upośledzenie głębokie ocena opisowa.doc

(50 KB) Pobierz

Ocena opisowa ucznia

z grupy rewalidacyjno- wychowawczej

 

 

 

....................................................................................................

rok szkolny 200...\200...

semestr.............................................

 

 

 

 

I.                    Funkcjonowanie w środowisku

1.      Samoobsługa:

·      sygnalizuje * potrzeby fizjologiczne, głód, ból, odczuwanie zimna i ciepła                

-     je samodzielnie przy użyciu talerza i łyżki     bez pomocy            z pomocą

-         rozpoznaje własną odzież                               tak                           nie

-         ubiera się                                                     bez pomocy           z pomocą

-         korzysta z toalety                                            tak                           nie

                                                                          bez pomocy           z pomocą

-     wkłada ręce pod strumień wody                     tak                           nie

-      odkręca i zakręca kurki z wodą                    bez pomocy          z pomocą

-      korzysta z mydła i ręcznika                            bez pomocy          z pomocą

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2.     Uspołecznienie:

-      reaguje na własne imię                                   tak                           nie

-      reaguje na zakazy „nie wolno” i zakazy           tak                           nie

-       naśladuje gesty                                              tak                           nie        inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3.      Uczeń jako członek rodziny:

-         reaguje na widok rodziców i rodzeństwa *mimiką, słowem, dźwiękiem

-         reaguje emocjonalnie na słyszany głos rodziców   tak                  nie

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

4.      Uczeń jako członek grupy rówieśniczej

-     nawiązuje kontakt z kolegami w grupie                   tak                  nie

-     potrafi włączyć się do zabawy                         bez pomocy                   z pomocą

-         współuczestniczy w zabawie i pracy zespołowej

                                                                             bez pomocy                  z pomocą

-     uczestniczy w uroczystościach szkolnych i klasowych    tak                 nie

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5.     Uczeń jako członek placówki szkolnej:

-      rozpoznaje przynajmniej dwóch uczniów spoza grupy    tak                  nie

-       drogę prowadzącą do swojej klasy pokonuje      bez pomocy              z pomocą

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

6.      Uczeń jako członek społeczności lokalnej:

-         nawiązuje kontakt  z dalszym otoczeniem * słowny, bezsłowny, bez aklimatyzacji, po uprzednim zaaklimatyzowaniu się, nie nawiązuje kontaktu

-         podejmuje proste role społeczne                        bez pomocy                 z pomocą

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

7.     Uczeń w środowisku przyrodniczym:

-     odróżnia części jadalne od niejadalnych                bez pomocy               z pomocą

-     emocjonalnie reaguje na widok zwierząt                tak                             nie

-     obserwuje życie zwierząt i roślin                           bez pomocy               z pomocą

-     opiekuje się zwierzętami i roślinami                      bez pomocy               z pomocą

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

8.      Uczeń jako odbiorca kultury:

-         skupia uwagę w kinie na przedstawieniu pod wpływem intensywnego bodźca * przez krótką chwilkę, na krótko, na dłużej

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................9.  Komunikowanie się:

-         posługuje się * mową,  gestami, dźwiękami nieartykułowanymi

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

9.      Elementarne pojęcia matematyczne:

-  łączy z sobą przynajmniej 2 klocki                                       tak                      nie

-  dopasowuje proste elementy do siebie                             bez pomocy      z pomocą

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

II.                 Plastyka i technika

-         narzędzia pracy trzyma prawidłowo                    bez pomocy               z pomocą 

-         posługuje się narzędziami pracy                           bez pomocy               z pomocą

-         koncentruje uwagę na wykonywanych czynnościach manualno- technicznych * na krótką chwilkę, na krótko, na dłużej

-         przesypuje płynne i przekłada stałe elementy z naczynia do naczynia 

                                                                                  bez pomocy              z pomocą

-         rozsmarowuje klej i nakleja elementy * bez pomocy osoby drugiej, z niewielką pomocą,    z doraźną pomocą, według wskazówek słowno- gestowych osoby drugiej

-         toczy kule z plasteliny * bez pomocy osoby drugiej, z niewielką pomocą,    z doraźną pomocą,

-         stempluje duże powierzchnie * bez pomocy osoby drugiej, z niewielką pomocą,                z doraźną pomocą,

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

III.               Muzyka z rytmiką

-    wykazuje zainteresowanie muzyką                                             tak                             nie

-    wykazuje poczucie rytmu                                                            tak                            nie

-    posługuje się instrumentami  muzycznymi              bez pomocy               z pomocą

-    uczestniczy w zabawach w kole                                                   tak                            nie

                                                                                bez pomocy              z pomocą

inne..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................IV.     Wychowanie fizyczne

-       chodzi                                                              bez pomocy               z pomocą

-       pokonuje nierówności terenowe                                                 tak                            nie

                                                                                bez pomocy                z pomocą

-       wykonuje ćwiczenia na równoważn...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin