Dink Smallwood.txt

(12 KB) Pobierz

DINK SMALLWOOD


Stonebrook 

Ta cz�� gry jest stosunkowo prosta. Zaczynasz w swoim domu. We� jedzenie dla �wi� i id� na p�noc, tam, gdzie s� �winie. Rzu� troch� jedzenia, a pojawi si� Milder. Pogadaj z nim. Teraz wr�� do swojej matki i zamie� z ni� par� s��w. Powie ci, aby� porozmawia� z tubylcami. Zwr�� si� do Ethel i zaofiaruj si�, �e znajdziesz jej kaczk�. Wrza�nij na ni�, a wr�ci do domu. Znowu id� do matki. Tym razem powie ci, �eby� zdoby� troch� orzech�w Alktree. To twoje pierwsze zadanie, kt�re masz wykona� poza miastem. Opu�� miasto. Spotkasz wkr�tce czarownika, kt�ry do ciebie zagada. Teraz skieruj si� na wsch�d i dalej na po�udnie, a� dotrzesz do miejsca, w kt�rym ro�nie drzewo z orzechami, kt�rych szukasz. Uderz w drzewo, a spadnie orzech. We� go i wr�� do miasta. Gdy dojdziesz, zauwa�ysz, �e tw�j dom stoi w p�omieniach. Teraz zostanie wy�wietlona kr�tka automatyczna sekwencja. Kiedy si� sko�czy, pogadaj ze stra�nikiem blokuj�cym wyj�cia z wioski. Zacznie m�wi� o li�cie w twoim domu. Wr�� do domu i we� list oraz map�. Teraz stra�nik ju� nie b�dzie sta� ci na przeszkodzie, tak wi�c mo�esz spokojnie opu�ci� wiosk�, je�li masz na to ochot�. 

Najpierw musisz wyj�� z wioski. Teraz skieruj si� na wsch�d i znowu id� t� �cie�k�, a� dojdziesz do znaku m�wi�cego o chatce czarownika. Id� st�d na p�noc i wejd� do chaty. Zapytaj si� o wszystko, co jest uwzgl�dnione w opcjach. We� specyfik, kt�ry ci daje i wyjd� z tego pomieszczenia. Id� na po�udnie jeden ekran od domu, a nast�pnie skr�� w lewo do skrzyni ze skarbami. Otw�rz j� i we� pojemnik na serce. Teraz wr�� do wej�cia do wioski i skieruj si� na lewo. Id� ci�gle na lewo, a� dojdziesz do linii brzegowej. Teraz id� w g�r�, a� dotrzesz do klif�w. Kiedy ju� tam si� znajdziesz, id� dalej na prawo, do momentu, gdy ujrzysz ska��. Odepchnij j� na bok i wejd� do jaskini. Gdy b�dziesz w �rodku, zabij besti�, stosuj�c taktyk�: uderz, wycofaj si�, uderz. Potem opu�� jaskini� i skieruj si� z powrotem do chaty czarodzieja. Zobaczysz, �e go tam nie ma, ale zostawi� ci czar Fireball oraz 200 kawa�k�w z�ota. We� je i wr�� do wej�cia do wioski. Znowu skieruj si� na zach�d do wybrze�a, gdzie znajdziesz cz�owieka stoj�cego na mo�cie. Ui�� op�at� i przejd� mostem na terytorium Terris. 

Terris 

Najpierw skieruj si� do miasta. Porozmawiaj z mieszka�cami, postaraj si� te� jako� kupi� Long Sword - bardzo ci pomo�e. Id� do gospody i znowu utnij sobie pogaw�dk� z lud�mi, kt�rych tam spotkasz. Zacznij si� �mia�, walcz ze stra�nikami. I to ju� wszystko, co mia�e� tu do zrobienia. Teraz id� na zach�d od gospody i wejd� do domu. Zaoferuj swoj� pomoc w odnalezieniu dziewczynki o imieniu Mary. Nie pr�buj na razie i�� do opuszczonej kopalni - to w tej chwili pewna �mier�. Zbadaj okolic�, zbieraj�c pojemniki na serca i inne skarby. Kiedy ju� poczujesz si� bezpieczny, skieruj si� na �cie�k� i id� ni� na po�udnie Terris i kiedy rozwidla si� na zach�d, id� w d� ekranu. Dojdziesz do opuszczonej kopalni. Pogadaj z uwi�zionym facetem, kt�ry powie ci, �e aby go uwolni�, potrzebujesz jakiego� czaru. Skieruj si� z powrotem do gospody w mie�cie. Barman opowie ci o pewnym starym pustelniku, kt�ry mieszka na po�udnie od tawerny. Id� do jego domu i zapukaj, naciskaj�c spacj� przy drzwiach. Wejd�, a dowiesz si�, jak u�ywa� czaru Acid Rain (ale tylko wtedy si� tego nauczysz, gdy twoje zdolno�ci magiczne maj� przynajmniej 5 punkt�w; je�li tak nie jest, wr�� do kopalni i powalcz troch�, aby je zdoby�). Wr�� do kopalni z czarem, a uwolnisz tego cz�owieka. Pojawi si� Cast, poczym nast�pi kr�tka automatyczna sekwencja. Go��, kt�rego uwolni�e� umrze, kiedy b�dzie pr�bowa� pokona� Cast. Ale przedtem da ci zw�j. 

Teraz skieruj si� do Goodheart Castle, i na p�nocny zach�d od niego. Powiniene� ujrze� dwie tyczki, a kiedy b�dziesz chcia� przej�� mi�dzy nimi, odniesiesz obra�enia i zostaniesz odrzucony. U�yj zw�j, kt�ry otrzyma�e�, a bariera zniknie, pozwalaj�c ci wej��. Teraz id� dalej na p�noc, kiedy b�dziesz ju� w �rodku, tak daleko, a� nie b�dziesz ju� m�g� i�� wi�cej w tym kierunku. Teraz skieruj si� na wsch�d jeden ekran i id� na p�noc. Id� �cie�k�, a dojdziesz do czterech dziewczyn oddaj�cych cze�� martwemu smokowi. Pos�uchaj, a nast�pnie b�dziesz musia� pokona� dziewczyny, kt�re tak naprawd� s� Bonkasami. Po ich zabiciu facet zmieni si� w Slayera - siej�c� �mier� kreatur� i bardzo dla ciebie w tym momencie gry niebezpieczn�. Ustaw si� w bezpiecznej odleg�o�ci i u�yj magii Fireball, aby powoli go roznie��. Teraz, poniewa� ocali�e� Mary, sta�e� si� bohaterem w Terris. 

Kernsin 

Id� �cie�k� na po�udnie Terris, do Kernsin. Kiedy b�dziesz szed�, us�yszysz rozmow� pomi�dzy dwoma cz�onkami Cast, kt�rzy m�wi�, �e planuj� rozbi� poch�d. Porozmawiaj z dziewczyn� przy fontannie na placu miejskim, a nast�pnie skieruj si� do ksi�garni, aby porozmawia� z burmistrzem. Dowiesz si�, �e musisz dostarczy� jakiego� dowodu. B�dziesz te� potrzebowa� �uku. Wyci�gnij troch� grosza i kup go. Oczywi�cie, m�g�by� i�� teraz natychmiast na po�udnie do Goblin Sanctuary, ale to by�o samob�jstwo. Najpierw zaoszcz�d� 1500 z�ota, a nast�pnie skieruj si� na zachodni� pla�� i we� Bow Lore (znajdziesz go pod drzewem, kt�re musisz spali� za pomoc� czaru Fireball). W�a�ciwie to jest konieczne, poniewa� bez tego nie uda ci si� pokona� szefa goblin�w. Teraz przeszukaj okolic�, zbieraj�c wszystkie pojemniki na serce i mikstury, kt�re mo�esz znale�� le��ce w pobli�u. 

Kiedy poczujesz, �e jeste� syty, skieruj si� na po�udnie od Kernisin, do Goblin Sanctuary. Na�aduj �uk i pogadaj ze stra�nikiem. Otworzy bram� i pozwoli ci wej��. Id� na p�noc ekranu i zabij tam cztery gobliny. Teraz pojawi si� szef. Zabij go za pomoc� ekstra strza��w. Pomog� ci te� eliksiry �ycia, kiedy stracisz za du�o zdrowia. Kiedy go zabijesz, zostaniesz poprowadzony do obozu Cast�w. Poka�e si� kr�tka automatyczna sekwencja, na kt�rej zobaczysz Dinka wkradaj�cego si� do chaty i kradn�cego dow�d, kt�rego potrzebuje, aby udowodni�, co zamierzaj� Castowie. Nast�pnie ucieknie i zostanie z�apany. B�dziesz musia� pokona� trzech �o�nierzy Cast�w. Zachowaj odpowiedni dystans, wal w nich pot�nymi strza�ami i kulami ognistymi, a bitwa szybko si� zako�czy. Wr�� do miasta. Poch�d odbywa si� tak, jak zosta� zaplanowany, a ty zostaniesz okrzykni�ty bohaterem. Skieruj si� do ksi�garni i porozmawiaj z w�a�cicielem. Pogadaj o wiadomo�ciach, a facet powie ci, �e most do Windemere zosta� naprawiony. Pora zatem ruszy� tam... 

Windemere 

Ta cz�� gry nie zawiera zbyt wielu element�w walki. Kiedy jeste� w Windemere, po prosty gadaj ze wszystkimi. Mo�esz uko�czy� questa ju� teraz, w tym miejscu, ale sugeruj�, aby� troch� tu powalczy� i kupi� Clawsword (b�dziesz go potrzebowa� na nast�pnej scenie). Kiedy ju� masz go, id� do sklepu i kup bomb�. Skieruj si� na ekran z pos��kiem kaczki. Zauwa�ysz, �e znajduje si� tam kamienny pier�cie� otaczaj�cy pos��ek. Z tego powodu nie b�dziesz m�g� tam wej�� - albo tak to przynajmniej wygl�da. W p�nocnej cz�ci ekranu powiniene� zauwa�y� tak� czarn� ska��, kt�ra ma jakie� p�kni�cia na powierzchni. Umie�� tam bomb� i rozsad� ska��. Teraz mo�esz wej�� na teren, gdzie znajduje si� pos��ek kaczki. Zbierz skarb i wymorduj wszystkie kaczki. Kiedy ju� to zrobisz, poka�e si� kr�tka sekwencja - ludzie ju� nie b�d� wi�cej oddawali czci kaczkom. 

Mo�esz ju� st�d i��, ale jest tu jeszcze troch� rzeczy, kt�re mo�esz zrobi�. Najpierw zbadaj okolic� i zbierz wszystkie przedmioty, kt�re znajdziesz. Znajduje si� tu ukryte miejsce, je�li chcesz je zobaczy� - zerknij na sekcj� z sekretami na dole. Nast�pnie mo�esz i�� do domu burmistrza i podziemnym korytarzem i�� do wyspy. Wejd� do pierwszego domu, a dowiesz si�, �e zagin�a dziewczynka. Pojawi si� kolejna automatyczna sekwencja, a w ko�cu b�dziesz musia� pokona� dwa smoki. Pozb�d� si� ich szybko za pomoc� Clawsword, kt�ry kupi�e�. Teraz facet zaoferuje ci sprzeda� topork�w do rzucania. Mo�esz je kupi�, aby przy ich pomocy szybko zlikwidowa� potwory wok� Windemere, aby uzyska� z�oto i do�wiadczenie. B�dziesz tego potrzebowa� na nast�pnym terytorium. Teraz skieruj si� z powrotem do Goodheart Castle, a pozwol� ci wej��. Kiedy b�dziesz w �rodku, zapytasz si�, czy mo�esz i�� i poszuka� Mildera, a kr�l da ci pozwolenie i otworzy �cie�k� na p�noc. Id� ni�, wyjd� z zamku, a� dojdziesz do klif�w; teraz id� �cie�k� na wsch�d wzd�u� skraju klif�w. Dojdziesz szybko do jaskini, kt�ra prowadzi do nast�pnego terytorium. 

The Edge of the World 

To terytorium na pierwszy rzut oka wydaje si� najtrudniejsze w ca�ej grze, ale pozory myl�. Je�li kupi�e� Clawsword w Windemer, jak wcze�niej w tej solucji radzi�em, troch� z�agodzi to tw�j b�l tutaj. Za�aduj i rusz naprz�d do Stone Giants i kilkakrotnie je atakuj. S� mocne, ale nie maj� zbyt wielu punkt�w uderze�. Kiedy znajdziesz si� na skraju �wiata (Edge of the World), skieruj si� na wsch�d, do miasta. Znajdziesz tam ko�ci�, gdzie zobaczysz fontann�. Fontanna ta to przede wszystkim darmowe uzdrowienie, jej warto�� trudno wi�c przeceni�. W innym domu kobieta sprzedaje Light Sword za 4000 z�ota oraz Massive Bow za 5000 z�ota. Kup najpierw Light Sword. Prawdopodobnie nie masz wystarczaj�cej ilo�ci z�ota w tej chwili, wi�c id� i zbadaj Edge of the World i zbierz wiele mikstur rozrzuconych tu i tam. Poszukaj te� klatki schodowej, kt�ra prowadzi do cz�owieka sprzedaj�cego czar Hellfire. Aby tam si� dosta� z miasta, id� ca�y czas na po�udnie, a je�li nie mo�esz na po�udnie - skieruj si� na wsch�d, a� zobaczysz sta�y l�d poni�ej klifu. Teraz id� na zach�d i po�udnie, je�li mo�esz, a powiniene� trafi� na schody. Wewn�trz znajdziesz faceta sprzedaj�cego czar Hellfire za 1500 z�ota. Kupuj! Dzi�ki temu zlikwidowanie Stone Giants b�dzie o wiele prostsze. 

Je�li nie chcesz, to nie musisz kupowa� Massive Bow. Zamiast tego mo�esz zdecydowa� si� na Flame Bow. Je�li to wybierzesz, b�dziesz m�g� bardziej zdecydowanie walczy� w Darklands. Zanim p�jdziesz w ich kierunku,...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin