analiza strategiczna firmy reklamowej.doc

(96 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma reklamowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI :

1.     Streszczenie powykonawcze

2.     Stan aktualny firmy

3.     Uwarunkowania organizacyjne i prawne

4.     Analiza otoczenia i wnętrza firmy

5.     Założenia planu strategicznego

6.     Strategia marketingowa

7.     Analiza finansowa

8.     Harmonogram wdrożenia planu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.     STRESZCZENIE POWYKONAWCZE

 

Firma „ Elite „ prowadzi działalność w warunkach silnej konkurencji. Na rynku reklamowym jest wiele firm oferujących podobne usługi. Aby umożliwić firmie zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, kadra kierownicza, w skład której wchodzą: dr naczelny i dr ds. personalnych, postawiła przede wszystkim na jakość oferowanych wyrobów, oraz na terminowe ich realizowanie.

Profesjonalna kadra firmy nie jest  w stanie sprostać wymaganiom stale rosnącej liczbie klientów z  powodu przestarzałej technologii. Aby wyeliminować opóźnienia w  dostawach zdecydowaliśmy się zainwestować w zakup nowych i lepszych urządzeń, co pozwoli na utrzymaniu stałych i pozyskanie nowych klientów. W celu realizacji naszego planu postanowiliśmy ubiegać się o kredyt inwestycyjny w Wielkopolskim Banku Kredytowym. Aby obniżyć koszty stałe dyrekcja zdecydowała się zmienić lokalizację firmy.

              Niniejszy dokument został sporządzony dla przedłożenia go w Wielkopolskim Banku Kredytowym w celu uzyskania środków pieniężnych w postaci kredytu w wysokości 4000zł. niezbędnego do sfinalizowania zamierzonej inwestycji ( zakup nowej technologii wytwarzania, nowych urządzeń i zmiana lokalizacji firmy ). Przeprowadzona analiza  finansowa firmy wskazuje na dobrą sytuację ekonomiczną ( wysoka płynność i rentowność ) oraz zdolność spłaty zadłużenia.

Przesłankami poniższego dokumentu są:

·         zachęta do korzystania z naszych usług

·         pozyskanie klientów marek konkurencyjnych

·         ustalenie silnej pozycji rynkowej naszej firmy

·         zwiększenie konkurencyjności firmy

·         wytworzenie wśród nabywców naszych wyrobów świadomości istnienia na rynku produktu o wyższej jakości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.     STAN AKTUALNY FIRMY

 

Firma „ Elite „ jest firmą autorską, działającą na rynku reklamy od 6 lat. Firma powstała w Trójmieście w warunkach szybkiego i dynamicznego rozwoju działalności reklamowej. Inicjatorem i założycielem firmy jest dyrektor naczelny.

Nasza firma oferuje profesjonalne usługi w zakresie całościowego opracowania kampanii reklamowej oraz strategii promocji. Tworzymy systemy całościowej identyfikacji wizualnej. Projektujemy znaki graficzne, znaki towarowe oraz opakowania i strony internetowe. Posiadamy także doświadczenie w organizowaniu przyjęć i bankietów okolicznościowych.

Nasze projekty graficzne oraz fotografia reklamowa oprócz cech profesjonalizmu posiadają wartość sztuki, ponieważ są tworzone przez najlepszych specjalistów w tych dziedzinach.

Ponadto firma realizuje politykę personalną, która ma celu rozwinięcie tych cech pracowników, które sprzyjają zaangażowaniu i twórczemu uczestnictwu. Firma nie szczędzi  środków na kształcenie, na rozwijanie więzi pracowników z organizacją, pobudzenie ich aspiracji. Tak więc elementem gwarantującym zachowanie wysokiej jakości świadczonych przez nas usług jest przede wszystkim zespół profesjonalnych pracowników.

Uzyskany wizerunek firmy rzetelnej i profesjonalnej zaowocował w niedługim czasie napływem poważnych zleceń, co przyczyniło się do wzmocnienia pozycji rynkowej naszej firmy.

 

3       UWARUNKOWANIA ORGANIZACYJNE I PRAWNE

 

Nasza firma funkcjonuje jako firma cywilna w oparciu o przepisy prawa handlowego. Za zobowiązania firmy dr naczelny wraz z dr ds. personalnych odpowiada całym swoim majątkiem. Struktura udziałów kształtuje się następująco: dr naczelny posiada 70 % udziałów, pozostałe 30% należy do dr ds. personalnych.

 

Elite „ jest firma małą, zatrudniającą 16 osób w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony. Stanowisko dyrektora naczelnego zajmuje właściciel firmy, który odpowiada za zobowiązania firmy całym swoim majątkiem. Ponadto w firmie zatrudnione są dwie osoby na stanowiskach: dyrektor ds. personalnych i dyrektor ds.,. finansowych, kierownik pracowni graficznej, graficy, sekretarka. Przy większym zleceniu firma zatrudnia dodatkowy personel : grafików o umowę o dzieło oraz prawnika na umowę zlecenie.

 

Struktura organizacyjna:

 



 

 

Opis kluczowych stanowisk pracy

 

DR NACZELNY

ZADANIA:

·         współpracuje z dr ds. personalnych oraz z dr ds. finansowych

·         planowanie ( strategiczne, taktyczne i operacyjne )

·         koordynacja działań pracowników

 

DR DS. FINANSOWYCH

ZADANIA:

·         terminowe opracowanie analiz ekonomiczno- finansowych

·         nadzór nad pracami inwestycyjnymi

·         wsparcie dr personalnego w realizacji strony finansowej zawartych umów handlowych

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

·         okresowe sprawozdania finansowe

·         nadzór nad utrzymaniem płynności finansowej

·         rzetelność, prawdziwość, aktualność raportów finansowych

DR DS. PERSONALNYCH:

ZADANIA:

·         rekrutacja i selekcja ( obsada stanowisk pracy, kontakty z rynkiem pracy i z jego organizacjami )

·         ocena  ( ocena wyników pracowników, ocena ich możliwości rozwoju )

·         wynagrodzenia ( motywacja pracowników )

·         rozwój ( rozwój personelu  i społecznego wizerunku organizacji )

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

·         kontakt z klientem

·         terminowość wykonywanego zlecenia

·         baza danych osobowych podwładnych

·         współpraca z podmiotami zewnętrznymi ( GUS, ASP ) oraz podmiotami wewnętrznymi ( zatrudniony personel)

·         środki i przedmioty pracy ( sprzęt graficzny )

 

KIEROWNIK PRACOWNI GRAFICZNEJ

ZADANIA:

·         analiza projektów pod kątem ich zgodności z wymogami zleceniodawców

·         rozdzielenie zadań pomiędzy poszczególnych grafików

·         przekazanie projektów wykonanych w pracowni graficznej do drukarni

·         nadzór nad wykonaniem zlecenia przez drukarnię

·         dokonanie oceny i selekcji pomysłów grafików na wykonanie projektu

·         bieżąca analiza rynku reklamy

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

·         terminowe wykonanie projektów

·         jakość wykonanych projektów

·         zgodność klientów ze zleceniem klienta

·         środki i przedmioty pracy

 

GRAFIK

ZADANIA:

·         opracowanie koncepcji projektu

·         techniczna realizacja pomysłu wybranego przez przełożonego

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

·         zgodność projektu z wytycznymi kierownika pracowni

·         środki i przedmioty pracy

 

 

 

4       ANALIZA OTOCZENIA I WNĘTRZA FIRMY
  ( ANALIZA SWOT )

 

 
           MOCNE STRONY

 

·         szeroki asortyment produktów

·         marka produktów (oryginalny styl )

·         gwarancja jakości

·         zdolność do innowacji produktowych

·         fachowość obsługi

·         doświadczenie handlowe

·         profesjonalna organizacja przyjęć i bankietów

·         dobra opinia u klientów

·         wysoki udział własnego kapitału

·         duże środki na reklamę

·         młoda kadra o dużej dynamice

·         dobry image firmy

 

 

        SŁABE STRONY

 

·         podatność na naciski konkurencji

·         niepewność i opóźnienia w dostawach słabą jakością urządzeń

·  &#x...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin