WITAJ PRZEDSZKOLE
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Cel ogólny
Cele operacyjne- dziecko:
Aktywność
Rozpoczęcie roku szkolnego 2008/09.
Przekazanie rodzicom informacji dotyczących pracy i funkcjonowania przedszkola.
Zapoznanie dzieci z salą zabaw, jej wyposażeniem i zabawkami. Zawarcie podstawowych umów dotyczących korzystania z zabawek, oraz zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy.
Kształcenie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy.
-dziecko nazywa zabawki(4,5)
-wie, gdzie odkładać zabawki po skończonej zabawie(4,5)
-zapoznaje się z zasadami dotyczącymi korzystania z zabawek, oraz bezpiecznej zabawy(4,5)
Werbalna
Społeczna
Poznanie przez dzieci dalszego otoczenia przedszkola: sale innych grup, kuchnia – omówienie ich przeznaczenia.
Przydzielenie dzieciom miejsc przechowywania swoich rzeczy w sali i szatni.
Zabawa dydaktyczna wg H. Trawińskiej „Do kogo toczysz piłkę?”
Słuchanie piosenki L. Miklaszewskiego i M. Terlikowskiej „Jestem sobie przedszkolaczek”
Kształcenie orientacji w pomieszczeniach przedszkola.
Utrwalenie imion kolegów i koleżanek z grupy.
Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.
-dziecko zapamiętuje rozkład pomieszczeń w przedszkolu(4,5)
-nazywa poszczególne pomieszczenia i zna ich przeznaczenie(4,5)
-poznaje pracowników przedszkola (4,5)
-używa zwrotów grzecznościowych w stosunku do poznanych osób (4,5)
-zna swój znaczek rozpoznawczy i odróżnia go od innych (4,5)
-zapamiętuje miejsce przechowywania swoich rzeczy w sali i szatni(4,5)
-koloruje swój powiększony znaczek (4,5)
-dziecko uczestniczy w zabawie(4,5)
-zapamiętuje imiona kolegów i koleżanek z grupy(4,5)
-dziecko rozumie proste polecenia nauczyciela (4,5)
-słucha piosenki(4,5)
-wie, na jakim instrumencie grał przedszkolaczek(4,5)
-dziecko swobodnie porusza się przy muzyce(4,5)
-wyklaskuje rytm piosenki(4,5)
-próba nauki I zwrotki(4,5)
Umysłowa
Muzyczna
Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny
Zabawa słuchowa „Co słychać wokół nas ?”
Zwrócenie uwagi na utrzymanie właściwej pozycji podczas rysowania, oraz prawidłowego trzymania kredki
Rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia.
-dziecko prawidłowo siedzi przy stoliczku(4,5)
-dziecko prawidłowo trzyma kredkę(4,5)
-stosuje właściwy naciska kredki na papier(4,5)
-dziecko nazywa słyszane odgłosy(4,5)
-zgłasza się do odpowiedzi(4,5)
-nie przekrzykuje kolegów(4,5)
Plastyczna
Słuchowa
Słuchanie opowiadania D. Niewoli „Bajka o trzęsących się spodniach, czyli o tym, że każdy może się bawić”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.I (zb. wł) z piłkami
Inicjowanie wzajemnych kontaktów dzieci.
Kształcenie spostrzegawczości
-odpowie na pytania(4,5)
-uznaje prawo do zabawy innych dzieci(4,5)
-pamięta o ustalonych zasadach zgodnej zabawy(4,5)
Ruchowa
Inscenizowanie utworu Cz. Janczarskiego „Trzy słowa”
Zabawy rytmiczno-ruchowe do piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”
Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych.
Rozwijanie poczucia rytmu.
-wie, co oznaczają słowa: proszę przepraszam, dziękuję (4,5)
-wie, kiedy stosować zwroty grzecznościowe(4,5)
-wie, jak zwracać się do nauczyciela i innych pracowników przedszkola(4,5)
-rytmicznie porusza się przy muzyce(4,5)
-wyklaskuje rytm(4,5)
-śpiewa refren piosenki na sylabie la,..la,..la….(4,5)
-wspólne śpiewanie piosenki(4,5)
Językowa
Rozmowa z dziećmi nt. ulubionej zabawki w przedszkolu w oparciu o wiersz M. Terlikowskiej „Przyjaciel”. Nauka wiersza na pamięć.
Zamalowywanie sylwety misia kredkami ołówkowymi.
Wrażanie do poszanowania zabawek w przedszkolu, jako wspólnej własności.
Rozwijanie sprawności manualnej
-opowie o swojej ulubionej zabawce w przedszkolu(4,5)
-uzasadni swój wybór (5)
-rozumie konieczność szanowania zabawek (4,5)
-właściwie trzyma kredkę(4,5)
-zwraca uwagę na trzymanie się w konturach sylwety (5)
-opowiada o swoim misiu(4,5)
Zabawa dydaktyczna „Znajdź koło”
Zapoznanie z figurą geometryczną –koło.
Kształcenie spostrzegawczości.
-ogląda przedmioty i określa, co je łączy(4,5)
-wyszukuje w Sali przedmioty o podobnym kształcie(4,5)
-tworzy zbiory na podstawie jednej cechy- kształtu(5)
Matematyczna
Zabawa graficzna „Moje imię”- zapoznanie dzieci z zapisem swojego imienia.
...
dyrektor-1