tecumseh.enduro vt.pdf

(740 KB) Pobierz
ENDURO VT.cdr
TECUMSEH
TEC-POL
TVT 691 - ENDURO VT 18, 20, 22 HP
INSTRUKCJA OBS£UGI I KONSERWACJI
CZTEROSUWOWE SILNIKI SPALINOWE / 2-CYLINDROWE
W UK£ADZIE “V” / Z WA£EM PIONOWYM / CH£ODZONE POWIETRZEM
Z PIONOWYM WA£EM KORBOWYM
TEC-POL engines & service, 27-400 Ostrowiec Œw. ul.D³uga 42
Strona 1/7
HTTP://
www.tecpol.ostrowiec.pl
tel. +48 (41) 247 83 83
195201311.028.png 195201311.029.png 195201311.030.png
 
TECUMSEH
TEC-POL
OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZ¥CE BEZPIECZEÑSTWA
UWAGA : Przeczytaj informacje zawarte w niniejszej instrukcji oraz
instrukcji wyposa¿enia, z którym wspó³pracuje silnik Tecumseh.
Postêpowanie niezgodne z niniejsz¹ instrukcj¹ mo¿e spowodowaæ
powa¿ne uszkodzenie zdrowia lub œmieræ. Skontaktuj siê z
przedstawicielstwem Tecumseh na Polskê (+48 41 2633866) w razie
jakichkolwiek w¹tpliwoœci i pytañ.
Unikaj Przypadkowego Uruchomienia Silnika
Aby temu zapobiec, zawsze zdejmuj przewody wysokiego napiêcia ze œwiec po
zakoñczeniu pracy i zabezpiecz je.
Trzymaj Siê Z Dala Od Ruchomych czêœci Maszyny
Nigdy nie pracuj maszyn¹ ze zdemontowanymi lub otwartymi
os³onami czêœci ruchomych. Czêœci obracaj¹ce siê mog¹
spowodowaæ powa¿ne uszkodzenie cia³a i zagro¿enie ¿ycia.
Trzymaj rêce, stopy, w³osy, ubranie z dala od wszystkich
ruchomych czêœci maszyny.
Unikaj Kontaktu Z Tlenkiem Wêgla Pochodz¹cym Ze Spalin Silnika
Wszystkie silniki spalinowe w gazach wydechowych emituj¹
tlenek wêgla, który jest œmiertelnym zagro¿eniem. Wdychanie
mo¿e spowodowaæ bóle i zawroty g³owy, utratê przytomnoœci i
œmieræ. Tlenek wêgla jest gazem bez zapachu i koloru, mo¿e
byæ obecny w powietrzu nawet wtedy, gdy nie widzisz ani nie
czujesz bezpoœrednio ¿adnych spalin silnika. Œmiertelny
poziom stê¿enia tlenku wêgla mo¿e siê pojawiæ nagle, co nie pozwoli na szybk¹
reakcjê obronn¹, z drugiej strony mo¿e on znajdowaæ siê w powietrzu przez d³ugi
okres czasu, je¿eli silnik znajduje siê w pomieszczeniu o niskiej wentylacji. Je¿eli
poczuj¹ siê Pañstwo s³abo (zatrucie tlenkiem wêgla) nale¿y natychmiast opuœciæ
pomieszczenie zaczerpn¹æ œwie¿ego powietrza i skontaktowaæ siê z najbli¿szym
punktem pomocy medycznej.
KONTAKT Z AUTORYZOWANYM DEALEREM TECUMSEH
Je¿eli zachodzi potrzeba regulacji, naprawy ew. jakiejkolwiek porady nale¿y
skontaktowaæ siê z najbli¿szym dealerem TECUMSEH. Lista serwisów
do³¹czona jest zawsze do karty gwarancyjnej i niniejszej instrukcji, w razie
w¹tpliwoœci prosimy o kontakt z Przedstawicielstwem TECUMSEH na Polskê tj.
TEC-POL engines&service, 24-400 Ostrowiec Œwiêtokrzyski, ul.D³uga 42
tel.(41) 2633866,2478383 fax.(41) 2478586.
Aktualn¹ listê serwisantów znajd¹ Pañstwo równie¿ na stronach internetowych
.
Aby unikn¹æ zatrucia tlenkiem wêgla :
· NIGDY nie uruchamiaj silnika wewn¹trz pomieszczeñ. Nawet, gdy
pomieszczenie posiada dobr¹ wentylacjê, ewentualnie drzwi, okna s¹
otwarte stê¿enie tlenku wêgla mo¿e nagle osi¹gn¹æ wartoœæ niebezpieczn¹
dla zdrowia.
· NIGDY nie uruchamiaæ silnika w pomieszczeniach o s³abej wentylacji
(gara¿e, piwnice, wiaty) itp.
· NIGDY nie uruchamiaæ silnika w miejscach, gdzie zachodzi
niebezpieczeñstwo przedostania siê spalin do wewn¹trz budynku, np.
otwartym oknem lub drzwiami.
www.tecpol.ostrowiec.pl
Naklejka, któr¹ znajd¹ Pañstwo na obudowie silnika (patrz rysunek poni¿ej)
okreœla dok³adn¹ specyfikacjê silnika i datê jego wyprodukowania
(D.O.M.).Prosimy o wype³nienie niniejszych danych które mog¹ siê przydaæ
je¿eli silnik bêdzie wymaga³ serwisu:
MODEL SILNIKA
(ENGINE MODEL)
Unikaj Zapalenia Siê Benzyny
DATA PROD. (SERIA)
(D.O.M.)
Opary paliwa s¹ wysoce ³atwopalne i wybuchowe. Paliwo mo¿e
siê zapaliæ poprzez kontakt z iskr¹ pochodz¹c¹ z urz¹dzeñ
domowych, itp. Aby zapobiec wypadkom spowodowanym
po¿arem, nale¿y przestrzegaæ niniejszych wskazówek:
· NIGDY nie przechowuj silnika z paliwem w zbiorniku paliwa wewn¹trz
budynków, gdzie mog¹ znajdowaæ siê potencjalne Ÿród³a ognia takie jak:
piecyki CO, termy gazowe, grzejniki, silniki elektryczne, suszarki do ubrañ
itp.
· NIGDY nie odkrêcaæ korka wlewu paliwa ani nie dolewaæ paliwa, kiedy
silnik pracuje. Pozostawiæ silnik do ostygniêcia przed ponownym
nape³nieniem zbiornika paliwa.
· NIGDY nie nape³niaæ zbiornika paliwa wewn¹trz pomieszczeñ. Nape³niaæ
zbiornik na zewn¹trz, tam gdzie jest dobra wentylacja.
· NIE PALIÆ TYTONIU podczas nape³niania zbiornika paliwa. U¿ywaæ tylko
kanistrów zgodnych z normami bezpieczeñstwa.
· Nie próbowaæ wylewaæ paliwa ze zbiornika. Zbiornik paliwa nale¿y
opró¿niaæ poprzez zu¿ycie ca³oœci benzyny podczas pracy silnika.
Je¿eli ¿ycz¹ sobie Pañstwo (poza okresem
gwarancyjnym) bardziej zag³êbiæ siê w budowê
Waszego silnika TECUMSEH oraz dokonywaæ
napraw i regulacji silnika we w³asnym zakresie,
mo¿liwe jest zaopatrzenie siê w ksi¹¿kê warsztatow¹ z
zakresu silników ENDURO V-TWIN u najbli¿szego
dealera TECUMSEH.
SPECYFIKACJE ODNOŒNIE OLEJU I PALIWA
Unikaj Dodatkowego Ryzyka Po¿aru
1. Olej
Aby zapobiec powstaniu po¿aru, trzymaæ materia³y ³atwopalne z dala od silnika
(szczególnie t³umika) w³¹czaj¹c w to: zesch³e resztki trawy, liœcie itp.
Aby zapewniæ efektywne i d³ugotrwa³e u¿ytkowanie silnika, nale¿y
przestrzegaæ wskazówek podanych w poni¿szej tabeli:
Temperatura
Zalecany olej
Powy¿ej 0°C
Olej Tecumseh nr kat. 730225 - SAE30
Trzymaj Siê Z Daleka Od Gor¹cych Czêœci Silnika
-18°C do 0°C
Olej Tecumseh nr kat. 730226 - SAE5W30
Poni¿ej 18°C
Czysty, wysokiej jakoœci olej - SAE0W30
T³umik i inne czêœci znacznie nagrzewaj¹ siê podczas pracy,
d³ugo pozostaj¹ gor¹ce po wy³¹czeniu silnika. Aby zapobiec
poparzeniu unikaæ kontaktu z tymi powierzchniami.
! Stosowanie oleju innego ni¿ zalecany spowoduje skrócenie ¿ywotnoœci
silnika i mo¿e doprowadziæ do uszkodzeñ, które nie bêd¹ objête
gwarancj¹.
POJEMNOή MISKI OLEJOWEJ:
Nie Ingeruj W Osprzêt I Konstrukcjê Silnika
Silniki z filtrem oleju
-
2,36 l
Silniki bez filtra oleju
-
2,12 l
NIE INGERUJ w konstrukcjê silnika, nastawy fabryczne regulatora obrotów,
gaŸnika itp. Ingerencja mo¿e spowodowaæ uszkodzenie zdrowia lub utratê ¿ycia-
zmiana obrotów silnika dodatkowo spowoduje utratê gwarancji.
TEC-POL engines & service, 27-400 Ostrowiec Œw. ul.D³uga 42
Strona 2/7
HTTP://
www.tecpol.ostrowiec.pl
tel. +48 (41) 247 83 83
195201311.001.png 195201311.002.png 195201311.003.png 195201311.004.png 195201311.005.png 195201311.006.png 195201311.007.png 195201311.008.png 195201311.009.png 195201311.010.png
TECUMSEH
TEC-POL
2. Paliwo
2. NAPE£NIANIE ZBIORNIKA PALIWA
· U¿ywaæ benzyny bezo³owiowej o liczbie oktanowej 95.NIE U¯YWAÆ
benzyny o³owiowej.
· Benzyna musi byæ czysta i œwie¿a. Nigdy nie u¿ywaæ benzyny pozosta³ej po
poprzednim sezonie lub magazynowanej przez d³u¿szy czas.
· Firma TECUMSEH zaleca stosowanie dodatku (uszlachetniacza) do paliwa
TECUMSEH ULTRA FRESH, który zapobiega starzeniu siê paliwa.
Dodatek jest dostêpny u ka¿dego dealera TECUMSEH nr kat. 730253.
· NIGDY NIE NALE¯Y MIESZAÆ PALIWA Z OLEJEM!.
· Nie u¿ywaæ paliwa zawieraj¹cego metanol. Mo¿na u¿ywaæ paliwa
zawieraj¹ce dodatki wyszczególnione w poni¿szej tabelce, z zachowaniem
specjalnej uwagi, podczas gdy silnik nie jest u¿ywany przez d³u¿szy czas
(patrz rozdzia³ „Przechowywanie”).
UWAGA: Opary benzyny s¹ wysoce ³atwopalne i wybuchowe. Aby
zapobiec zapaleniu siê paliwa, nale¿y bezwzglêdnie przestrzegaæ
poni¿szych instrukcji:
· Nigdy nie zdejmuj korka wlewu ani nie dolewaj paliwa podczas pracy
silnika.
· Pozostaw silnik do wystygniêcia przed ponownym nape³nianiem
zbiornika.
· Je¿eli paliwo rozla³o siê podczas nalewania, nie uruchamiaj silnika.
· Przestaw maszynê w inne miejsce, unikaj kontaktu z otwartym
ogniem.
1. Oczyœæ powierzchniê wokó³ korka wlewu paliwa.
2. U¿ywaj tylko paliwa opisanego w pkt.2 “PALIWO”.
3. Przestrzegaj instrukcji obs³ugi maszyny, któr¹ napêdza silnik TECUMSEH.
Sk³adnik paliwa
Dopuszczalna zawartoϾ
Etanol
10%
Gasohol
10%
URUCHOMIENIE
MTBE
15%
ETBE
15%
! UWAGA: Nigdy nie uruchamiaæ silnika wewn¹trz pomieszczeñ,
stê¿enie tlenku wêgla mo¿e gwa³townie osi¹gn¹æ wartoœæ krytyczn¹,
nawet, gdy jest wentylacja. Podczas pracy silnika nale¿y upewniæ siê, ¿e
gazy wydechowe nie s¹ zasysane przez wloty powietrza wentylacji
budynków, okien, drzwi itp.
ZANIM URUCHOMISZ SWÓJ SILNIK
1. SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU / NAPE£NIANIE OLEJEM
Spaliny wszystkich silników zawieraj¹ tlenek wêgla, który stanowi
œmiertelne zagro¿enie. Je¿eli poczuj¹ siê Pañstwo s³abo (zawroty i ból
g³owy) nale¿y natychmiast opuœciæ pomieszczenie i skontaktowaæ siê z
najbli¿szym punktem opieki medycznej.
Aby zapobiec uszkodzeniu silnika, BARDZO WA¯NE s¹ poni¿sze czynnoœci:
· SprawdŸ poziom oleju, co 5 godzin roboczych, przed ka¿dym uruchomieniem
i zawsze podczas przerw w pracy.
· Poziom oleju musi znajdowaæ siê pomiêdzy znakami FULL (pe³ny) i ADD
(dolej) na bagnecie kontrolnym poziomu oleju.
· Upewnij siê, ¿e korek wlewu oleju (komplet z bagnetem) jest mocno
zakrêcony.
! UWAGA: Je¿eli silnik nie bêdzie siê uruchamia³ po wykonaniu
wszystkich poleceñ wymienionych w niniejszej instrukcji, NIE
PRÓBOWAÆ naprawiaæ/regulowaæ we w³asnym zakresie. Wszelkie
naprawy musz¹ byæ wykonane przez Autoryzowany Serwis Tecumseh,
samodzielne próby spowoduj¹ mo¿liwoœæ uszkodzenia zdrowia i utratê
gwarancji. NIE PRÓBOWAÆ URUCHAMIAÆ u¿ywaj¹c np.:
· NIE WTRYSKIWAÆ p³ynów startowych,
· NIE U¯YWAÆ œrodków ³atwopalnych- wtryskiwanie do gaŸników,
filtra powietrza itp.,
· NIE URUCHAMIAÆ silnika z wykrêconymi œwiecami
zap³onowymi- paliwo mo¿e wytrysn¹æ z cylindrów i zapaliæ siê.
1. Tak ustawiæ urz¹dzenie, aby silnik znajdowa³ siê w pozycji poziomej.
2. Oczyœciæ powierzchniê wokó³ wlewu oleju (rys.1).
3. Odkrêciæ i wyj¹æ korek wlewu oleju z bagnetem kontrolnym.
4. Wytrzeæ such¹ szmatk¹ bagnet kontrolny.
5. W³o¿yæ i dokrêciæ korek wlewu oleju z bagnetem.
6. Ponownie odkrêciæ korek. Je¿eli poziom oleju na bagnecie nie siêga poziomu
ADD (dolej) powoli dolaæ oleju a¿ do poziomu FULL (pe³ny).
! UWAGA: Obracaj¹ce siê czêœci silnika mog¹ spowodowaæ powa¿ne
uszkodzenia cia³a lub utratê ¿ycia. Trzymaæ rêce, stopy, w³osy z dala od
wszystkich ruchomych czêœci. Pracowaæ z za³o¿onymi
os³onami/obudowami silnika.
UWAGA: NIE NAPE£NIAÆ OLEJEM POWY¯EJ ZNAKU „FULL”
(PE£NY).
7. Zakrêciæ korek wlewu oleju z bagnetem kontrolnym.
1.Upewniæ siê, ¿e przewody zap³onowe s¹ pod³¹czone do œwiec (rys.2A i 2B).
2.Uruchamiaj¹c silnik postêpowaæ zgodnie z instrukcj¹ producenta sprzêtu,
który napêdza silnik.
RYSUNEK 1: Sprawdzanie i uzupe³nianie stanu oleju.
RYSUNEK 2: Umiejscowienie œwiec zap³onowych.
TEC-POL engines & service, 27-400 Ostrowiec Œw. ul.D³uga 42
Strona 3/7
HTTP://
www.tecpol.ostrowiec.pl
tel. +48 (41) 247 83 83
195201311.011.png 195201311.012.png 195201311.013.png 195201311.014.png 195201311.015.png 195201311.016.png
 
TECUMSEH
TEC-POL
ZATRZYMANIE SILNIKA
9. Odkrêciæ filtr oleju przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, u¿ywaj¹c
standardowej opaski, ew. narzêdzia Tecumseh nr kat. 670305.
10. Posmarowaæ cienk¹ warstw¹ oleju silnikowego uszczelkê nowego filtra.
11. Za³o¿yæ nowy filtr oleju( Tecumseh nr kat. 36563).
12. Zakrêciæ filtr w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do
momentu kontaktu uszczelki z podstaw¹, póŸniej jeszcze od 2/3 do 1
obrotu.
13. Zalaæ silnik olejem TECUMSEH do wysokoœci znaku FULL (pe³ny) na
stalce kontrolnej wlewu oleju. UWAGA: olej wlewaæ powoli. Nie
przelewaæ pow. znaku FULL.
14. Zakrêciæ korek wlewu oleju z bagnetem kontrolnym.
15. Uruchomiæ silnik, sprawdziæ powierzchniê wokó³ rurki wlewu oleju, filtra
oleju i korka spustowego pod k¹tem ew. wycieków.
16. Zatrzymaæ silnik i ponownie sprawdziæ poziom oleju. Dolanie oleju jest
konieczne w zwi¹zku z jego rozprowadzeniem w uk³adzie smarowania
silnika. Olej wlewaæ powoli. NIE WLEWAÆ POWY¯EJ ZAKU „FULL”.
1. Patrz: Instrukcja sprzêtu, z którym wspó³pracuje silnik.
UWAGA: Aby zredukowaæ ryzyko wyst¹pienia po¿aru, trzymaæ
materia³y ³atwopalne z dala od t³umika i elementów s¹siednich.
UWAGA: T³umik i elementy s¹siednie nagrzewaj¹ siê do wysokich
temperatur podczas pracy i pozostaj¹ d³ugo gor¹ce po wy³¹czeniu
silnika. Unikaæ kontaktu z tymi elementami- grozi powa¿nym
poparzeniem cia³a.
UWAGA: Opary paliwa s¹ wysoce ³atwopalne. Silnik powinien
znajdowaæ siê daleko od wszelkich Ÿróde³ ognia takich jak: piecyki
elektryczne i gazowe, termy, ogrzewacze itp. Nigdy nie przechowuj
silnika z paliwem w zbiorniku wewn¹trz budynku.
OBS£UGA I KONSERWACJA
UWAGA: Podczas wykonywania czynnoœci konserwacyjnych, nale¿y
zdj¹æ przewody zap³onowe ze œwiec- zapobiegnie to ewentualnemu
przypadkowemu w³¹czeniu silnika. Trzymaæ przewody z dala od œwiec.
UWAGA: T³umik i elementy s¹siednie osi¹gaj¹ wysokie temperatury
podczas pracy i pozostaj¹ d³ugo gor¹ce po wy³¹czeniu silnika. Unikaæ
kontaktu z tymi elementami.
UWAGA: Opary paliwa s¹ ³atwopalne i wybuchowe. Nigdy nie
przechowywaæ silnika wewn¹trz pomieszczeñ z paliwem w zbiorniku.
Unikaæ kontaktu maszyny z potencjalnym Ÿród³em ognia lub iskry np.
silniki elektryczne, suszarki, termy itp.
Nieprzestrzeganie grozi utrat¹ zdrowia lub ¿ycia.
A.SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU I JEGO WYMIANA, WYMIANA
FILTRA OLEJOWEGO.
Sprawdzaæ poziom oleju, co 5 godzin roboczych i przed ka¿dym uruchomieniem
(patrz rozdzia³: SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU/NAPE£NIANIE
OLEJEM).
RYSUNEK 4: Filtr oleju/Siatka wlotu powietrza
Wymieniæ olej i filtr oleju po pierwszych 2 godzinach pracy. Nastêpne wymiany
oleju musz¹ odbywaæ siê co 50 godzin roboczych, a wymiany filtra oleju co 100
rbh.
U¿ywaæ tylko oryginalnych filtrów i oleju, uchybienia w tym zakresie spowoduj¹
utratê gwarancji. Czêstsze wymiany oleju i filtra olejowego KONIECZNE s¹ gdy
silnik pracuje w otoczeniu szczególnie zakurzonym/zapylonym. Olej wymieniaæ
przy jeszcze ciep³ym silniku.
B.CZYSZCZENIE SILNIKA
Przed ka¿dym uruchomieniem niezbêdne jest oczyszczenie powierzchni silnika z
resztek trawy, b³ota i innych zanieczyszczeñ. Szczególnie nale¿y zwróciæ uwagê
na siatkê wlotu powietrza (patrz rys.4), zanieczyszczona mo¿e spowodowaæ
pogorszenie ch³odzenia silnika, niew³aœciw¹ prêdkoœæ obrotow¹, ew. zagro¿enie
po¿arowe. Firma TECUMSEH PRODUCTS COMPANY zaleca oddanie sprzêtu
przynajmniej raz do roku do przegl¹du i czyszczenia Autoryzowanemu Dealerowi
TECUMSEH (patrz: lista serwisów
ew. skontaktuj siê z Przedstawicielem TECUMSEH na Polskê tel. 41 2633866,
2478383
1. Zdj¹æ przewody wysokiego napiêcia ze œwiec zap³onowych, zabezpieczyæ
je (rys.2).
2. Umieœciæ maszynê tak, aby korek spustu oleju znalaz³ siê w najni¿szym
po³o¿eniu.
3. Oczyœciæ powierzchniê wokó³ korka spustu oleju (rys.3).
4. Umieœciæ pojemnik bezpoœrednio pod korkiem spustowym.
5. Wykrêciæ korek spustu oleju (ew. korek rurki spustowej, je¿eli silnik j¹
posiada) u¿ywaj¹c klucza 5/16 cala.
6. Wykrêciæ korek wlewu oleju z bagnetem kontrolnym i spuœciæ olej (rys.3).
7. Wkrêciæ korek spustu oleju.
8. Wytrzeæ wszelkie œlady rozlanego oleju.
www.tecpol.ostrowiec.pl
).
C. ŒWIECE ZAP£ONOWE
Sprawdzaj stan œwiec, co sezon, WYMIENIAJ co 100 godzin roboczych.
1. Oczyœæ powierzchniê wokó³ œwiec zap³onowych.
2. Wykrêæ œwiece.
3. Wymieñ, je¿eli elektrody s¹ wypalone, z du¿¹ iloœci¹ nagaru, porcelanka
jest pêkniêta lub uszkodzona.
UWAGA: Œwieca zap³onowa musi byæ z rezystorem (do wymiany u¿ywaæ
wy³¹cznie œwiec CHAMPION RN4C, nr kat. Tecumseh: 34645).
4. Sprawdziæ odstêp miêdzy elektrodami œwiec szczelinomierzem (odstêp
powinien wynosiæ 0,76mm) i w razie potrzeby ustawiæ t¹ wartoœæ.
UWAGA: Silnik ten jest zgodny z normami bezpieczeñstwa (sprzêt
ogrodniczy, napêd kosiarek samobie¿nych EN836) oraz w czêœci
dotycz¹cej bezpieczeñstwa obs³ugi maszyn - obowi¹zuj¹cymi w Unii
Europejskiej.
RYSUNEK 3:
Wymiana oleju.
TEC-POL engines & service, 27-400 Ostrowiec Œw. ul.D³uga 42
Strona 4/7
HTTP://
www.tecpol.ostrowiec.pl
tel. +48 (41) 247 83 83
195201311.017.png 195201311.018.png 195201311.019.png 195201311.020.png 195201311.021.png 195201311.022.png
 
TECUMSEH
TEC-POL
D. CZYSZCZENIE/WYMIANA FILTRA POWIETRZA
1. KONTROLA LINKI STEROWANIA SSANIEM
UWAGA: Filtry powietrza zastosowane w tym silniku (przedfiltr i filtr g³ówny)
zapobiegaj¹ uszkodzeniu silnika i wczeœniejszemu jego zu¿yciu. NIGDY NIE
URUCHAMIAJ SILNIKA bez kompletnego, zamontowanego filtra powietrza
pod rygorem utraty praw gwarancyjnych.
Aby skontrolowaæ prawid³owoœæ pod³¹czenia linki ssania:
a. Przesun¹æ dŸwigniê sterowania ssaniem na sprzêcie w pozycjê START lub
FULL.
b. Odkrêciæ dwie nakrêtki zabezpieczaj¹ce obudowê filtra (rys.7).
c. Zdj¹æ obudowê.
d. Odkrêciæ œrubê os³ony dŸwigni regulacyjnych (1/4 cala, rys.7).
e. Zdj¹æ os³onê dŸwigni regulacyjnych.
1. ZDJÊCIE/ZAINSTALOWANIE FILTRÓW POWIETRZA
a. Odkrêæ dwie nakrêtki mocuj¹ce obudowê filtra powietrza.
b. Zdejmij obudowê filtra.
c. SprawdŸ stan przedfiltra g¹bkowego i filtra papierowego pod k¹tem
przebarwieñ i zanieczyszczenia, w razie potrzeby wymieñ (patrz pkt.2
SERWISOWANIE FILTRÓW poni¿ej).
d. Oczyœæ podstawê filtra i obudowê z zanieczyszczeñ.
e. Za³ó¿ filtry do obudowy (rys.6).
f. Za³ó¿ obudowê zaczepiaj¹c wystêpy w dolnej jej czêœci w wyciêcia w
podstawie.
g. Zakrêæ 2 nakrêtki mocuj¹ce obudowê.
RYSUNEK 7: Filtr powietrza/Os³ona dŸwigni regulacyjnych
RYSUNEK 6: Budowa filtra powietrza
f. Poluzowaæ œrubê mocowania linki tak, aby linka mog³a luŸno przesuwaæ siê
(rys.8).
g. Przesun¹æ palcem dŸwigniê kontroli maksymalnie w lewo, tak daleko jak to
bêdzie mo¿liwe i przytrzymaæ w tej pozycji. Jest to pozycja PE£NEGO
SSANIA.
h. Zakrêciæ mocno œrubê mocowania linki dŸwignia ssania pozostanie w tej
pozycji.
i. Za³o¿yæ obudowê dŸwigni regulacyjnych i zakrêciæ œrubê mocuj¹c¹.
j. Za³o¿yæ obudowê filtra powietrza.
k. Zakrêciæ dwie œruby mocuj¹ce obudowê filtra powietrza.
2. SERWISOWANIE FILTRÓW
a. Przedfiltr poliuretanowy (g¹bka) nr kat. Tecumseh 37361
Wymieniaæ co 25 godzin roboczych. Czyœciæ codziennie, je¿eli silnik
pracuje w ekstremalnie ciê¿kich warunkach (du¿e zapylenie powietrza).
Sposób czyszczenia:
1. Wypraæ w gor¹cej wodzie z detergentem, delikatnie wyciskaæ (nie
wykrêcaæ) do momentu ca³kowitego oczyszczenia z brudu.
2. Wyp³ukaæ w czystej wodzie.
3. Wysuszyæ wyciskaj¹c w czyst¹ i such¹ szmatkê do momentu
ca³kowitego wyschniêcia (NIE WYKRÊCAÆ).
b. Filtr g³ówny papierowy nr kat. Tecumseh 37360
1. Filtr ten bezwzglêdnie MUSI BYÆWYMIENIANY NA NOWY. NIE
PODLEGA CZYSZCZENIU pod rygorem utraty gwarancji, musi byæ
to filtr oryginalny tj. TECUMSEH nr 37360.Wymiana filtra
papierowego, co 100 godzin roboczych ew. czêœciej, gdy silnik pracuje
w szczególnie zanieczyszczonym otoczeniu. Oryginalne filtry i inne
czêœci zamienne dostêpne s¹ u ka¿dego Autoryzowanego Dealera
Tecumseh.
RYSUNEK 8: Regulacja linki sterowania ssaniem
2. KONTROLA LINKI PRÊDKOŒCI („GAZU”).
Aby skontrolowaæ prawid³owoœæ pod³¹czenia linki sterowania prêdkoœci
obrotowej:
REGULACJE
a. Ustawiæ dŸwigniê gazu sprzêtu który napêdza silnik (traktorka) w pozycjê
FAST (SZYBKO) lub HI SPEED ( WYSOKA PRÊDKOŒÆ)
b. Odkrêciæ dwie nakrêtki mocuj¹ce pokrywê filtra powietrza (rys.7).
c. Zdj¹æ obudowê.
d. Odkrêciæ œrubê os³ony dŸwigni regulacyjnych (1/4 cala,rys.7).
e. Zdj¹æ os³onê dŸwigni, silnik mo¿e posiadaæ sterowanie link¹ za³o¿on¹ z
lewej lub prawej strony. Sprawdziæ wg rysunku 9A i 9B rozwi¹zanie
zastosowane przez producenta sprzêtu.
f. Poluzowaæ œrubê mocowania linki tak, aby mog³a ona swobodnie poruszaæ
siê w mocowaniu.
Silnik wymaga wykonania regulacji dŸwigni kontroli sprzêtu, z którym
wspó³pracuje celem zapewnienia optymalnych osi¹gów. Wszelkie regulacje
wykonuje wy³¹cznie najbli¿szy Autoryzowany Dealer Tecumseh.
UWAGA: Aby unikn¹æ przypadkowego uruchomienia silnika zawsze
od³¹czaj przewody wysokiego napiêcia od œwiec zap³onowych przy
jakichkolwiek czynnoœciach obs³ugowych.
TEC-POL engines & service, 27-400 Ostrowiec Œw. ul.D³uga 42
Strona 5/7
HTTP://
www.tecpol.ostrowiec.pl
tel. +48 (41) 247 83 83
195201311.023.png 195201311.024.png 195201311.025.png 195201311.026.png 195201311.027.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin