PLAN WYNIKOWY
Edukacji przedszkolnej
A. Łada – Grodzicka,
G.Piotrowska
1
56
Anna Łada-Grodzicka
E.Bełczewska, M.Herde
E.Kwiatkowska-Klarzak, J.Wasilewska
„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”
Program zatwierdzony przez MEN
nr DKW-4013-1/00
mgr Monika Grabowska
Rok szkolny 2006/2007
WRZESIEŃ
Obszary
edukacyjne
Oferty
Przewidywane
osiągnięcia
Indywidualizacja z zakresu ofert
Uwagi;
Temat kompleksowy
Jestem sześciolatkiem
Edukacja społeczno - moralna
1. Do przedszkola – obserwacja połączona z rozmową.
2. Poznajmy się – zabawa integracyjna.
- Zna rozkład pomieszczeń w znajdujących się w szkole i ich przeznaczenie;
- Zna otoczenie, w którym przebywa i potrafi się w nim właściwie zachować;
- Umie podać swoje imię i nazwisko;
- potrafi zwracać się do koleżanki, kolegi po imieniu.
Edukacja społeczno – moralna
Edukacja społeczno – moralna, ruchowa
1.To moja sala – rozmowa.
2. Powiedz, jak się nazywasz? - słowna zabawa integracyjna.
- Umie zlokalizować swoją szafkę;
- Orientuje się w rozmieszczeniu kącików tematycznych w sali;
- Buduje obraz własnego „Ja” i siebie, jako członka grupy, w znaczeniu „My”;
- Zna imię kolegi, koleżanki, do których rzuca maskotką, piłką.
Edukacja w zakresie mowy i myślenia
1. Nasze książki – obserwacja połączona z rozmową.
2. Razem się bawimy i razem się uczymy – rozmowa z wykorzystaniem wiersza Cz. Janczarskiego pt. „ Czego się uczy zajączek”.
- Dba o książki, z których korzysta;
- Wie, czemu będą służyły.
- Wie, po co przychodzimy do przedszkola;
- Umie wysłuchać wiersza.
Edukacja muzyczna
1. Zabawa eurytmiczna „Ja i Ty”.
Nauka piosenki powitalnej, zabawy rytmiczne, wyklaskiwanie rytmów,
2. Zabawa integracyjna „Imię i nastrój”
Rozmowa na temat opowiadania pt. „O naszych wieszaczkach i pięknych znaczkach”.
- Zna reguły zabawy -potrafi wskazać na siebie mówiąc „Ja”, na partnera „Ty”, klaszcząc – „To My”.
- Zna tekst piosenki, umie połączyć muzykę z ruchem;
- Umie podać swoje imię w określony sposób: wesoło, smutno, ze złością, pytając, wolno, szybko, głośno, cicho.
- Potrafi uważnie wysłuchać opowiadania.
Edukacja ruchowa
1. Zabawa integracyjna „Iskierka przyjaźni”.
Śpiewanie piosenki powitalnej.
2. Wszyscy tak samo ważni – zabawa dydaktyczna, zabawa mimiczna.
- Zna reguły zabawy; przywita się w kole z kolegą przez uścisk dłoni.
- Zaśpiewa piosenkę powitalną;
- Zna reguły zabawy „Powitanie”, ukłoni się; zna zabawę „Robimy miny”, potrafi zrobić minę wesołą, smutną, groźną, śmieszną.
Edukacja kulturowo - estetyczna
Edukacja techniczna
Edukacja muzyczna, ruchowa
1. Czy znasz te magiczne słowa? – opowiadanie historyjki obrazkowej.
Tworzenie symboli – oznak „bycia grzecznym”.
Zabawy konstrukcyjne.
2. Wysłuchanie piosenki pt. „Piękne zwyczaje”. Zabawa integracyjna „Imię do imienia”.
Zabawa integracyjna „Ciuchcia”.
- Zna i używa słów: proszę, przepraszam, dziękuję;
- Rysuje, wycina – wykonuje pracę plastyczną.
- Potrafi ułożyć z plastikowych klocków różne budowle.
- Wysłucha piosenkę;
- Rzuci piłkę;
- Utworzy wąż i porusza się w rytm piosenki.
Wróciliśmy z wakacji
Edukacja plastyczna
1. Moje wrażenia z wakacji – opowiadanie przeżyć, rozmowa z wykorzystaniem obrazków. Powrócenie do wspomnień wakacyjnych i omówienie wybranych krajobrazów – morza, gór, jeziora, lasu.
2. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. Kończenie rysunku „Plaża”, „Góry”.
- Wypowiada się na podany temat.
- Wysłucha muzykę;
- Zamaluje zamknięte przestrzenie nie wychodząc poza linie, nazywa kolory, których używa.
- Zabawy w rymowanki, np. szarotka-kotka, ryby-grzyby;
- Ćwiczenie słuchu fonematycznego: Co słychać na początku słów: Ola. Ala, Ula, Ela, Olek, Irek.
...
emklara