Instrukcja napraw Lupo 1999 Uk³ad wtrysku paliw i zap³onu Simos (4 zawory na cylinder).pdf

(3196 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Kod
AVY
silnika
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu
Simos (4zawory na cylinder)
Wydanie 07.00
Serwis. Informacje techniczne
50442480.035.png 50442480.036.png 50442480.037.png 50442480.038.png 50442480.001.png 50442480.002.png 50442480.003.png 50442480.004.png 50442480.005.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Kod
silnika
AVY
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu Simos (4zawory na cylinder)
Wydanie 07.00
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ zapłonowy
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50442480.006.png 50442480.007.png 50442480.008.png 50442480.009.png 50442480.010.png 50442480.011.png 50442480.012.png 50442480.013.png 50442480.014.png 50442480.015.png 50442480.016.png 50442480.017.png 50442480.018.png 50442480.019.png 50442480.020.png 50442480.021.png 50442480.022.png 50442480.023.png 50442480.024.png 50442480.025.png 50442480.026.png 50442480.027.png 50442480.028.png 50442480.029.png 50442480.030.png 50442480.031.png 50442480.032.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna, wiadomości ogólne ......................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................ 01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–2
– Znaczenie lampki sygnalizacyjnej EPC w zestawie wskaźników (lampki sygnalizacyjnej
usterek elektrycznego systemu sterowania przepustnicą) ..................................... 01–6
– Znaczenie lampki ostrzegawczej emisji spalin ................................................. 01–8
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 .................. 01–10
Pamięć usterek ................................................................................ 01–17
– Automatyczny przebieg sprawdzania dla odczytania zawartości
wszystkich pamięci usterek .................................................................. 01–17
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek komputera sterującego pracą silnika ............ 01–20
Tabele usterek: kody usterek SAE P0 ........................................................ 01–23
Tabele usterek: kody usterek SAE P1 ........................................................ 01–38
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–62
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych ......................... 01–62
Kody gotowości (Readinesscode) ............................................................ 01–70
– Działanie .................................................................................... 01–70
– Odczytywanie kodów gotowości ............................................................. 01–71
– Wywoływanie kodów gotowości ............................................................. 01–73
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–84
– Środki bezpieczeństwa ...................................................................... 01–84
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–84
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 0 do 9 -funkcje podstawowe- .......... 01–88
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 10 do 29 -zapłon- ..................... 01–100
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 30 do 49 -układ regulacji lambda- .... 01–114
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 50 do 69 -regulacja liczby obrotów- .. 01–132
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 70 do 79 -redukcja spalin- ............ 01–144
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 91 do 95 -zwiększenie mocy- ......... 01–146
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 120 do 129 -komunikacja- ............ 01–153
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 100-kody gotowości- .................. 01–154
24System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu wtrysku paliwa ............................... ............................... 24–1
– Rozmieszczenie podzespołów układu w komorze silnika ...................................... 24–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu wtrysku paliwa ......................................... 24–8
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu wtrysku paliwa ........................ 24–11
– Rozmontowanie i zmontowanie kolektora ssącego ........................................... 24–19
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza .............................................. 24–21
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza paliwa z wtryskiwaczami ....................... 24–22
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza .............................................. 24–25
– Środki bezpieczeństwa ...................................................................... 24–30
– Zasady zachowania czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ................... 24–32
– Dane techniczne ............................................................................. 24–33
Sprawdzanie podzespołów ................................................................... 24–34
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem ...................... 24–34
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda za katalizatorem ......................... 24–40
– Sprawdzanie jednostki sterującej przepustnicą .............................................. 24–46
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym .................................... 24–54
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ................................... 24–57
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ....................................... 24–65
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika ....................................................... 24–73
– Sprawdzanie wtryskiwaczy ................................................................... 24–77
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia ......................... 24–90
– Sprawdzanie szczelności układu zasysania powietrza (fałszywe powietrze) .................. 24–95
Sprawdzanie funkcji sterujących ............................................................. 24–98
– Sprawdzanie jałowego biegu ................................................................ 24–98
– Sprawdzanie sondy lambda i układu regulacji lambda przed katalizatorem ................. 24–102
– Sprawdzanie sondy lambda i układu regulacji lambda za katalizatorem .................... 24–111
– Sprawdzanie zużycia sondy lambda przed katalizatorem ................................... 24–121
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika ................................................. 24–124
Komputer sterujący pracą silnika ........................................................... 24–129
– Działanie ................................................................................... 24–129
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący ..................................... 24–129
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika ............................................. 24–134
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ........................................... 24–138
– Warianty kodowania komputera sterującego pracą silnika .................................. 24–141
– Kasowanie wartości wyuczonych i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika
do jednostki sterującej przepustnicą ........................................................ 24–142
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ....................................................... 24–148
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ...................................................... 24–148
– Sprawdzanie sygnału wejściowego i wyjściowego układu klimatyzacji ...................... 24–152
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika pedału sprzęgła ...................................... 24–161
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika świateł hamowania i przełącznika pedału hamulca .... 24–164
– Sprawdzanie rezystora obciążenia magistrali danych BUS .................................. 24–167
28 Układ zapłonowy strona
Naprawa układu zapłonowego ................................ ................................ 28–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu zapłonowego ........................................... 28–1
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu zapłonowego .......................... 28–3
– Środki bezpieczeństwa ....................................................................... 28–6
– Dane regulacyjne, świece zapłonowe ......................................................... 28–7
– Sprawdzanie czujnika Halla ................................................................... 28–8
– Sprawdzanie cewek zapłonowych z końcówkami mocy ...................................... 28–12
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ................................................... 28–18
– Sprawdzanie rozpoznawania wypadających zapłonów ....................................... 28–25
Diagnoza własna, wiadomości ogólne
Właściwości diagnozy własnej
Komputer J361 sterujący pracą silnika (komputer
sterujący systemem Simos) zdolny jest do dia-
gnozy własnej i zapisywania usterek w pamięci
usterek.
Występujące zakłócenia przekazywane przez czuj-
niki lub podzespoły, zostają zapisane w pamięci
komputera wraz z podaniem rodzaju występującej
usterki.
ta-
bele usterek, strona 01–23 lub 01–38 i przechowuje
zapisane usterki w pamięci, aż do momentu skaso-
wania ich z pamięci usterek.
Usterki, które występują sporadycznie zostają wy-
drukowane z dopiskiem „Usterka występująca spo-
radycznie”, a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 40 uruchomień silnika, zostaną
one skasowane z pamięci usterek.
01–1
Zapisane w pamięci usterki, można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub te-
stera systemów samochodu V.A.G 1552 lub no-
wego systemu diagnostyczno-pomiarowo-informa-
cyjnego VAS 5051,
strona 01–20.
strona 01–20,
odczytywanie i kasowanie pamięci usterek.
Wskazówka
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej moż-
na znaleźćwinstrukcjiobsługi testera usterekV.A.G
1551 lub V.A.G1552 i nowego systemu diagno-
styczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051.
Dane techniczne diagnozy własnej
Identyfikacja komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551, V.A.G 1552 lub
VAS 5051, po podłączeniu urządzenia i wybraniu
elektroniki silnika,
strona 01–10.
01–2
Komputer sterujący pracą silnika rozróżnia po oce-
nie informacji różnorodnych kodów usterek,
Po usunięciu usterki lub usterek musi zostaćskaso-
wania zawartośćpamięci usterek,
50442480.033.png 50442480.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin