansas (3) ______ the United States.
3
Where’s he from?
4
What’s his name?
1 a How b Where c Are d What
2 a are you b is he c are they d you are
3 a is b country c in d from
5
How do you spell
your surname?
6
What’s your name?
A Hello, Karl. (4) ______ are you?
B (5) ______ , thank you. And you?
A (6) ______ OK, thanks.
2 points for each correct answer
10
4 Write a or an .
1 ___
a ticket
7 ___ telephone
4 a What b Where c When d How
5 a Ye s b Fine c Very good d Good
6 a IÕm b am c SheÕs d I
2 ___
an orange
8 ___ ice-cream
3 ___ car
9 ___ student
A This is a photo of my friends.
B What (7) ______ their names?
A Luisa, Hans and Gabi.
B Where (8) ______ from?
A Luisa (9) ______ from Italy and Hans and Gabi
(10) ______ from Germany.
4 ___ newspaper
10 ___ bag
5 ___ house
11 ___ apple
6 ___ camera
1 point for each correct answer
9
5 Complete the text. Choose eight words from the box.
7 a am b are c Õs d is
8 a are b country c are they d they are
9 a are b am c Õre d is
10 a are b is c am d Õs
from language hospital live have Õm is are
want like country doctor in
My name’s Margarita Sanchez and I’m a (1) __________ .
I (2) __________ 35. I’m married and I (3) __________
three children. They (4) __________ ve, seven, and ten
years old. I (5) __________ in a at (6) __________
Santander in the north of Spain. I (7) __________ to learn
English because it’s an international (8) __________ .
3 points for each correct answer
24
7 Write four sentences about yourself (your name, where you
come from, where you live, what you do). Write about your
family and explain why you want to learn English.
2 points for each correct answer
16
(5 points per sentence: 2 for grammatical accuracy,
2 for lexis and communication of message, 1 for spelling)
20
TOTAL
100
New Headway Elementary © Oxford University Press PHOTOCOPIABLE
Test A UNIT 1
5
166458059.018.png 166458059.019.png 166458059.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin