KOmatsu Wozidło przegubowe HM400.pdf

(4149 KB) Pobierz
HM
400
Wozidło przegubowe
HM400-2
MOC SILNIKA
338 kW / 453 KM @ 2.000 obr/min
MAKS. ŁADOWNOŚĆ
36,5 t
POJEMNOŚĆ NASYPOWA
22,3 m³
805089222.068.png 805089222.079.png 805089222.090.png 805089222.101.png 805089222.001.png 805089222.012.png 805089222.020.png 805089222.021.png 805089222.022.png 805089222.023.png 805089222.024.png 805089222.025.png 805089222.026.png 805089222.027.png 805089222.028.png 805089222.029.png 805089222.030.png 805089222.031.png 805089222.032.png 805089222.033.png 805089222.034.png 805089222.035.png 805089222.036.png 805089222.037.png 805089222.038.png 805089222.039.png 805089222.040.png 805089222.041.png 805089222.042.png 805089222.043.png 805089222.044.png 805089222.045.png 805089222.046.png 805089222.047.png 805089222.048.png 805089222.049.png 805089222.050.png 805089222.051.png 805089222.052.png 805089222.053.png 805089222.054.png
Prezentacja
Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii i podzespołów Komatsu, wozidło
przegubowe HM400-2 jest klasą samą dla siebie. Mocny silnik Komatsu ecot3 pozwala
osiągać maksymalną wydajność pracy i duże prędkości jazdy, przy niskim zużyciu paliwa i
niskich kosztach obsługi technicznej. Wyposażona w wytrzymałe elementy konstrukcyjne oraz
nowoczesne zawieszenie i retarder, maszyna HM400-2 jest wyjątkowo solidnie zbudowana.
Najwyższy komfort operatora
• Szeroka, przestronna kabina
• Wyjątkowe zawieszenie hydropneumatyczne, z wahaczami wleczonymi
• Ergonomiczne elementy sterowania
• Niski poziom hałasu
• Dwoje drzwi i elektrycznie sterowana szyba
Łatwa obsługa techniczna
• Odchylana kabina
• Centralny punkt smarowania
• Bezobsługowy przegub ramy
• Bezobsługowe hamulce
• Dostęp do akumulatorów z poziomu podłoża
2
805089222.055.png 805089222.056.png 805089222.057.png 805089222.058.png
HM400-2
MOC SILNIKA
338 kW / 453 KM @ 2.000 obr/min
MAKS. ŁADOWNOŚĆ
36,5 t
POJEMNOŚĆ NASYPOWA
22,3 m³
Wysoka wydajność pracy
i oszczędność paliwa
• Silnik Komatsu ecot3 o dużym momencie
obrotowym i niskim zużyciu paliwa
• Układ kontroli trakcji z mechanizmami różnicowymi
o zwiększonym tarciu wewnętrznym
• Szerokie opony (opcja)
• Dwa tryby pracy silnika
Wysoka trwałość
• Najniższy koszt obsługi hamulców
• Zamknięte, chłodzone, mokre hamulce
wielotarczowe
• Niezawodne podzespoły, produkowane
przez Komatsu
• Skrzynia biegów K-ATOMiCS, z funkcją “Shift-lock”
Najwyższy poziom bezpieczeństwa
• Bezpieczne podesty, zapewniające dostęp do kabiny
i punktów obsługowych
• Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach
• Dodatkowy układ skrętu i układ hamulcowy działający w przypadku awarii
• Czujnik przechyłu ramy tylnej
• Retarder o wysokiej skuteczności hamowania
System Komatsu
monitorowania przez satelitę
3
805089222.059.png 805089222.060.png 805089222.061.png 805089222.062.png 805089222.063.png 805089222.064.png 805089222.065.png 805089222.066.png
Wysoka wydajność pracy i oszczędność paliwa
Mocny i oszczędny silnik
Komatsu ecot3
Silnik Komatsu SAA6D140E-5
“ecot3” charakteryzuje się wysokim
momentem obrotowym, wyższymi
osiągami przy niskich prędkościach
obrotowych i niskim zużyciem
paliwa. Spełnia normy emisji spalin
EPA Tier III i EU Stage IIIA. W
jednostce napędowej zastosowano
nowy typ komór spalania oraz
zoptymalizowano proces zapłonu i
przebieg procesu spalania paliwa.
Dalszą redukcję zużycia paliwa
zapewnia nowy wysokociśnieniowy
układ wtryskowy Common Rail
i chłodnica powietrza
doładowującego, obniżająca
temperaturę powietrza tłoczonego
do cylindrów.
