Temat kompleksowy
Temat i numer zajęć
Wymagania programowe
Uwagi
podstawowe
rozszerzone
Grudzień
Rakiety i rakietki
1. Rakieta do podróży czy do zabawy
Zabawa quiz; wprowadzenie litery r, R
· wśród innych liter rozpoznaję literę r, R
· rozumie, na czym polega wieloznaczność niektórych słów, np. rakieta
· wie, czego mogą dotyczyć zainteresowania i jak można je zrealizować (kolekcjonowanie, zbieranie, czytanie,…)
· dokonuje analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej słów i wyrazów
· rozpoznaje wszystkie litery alfabetu
· podaje przykłady wyrazów wieloznacznych
· opowiada o swoich zainteresowaniach
· dokonuje analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów o zwiększonym stopniu trudności
2. Kosmici mali i duzi
Nauka piosenki, ćwiczenia i zabawy rytmiczne, poznanie sylab rytmicznych „ta”, „ti”
· określa, jaka to piosenka na podstawie usłyszanej melodii
· potrafi zaśpiewać piosenkę pt. „Trzej kosmici”
· stara się zauważyć i określić stosunki czasowe między ćwierćnutą a ósemką
· poznaje sylaby rytmiczne „ta”, „ti”
· doskonali umiejętność odtwarzania rytmów
· uczy się realizować krokami krótkie tematy rytmiczne
· rozwiązuje zagadki muzyczne
· samodzielnie śpiewa piosenkę pt. „Trzej kosmici”
· bezbłędnie określa stosunki czasowe między ćwierćnutą a ósemką
· odtwarza rytmy samodzielnie
· podaje przykłady krótkich tematów rytmicznych do odtwarzania
3. Nasza rakieta
Działanie budowlano-konstrukcyjne; praca zespołowa
· dziecko rozumie pojęcia „ja”, „my”; samoocena
· potrafi przestrzegać opracowanego wspólnie – w zespole - planu działania
· umie wcielić swoje twórcze pomysły w trakcie czynności; wykorzystuje posiadaną wiedzę
świadomie wybiera materiały i narzędzia, które są konieczne do zrealizowania pomysłów; podejmuje decyzje
· kojarzy liczbę z cyfrą – w zakresie 6
· potrafi obiektywnie ocenić pracę swoją i innych
· stosuje się do wcześniej opracowanego planu
· aktywnie uczestniczy w pracach podczas zajęć
Zabawy i sporty, które lubimy
1. Bawimy się bezpiecznie
Omawianie historyjki obrazkowej pt. „Wrotki -wywrotki”
· dziecko potrafi wybrać i nazwać sprzęt do zabaw wykorzystywany w różnych porach roku
· zna zasady bezpiecznej zabawy w różnych porach roku
· opowiada historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń
· uzasadnia swoją wypowiedź
· stosuje znaki matematyczne =,<,> w działaniach określających liczebność zbiorów
· porównuje wysokość, długość i szerokość przedmiotów w odniesieniu do wybranego przedmiotu, stanowiącego „wspólną miarę”
· potrafi wyjaśnić, co oznaczają pojęcia: życzliwość, pomoc innym, współodczucie- stara się stosować je w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi
· szczegółowo opisuje wybrany sprzęt do zabaw
· stosuje się do zasad bezpieczeństwa
· układa chronologicznie i opowiada historyjkę
· potrafi przedstawić argumenty uzasadniające jego wypowiedź
· stosuje poznane znaki w sytuacjach zadaniowych
· stosuje określenia długości i szerokości w sytuacjach zadaniowych
· samodzielnie podejmuje działania pomocy innym
2. Bezpieczne zabawy
Układanie historyjki; wprowadzenie litery w, W
· czyta zdania i właściwie „podpisuje” obrazki
· wśród innych liter rozpoznaje literę w, W
· doskonali umiejętność czytania w obrębie 13 poznanych liter
· czyta teksty
· doskonali umiejętność czytania tekstów
3. Piłka gra
Nauka piosenki, zabawy ruchowe i rytmiczne
· rytmicznie śpiewa piosenki pt. „Piłka Oli” i „Walczyk na ślizgawce”
· rozróżnia trzy rodzaje tempa
· doskonali umiejętność precyzyjnego wyklaskiwania rytmów; doskonali analizator słuchowy
· samodzielnie śpiewa piosenki
· umie wskazać przedstawiane tempo
· precyzyjnie wyklaskuje rytmy, doskonali analizator słuchowy
4. Siedem słoni
Słuchanie wiersza, wprowadzenie liczby i cyfry 7
· przelicza zbiory według kolejności wzrastającej i malejącej
· posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 7
· chętnie włącza się w pracę na rzecz całej grupy
· posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie przekraczającym 10
· aktywnie włącza się w pracę grupy
5. Roztańczona rodzinka
Zabawy ruchowe z reakcją na metrum 2/4,
3/4, 4/4; gra na instrumentach perkusyjnych zapoznanie z instrumentem melodycznym - metalofonem
· potrafi prawidłowo zaznaczyć pierwszą miarę taktu i rozpoznaje metrum 2/4, 3/4, 4/4
· rozróżnia dwa rejestry: wysoki i niski
· wie, jak wygląda metalofon i w jaki sposób się na nim gra
·...
emklara