Indywidualny program Edukacyjno-Terapeutyczny
I. Informacje o uczniu
1. Nazwisko i imiona ucznia……………………………..
2. Data i miejsce urodzenia ………..
3. Szkoła, etap edukacyjny, klasa (rok szkolny lub program opracowano na jaki okres) ……………………………………..
4. Podstawa prawna objęcia ucznia kształceniem specjalnym
Orzeczenie nr ……………………. Wydane przez ………………………………..
…………………………… z dnia …………………
II. Rozpoznanie poziomu wiedzy i umiejętności ucznia na podstawie analizy orzeczenia oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
1. Wyniki diagnozy/ rozpoznanie
Mocne strony
Trudności edukacyjno-rozwojowe
2. Specjalne potrzeby edukacyjne (określić na podstawie trudności)
– doskonalić percepcję słuchową
– wyposażenie ucznia w wiedzę i umiejętności
III. Zakres wymagań edukacyjnych
(dla uczniów w normie)
Warunki procesu edukacyjnego
Organizacja nauczania
Sprawdzenie poziomu wiedzy i umiejętności
Środki formy zasady
Np. wydłużenie czasu pracy,
Częste przerwy,
wskazanie ławki…..
Tekst z lukami….
(dopasować do możliwości ucznia)
(dla uczniów niepełnosprawnych i upośledzonych umysłowo dodatkowa tabelka)
Cel ogólny
Cele szczegółowe
(mało np. po dwa cele)
Możliwe do opanowania umiejętności ucznia
(konkretne umiejętności)
Wyposażenie ucznia w wiedzę i umiejętności dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia
Zna części mowy,
Stosuje wielką literę
Matematyk
Dodaje i odejmuje w zakresie..
Historyk
IV. Rodzaj/forma i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów
Rodzaj/forma
Zakres działań o charakterze rewalidacyjnym
(ze specjalnych potrzeb edukacyjnych/celów szczegółowych)
Korekcyjno – kompensacyjne
Usprawnianie zaburzonych funkcji według programu terapii pedagogicznej
Dydaktyczno - wychowawcze
Wyrównywanie braków według programu zajęć wyrównawczych
V. Formy i metody
……………………………..np. indywidualna, grupowa, zespołowa
…………………………….np. Poranny krąg, Dobrego startu (2-3 metody)
a.nie