Tryby pracy silnika
Operator maszyny HM400-2
może błyskawicznie zareagować
w sytuacji, gdy do wykonania
zadania jest potrzebna większa
moc. Aby wybrać właściwy tryb
pracy silnika: tryb pełnej mocy
lub tryb ekonomiczny, wystarczy
nacisnąć przełącznik znajdujący się
w kabinie.
obniżenie środka ciężkości, przy
zachowaniu dużego prześwitu.
Skrzynię ładunkową wykonano ze
stali o dużej wytrzymałości, która
dzięki twardości 400 HB odznacza
się wysoką odpornością na zużycie.
Kształt skrzyni zoptymalizowano
pod kątem zapewnienia
maksymalnej stabilności maszyny.
Rama wozidła HM400-2 jest tak
mocna, że sprosta najtrudniejszym
warunkom pracy. Jest wykonana
z profi li o przekroju prostokątnym
połączonych rurami reakcyjnymi z
wytrzymałej stali niskostopowej.
- Tryb pełnej mocy
Tryb ten jest używany przy
wymagających maksymalnej
wydajności robotach ziemnych
lub do pokonywania wzniesień.
Umożliwia pełne wykorzystanie
mocy silnika w celu osiągnięcia jak
najwyższej wydajności i skrócenia
cykli roboczych.
Blokady mechanizmów
różnicowych
Stały napęd na wszystkie
koła gwarantuje znakomitą
przyczepność, którą w razie
potrzeby można zwiększyć poprzez
zblokowanie wszystkich trzech
osi za pośrednictwem mokrego
sprzęgła wielopłytkowego. Blokada
międzyosiowego mechanizmu
różnicowego może być włączana
ręcznie lub automatycznie
podczas jazdy. Poślizg kół na
miękkim podłożu ograniczają
również mechanizmy różnicowe o
zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Dzięki temu przyczepność jest
automatycznie dostosowywana do
warunków terenowych.
- Tryb ekonomiczny
Jest wykorzystywany w normalnych
warunkach roboczych. Pozwala na
częściowe wykorzystywanie mocy
silnika i zmianę biegów przy niższej
prędkości obrotowej.
Pojemna skrzynia ładunkowa
i rama o przekroju
prostokątnym
Przy ładowności 36,5 ton skrzynia
ładunkowa wozidła HM400-2 ma
pojemność jedną z największych
w swojej klasie. Mała wysokość
załadunku, zaledwie 2.970 mm,
ułatwia załadunek, powoduje
Przegubowy układ skręcania
W pełni hydrauliczny przegubowy
układ skręcania działa lekko i
precyzyjnie. Promień zawracania
o wartości zaledwie 8,70 m
umożliwia użytkowanie maszyny na
ograniczonej przestrzeni.
8,70 m
4,17 m
4
805089222.067.png 805089222.069.png 805089222.070.png 805089222.071.png 805089222.072.png 805089222.073.png 805089222.074.png 805089222.075.png 805089222.076.png 805089222.077.png 805089222.078.png 805089222.080.png 805089222.081.png 805089222.082.png 805089222.083.png 805089222.084.png 805089222.085.png 805089222.086.png 805089222.087.png 805089222.088.png 805089222.089.png 805089222.091.png 805089222.092.png 805089222.093.png 805089222.094.png 805089222.095.png 805089222.096.png 805089222.097.png 805089222.098.png 805089222.099.png 805089222.100.png 805089222.102.png 805089222.103.png 805089222.104.png 805089222.105.png 805089222.106.png 805089222.107.png 805089222.108.png 805089222.109.png 805089222.110.png 805089222.111.png 805089222.002.png 805089222.003.png 805089222.004.png 805089222.005.png 805089222.006.png 805089222.007.png 805089222.008.png 805089222.009.png 805089222.010.png 805089222.011.png 805089222.013.png 805089222.014.png 805089222.015.png 805089222.016.png 805089222.017.png
Skrzynie ładunkowe
W celu zwiększenia wydajności
pracy Komatsu oferuje kilka
typów skrzyń ładunkowych: przy
transporcie materiałów o małej
gęstości, pojemność skrzyni można
zwiększyć za pomocą nadstawek
bocznych. Klapa tylna pozwala
uniknąć wysypywania się piasku
lub żwiru na stromych podjazdach.
Układ ogrzewania skrzyni
ładunkowej zapobiega przywieraniu
materiałów. Przy załadunku skał
można zamontować wytrzymałe
płyty zabezpieczające.
5
805089222.018.png 805089222.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin