Plan_wynikowy_ABC_K6_cz2.doc

(330 KB) Pobierz
Miesiąc

Miesiąc

    Temat kompleksowy

Temat                            i numer zajęć

Wymagania programowe

Uwagi

podstawowe

rozszerzone

Grudzień

Rakiety i rakietki

1. Rakieta do podróży czy do zabawy

Zabawa quiz; wprowadzenie litery r, R

·         wśród innych liter rozpoznaję literę r, R

·         rozumie, na czym polega wieloznaczność niektórych słów, np. rakieta

·         wie, czego mogą dotyczyć zainteresowania i jak można je zrealizować (kolekcjonowanie, zbieranie, czytanie,…)

·         dokonuje analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej słów i wyrazów  

·         rozpoznaje wszystkie litery alfabetu

·         podaje przykłady wyrazów wieloznacznych

·         opowiada o swoich zainteresowaniach

·         dokonuje analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów o zwiększonym stopniu trudności 

 

2. Kosmici mali i duzi

Nauka piosenki, ćwiczenia i zabawy rytmiczne, poznanie sylab rytmicznych „ta”, „ti”

 

·         określa, jaka to piosenka na podstawie usłyszanej melodii

·         potrafi zaśpiewać piosenkę pt. „Trzej kosmici”

·         stara się zauważyć i określić stosunki czasowe między ćwierćnutą a ósemką

·         poznaje sylaby rytmiczne „ta”, „ti”

·         doskonali umiejętność odtwarzania rytmów

·         uczy się realizować krokami krótkie tematy rytmiczne

·         rozwiązuje zagadki muzyczne

·         samodzielnie śpiewa piosenkę pt. „Trzej kosmici”

·         bezbłędnie określa stosunki czasowe między ćwierćnutą a ósemką

·         odtwarza rytmy samodzielnie

·         podaje przykłady krótkich tematów rytmicznych do odtwarzania

 

 

 

3. Nasza rakieta

Działanie budowlano-konstrukcyjne; praca zespołowa

·         dziecko rozumie pojęcia „ja”, „my”; samoocena

·         potrafi przestrzegać opracowanego wspólnie – w zespole - planu działania

·         umie wcielić swoje twórcze pomysły w trakcie czynności; wykorzystuje posiadaną wiedzę

świadomie wybiera materiały i narzędzia, które są konieczne do zrealizowania pomysłów; podejmuje decyzje

·         kojarzy liczbę z cyfrą – w zakresie 6        

·         potrafi obiektywnie ocenić pracę swoją i innych

·         stosuje się do wcześniej opracowanego planu

·         aktywnie uczestniczy w pracach podczas zajęć

 

 

Zabawy i sporty, które lubimy

1. Bawimy się bezpiecznie

 

Omawianie historyjki obrazkowej pt. „Wrotki -wywrotki”

·         dziecko potrafi wybrać i nazwać sprzęt do zabaw wykorzystywany w różnych porach roku

·         zna zasady bezpiecznej zabawy w różnych porach roku

·         opowiada historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń

·         uzasadnia swoją wypowiedź

·         stosuje znaki matematyczne =,<,> w działaniach określających liczebność zbiorów

·         porównuje wysokość, długość i szerokość przedmiotów w odniesieniu do wybranego przedmiotu, stanowiącego „wspólną miarę”

·         potrafi wyjaśnić, co oznaczają pojęcia: życzliwość, pomoc innym, współodczucie- stara się stosować je w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi   

·         szczegółowo opisuje wybrany sprzęt do zabaw

·         stosuje się do zasad bezpieczeństwa

·         układa chronologicznie i opowiada historyjkę

·         potrafi przedstawić argumenty uzasadniające jego wypowiedź

·         stosuje poznane znaki w sytuacjach zadaniowych

·         stosuje określenia długości i szerokości w sytuacjach zadaniowych

·         samodzielnie podejmuje działania pomocy innym

 

 

2. Bezpieczne zabawy

Układanie historyjki; wprowadzenie litery w, W

·         czyta zdania i właściwie „podpisuje” obrazki

·         wśród innych liter rozpoznaje literę w, W

·         doskonali umiejętność czytania w obrębie 13 poznanych liter

·         czyta teksty

·         rozpoznaje wszystkie litery alfabetu

·         doskonali umiejętność czytania tekstów

 

 

 

3. Piłka gra

Nauka piosenki, zabawy ruchowe i rytmiczne

·         rytmicznie śpiewa piosenki pt. „Piłka Oli” i „Walczyk na ślizgawce”

·         rozróżnia trzy rodzaje tempa

·         doskonali umiejętność precyzyjnego wyklaskiwania rytmów; doskonali analizator słuchowy

·         samodzielnie śpiewa piosenki

·         umie wskazać przedstawiane tempo

·         precyzyjnie wyklaskuje rytmy, doskonali analizator słuchowy

 

4. Siedem słoni

Słuchanie wiersza, wprowadzenie liczby i cyfry 7

·         przelicza zbiory według kolejności wzrastającej i malejącej

·         posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 7

·         chętnie włącza się w pracę na rzecz całej grupy 

·         posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie przekraczającym 10

·         aktywnie włącza się w pracę grupy

 

5. Roztańczona rodzinka

 

Zabawy ruchowe z reakcją na metrum 2/4,

3/4, 4/4; gra na instrumentach perkusyjnych zapoznanie z instrumentem melodycznym - metalofonem 

·         potrafi prawidłowo zaznaczyć pierwszą miarę taktu i rozpoznaje metrum 2/4, 3/4, 4/4

·         rozróżnia dwa rejestry: wysoki i niski

·         wie, jak wygląda metalofon i w jaki sposób się na nim gra

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin