Firma reklamowa
SPIS TREŚCI :
1. Streszczenie powykonawcze
2. Stan aktualny firmy
3. Uwarunkowania organizacyjne i prawne
4. Analiza otoczenia i wnętrza firmy
5. Założenia planu strategicznego
6. Strategia marketingowa
7. Analiza finansowa
8. Harmonogram wdrożenia planu
1. STRESZCZENIE POWYKONAWCZE
Firma „ Elite „ prowadzi działalność w warunkach silnej konkurencji. Na rynku reklamowym jest wiele firm oferujących podobne usługi. Aby umożliwić firmie zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, kadra kierownicza, w skład której wchodzą: dr naczelny i dr ds. personalnych, postawiła przede wszystkim na jakość oferowanych wyrobów, oraz na terminowe ich realizowanie.
Profesjonalna kadra firmy nie jest w stanie sprostać wymaganiom stale rosnącej liczbie klientów z powodu przestarzałej technologii. Aby wyeliminować opóźnienia w dostawach zdecydowaliśmy się zainwestować w zakup nowych i lepszych urządzeń, co pozwoli na utrzymaniu stałych i pozyskanie nowych klientów. W celu realizacji naszego planu postanowiliśmy ubiegać się o kredyt inwestycyjny w Wielkopolskim Banku Kredytowym. Aby obniżyć koszty stałe dyrekcja zdecydowała się zmienić lokalizację firmy.
Niniejszy dokument został sporządzony dla przedłożenia go w Wielkopolskim Banku Kredytowym w celu uzyskania środków pieniężnych w postaci kredytu w wysokości 4000zł. niezbędnego do sfinalizowania zamierzonej inwestycji ( zakup nowej technologii wytwarzania, nowych urządzeń i zmiana lokalizacji firmy ). Przeprowadzona analiza finansowa firmy wskazuje na dobrą sytuację ekonomiczną ( wysoka płynność i rentowność ) oraz zdolność spłaty zadłużenia.
Przesłankami poniższego dokumentu są:
· zachęta do korzystania z naszych usług
· pozyskanie klientów marek konkurencyjnych
· ustalenie silnej pozycji rynkowej naszej firmy
· zwiększenie konkurencyjności firmy
· wytworzenie wśród nabywców naszych wyrobów świadomości istnienia na rynku produktu o wyższej jakości
2. STAN AKTUALNY FIRMY
Firma „ Elite „ jest firmą autorską, działającą na rynku reklamy od 6 lat. Firma powstała w Trójmieście w warunkach szybkiego i dynamicznego rozwoju działalności reklamowej. Inicjatorem i założycielem firmy jest dyrektor naczelny.
Nasza firma oferuje profesjonalne usługi w zakresie całościowego opracowania kampanii reklamowej oraz strategii promocji. Tworzymy systemy całościowej identyfikacji wizualnej. Projektujemy znaki graficzne, znaki towarowe oraz opakowania i strony internetowe. Posiadamy także doświadczenie w organizowaniu przyjęć i bankietów okolicznościowych.
Nasze projekty graficzne oraz fotografia reklamowa oprócz cech profesjonalizmu posiadają wartość sztuki, ponieważ są tworzone przez najlepszych specjalistów w tych dziedzinach.
Ponadto firma realizuje politykę personalną, która ma celu rozwinięcie tych cech pracowników, które sprzyjają zaangażowaniu i twórczemu uczestnictwu. Firma nie szczędzi środków na kształcenie, na rozwijanie więzi pracowników z organizacją, pobudzenie ich aspiracji. Tak więc elementem gwarantującym zachowanie wysokiej jakości świadczonych przez nas usług jest przede wszystkim zespół profesjonalnych pracowników.
Uzyskany wizerunek firmy rzetelnej i profesjonalnej zaowocował w niedługim czasie napływem poważnych zleceń, co przyczyniło się do wzmocnienia pozycji rynkowej naszej firmy.
Nasza firma funkcjonuje jako firma cywilna w oparciu o przepisy prawa handlowego. Za zobowiązania firmy dr naczelny wraz z dr ds. personalnych odpowiada całym swoim majątkiem. Struktura udziałów kształtuje się następująco: dr naczelny posiada 70 % udziałów, pozostałe 30% należy do dr ds. personalnych.
„ Elite „ jest firma małą, zatrudniającą 16 osób w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony. Stanowisko dyrektora naczelnego zajmuje właściciel firmy, który odpowiada za zobowiązania firmy całym swoim majątkiem. Ponadto w firmie zatrudnione są dwie osoby na stanowiskach: dyrektor ds. personalnych i dyrektor ds.,. finansowych, kierownik pracowni graficznej, graficy, sekretarka. Przy większym zleceniu firma zatrudnia dodatkowy personel : grafików o umowę o dzieło oraz prawnika na umowę zlecenie.
Struktura organizacyjna:
DR NACZELNY
ZADANIA:
· współpracuje z dr ds. personalnych oraz z dr ds. finansowych
· planowanie ( strategiczne, taktyczne i operacyjne )
· koordynacja działań pracowników
· terminowe opracowanie analiz ekonomiczno- finansowych
· nadzór nad pracami inwestycyjnymi
· wsparcie dr personalnego w realizacji strony finansowej zawartych umów handlowych
ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
· okresowe sprawozdania finansowe
· nadzór nad utrzymaniem płynności finansowej
· rzetelność, prawdziwość, aktualność raportów finansowych
DR DS. PERSONALNYCH:
· rekrutacja i selekcja ( obsada stanowisk pracy, kontakty z rynkiem pracy i z jego organizacjami )
· ocena ( ocena wyników pracowników, ocena ich możliwości rozwoju )
· wynagrodzenia ( motywacja pracowników )
· rozwój ( rozwój personelu i społecznego wizerunku organizacji )
· kontakt z klientem
· terminowość wykonywanego zlecenia
· baza danych osobowych podwładnych
· współpraca z podmiotami zewnętrznymi ( GUS, ASP ) oraz podmiotami wewnętrznymi ( zatrudniony personel)
· środki i przedmioty pracy ( sprzęt graficzny )
· analiza projektów pod kątem ich zgodności z wymogami zleceniodawców
· rozdzielenie zadań pomiędzy poszczególnych grafików
· przekazanie projektów wykonanych w pracowni graficznej do drukarni
· nadzór nad wykonaniem zlecenia przez drukarnię
· dokonanie oceny i selekcji pomysłów grafików na wykonanie projektu
· bieżąca analiza rynku reklamy
· terminowe wykonanie projektów
· jakość wykonanych projektów
· zgodność klientów ze zleceniem klienta
· środki i przedmioty pracy
GRAFIK
· opracowanie koncepcji projektu
· techniczna realizacja pomysłu wybranego przez przełożonego
· zgodność projektu z wytycznymi kierownika pracowni
· szeroki asortyment produktów
· marka produktów (oryginalny styl )
· gwarancja jakości
· zdolność do innowacji produktowych
· fachowość obsługi
· doświadczenie handlowe
· profesjonalna organizacja przyjęć i bankietów
· dobra opinia u klientów
· wysoki udział własnego kapitału
· duże środki na reklamę
· młoda kadra o dużej dynamice
· dobry image firmy
SŁABE STRONY
· podatność na naciski konkurencji
· niepewność i opóźnienia w dostawach słabą jakością urządzeń
· &#x...
Ayreonik7