kwestionariusz[1].pdf
(
90 KB
)
Pobierz
kwbad
Kuratorium O
Ļ
wiaty
w Warszawie
Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
Znak:
Kwestionariusz badania
organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
INFORMACJA O PRZEDSZKOLU / SZKOLE/PLACÓWCE / PORADNI:
Nazwa: ...............................................................................................................................................
Ulica: ..................................................................................................................................................
MiejscowoĻę: ............................................................................. kod: ..............................................
Gmina/dzielnica: .................................................................................................................................
Telefon: .................................................................................. fax: ..................................................
e – mail: ..............................................................................................................................................
Imiħ i nazwisko dyrektora: ..................................................................................................................
Nazwa organu prowadzĢcego: ...........................................................................................................
Wizytator sprawujĢcy nadzór: ...........................................................................................................
Data przeprowadzonego badania: .....................................................................................................
Numer wpisu do ksiħgi kontroli: .........................................................................................................
CEL BADANIA:
rozpoznanie stanu przygotowania przedszkola /szkoły/placówki/poradni do
organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
PODSTAWY PRAWNE PRZEDMIOTU BADANIA:
Û Ustawa z dnia 7 wrzeĻnia 1991 r. o systemie oĻwiaty (j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572
ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie
szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk
wymagajĢcych kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbħdnych do sprawowania nadzoru
pedagogicznego, a takŇe kwalifikacji osób, którym moŇna zlecaę prowadzenie badaı
i opracowywanie ekspertyz ( Dz. U. z 2004 r. Nr 89, poz.845),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie
organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ( Dz. U. z 2005 r. Nr 68, poz. 587).
1
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych
statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61 poz. 624
ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie
ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni
specjalistycznej ( Dz. U. z 2002 r. Nr 223, poz. 1869 ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 wrzeĻnia 2002 r. w sprawie
szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz okreĻlenia szkół i wypadków,
w których moŇna zatrudnię nauczycieli niemajĢcych wyŇszego wykształcenia lub
ukoıczonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2002 r. Nr 155, poz.1288
ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 5, poz.46),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2001 r. w sprawie orzekania
o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieŇy oraz
szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania
(Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 114 ze zmianami).
ZASTOSOWANE METODY BADANIA:
wywiad bezpoĻredni z dyrektorem, analiza dokumentacji,
oglĢd pomieszczeı.
ZAKRES BADANIA:
badanie warunków prawno-organizacyjnych wczesnego wspomagania rozwoju
dzieci.
2
KWESTIONARIUSZ BADANIA
Celem badania jest rozpoznanie stanu przygotowania przedszkola/szkoły/
poradni/placówki do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Kwestionariusz wypełnia wizytator podczas pobytu w przedszkolu/szkole/
poradni/placówce po zapoznaniu si
ħ
z dokumentacj
Ģ
dotycz
Ģ
c
Ģ
wczesnego
wspomagania rozwoju dzieci.
Odpowiedzi nale
Ň
y udziela
ę
stawiaj
Ģ
c krzy
Ň
yk w odpowiedniej kratce oraz wpisuj
Ģ
c
dłu
Ň
sze wypowiedzi w oznaczonych miejscach.
Pytania
1. Liczba dzieci obj
ħ
tych wczesnym wspomaganiem rozwoju:
Ogólna liczba dzieci obj
ħ
tych wczesnym wspomaganiem w szkole/placówce:…………………….
w tym:
- od 0 do 3 roku
Ň
ycia ………………..
- od 3 do 7 roku
Ň
ycia ………………..
- powy
Ň
ej 7 roku
Ň
ycia ………………..
- liczba dzieci powy
Ň
ej 3 roku
Ň
ycia w grupie………………..
2.
Czy statut zawiera zapisy reguluj
Ģ
ce prowadzenie wczesnego wspomagania
rozwoju dziecka?
(Je
Ň
eli udzielono odpowiedzi „nie”, prosz
ħ
przej
Ļę
do pytania nr 5.)
Czy w statucie ustalono organizacj
ħ
zaj
ħę
wczesnego wspomagania rozwoju
z uwzgl
ħ
dnieniem:
a) liczby dzieci bior
Ģ
cych udział w zaj
ħ
ciach grupowych
b) miejsca prowadzenia zaj
ħę
,
c) wymiaru godzin,
d)
czasu trwania zaj
ħę
,
Je
Ň
eli w którym
Ļ
z podpunktów a, b, c lub d udzielono odpowiedzi „nie”, prosz
ħ
napisa
ę
, w jaki
sposób została uregulowana organizacja zaj
ħę
wczesnego wspomagania rozwoju?
3
3.
Czy w statucie uregulowano powołanie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
z uwzgl
ħ
dnieniem:
a) składu zespołu,
b) kwalifikacji specjalistów,
c) osoby koordynuj
Ģ
cej prac
ħ
zespołu
Je
Ň
eli w którym
Ļ
z podpunktów a, b lub c udzielono odpowiedzi „nie”, prosz
ħ
napisa
ę
, w jaki sposób
zostało uregulowane powołanie zespołu wczesnego wspomagania dziecka?
5. Czy arkusz organizacji zawiera zapisy dotycz
Ģ
ce:
a) liczby specjalistów prowadz
Ģ
cych zaj
ħ
cia wczesnego wspomagania
b) liczby godzin zaj
ħę
prowadzonych przez ka
Ň
dego z nich
Je
Ň
eli w którym
Ļ
z podpunktów a lub b udzielono odpowiedzi ”nie”, prosz
ħ
napisa
ę
, jakie s
Ģ
tego
przyczyny?
6. Czy dokumentacja dotycz
Ģ
ca dziecka obj
ħ
tego wczesnym wspomaganiem rozwoju zawiera:
a) opini
ħ
o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydan
Ģ
przez poradni
ħ
psychologiczno-pedagogiczn
Ģ
b) za
Ļ
wiadczenia lekarskie
c) dokument potwierdzaj
Ģ
cy przebieg pracy z dzieckiem (realizacja indywidualnego
programu)
Je
Ň
eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz
ħ
napisa
ę
, jaki to dokument?
e) dokument ukazuj
Ģ
cy przebieg rozwoju dziecka (skuteczno
Ļę
podj
ħ
tych oddziaływa
ı
)
Je
Ň
eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz
ħ
napisa
ę
, jaki to dokument?
4
4.
7.
Czy prowadzona jest inna dokumentacja dotycz
Ģ
ca dziecka obj
ħ
tego wczesnym wspomaganiem
rozwoju (jaka)?
8
Czy dokumentacja dotycz
Ģ
ca pracy z rodzin
Ģ
dziecka zawiera :
a)
diagnoz
ħ
Ļ
rodowiska rodzinnego,
b)
zasady i organizacj
ħ
współpracy z rodzicami (formy i metody),
c)
harmonogram współpracy z rodzicami (spotkania, konsultacje),
d)
harmonogram zaj
ħę
z rodzicami,
Je
Ň
eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz
ħ
napisa
ę
, jakie zaj
ħ
cia zostały w nim uwzgl
ħ
dnione?
e) harmonogram zaj
ħę
otwartych dla rodziców i rodze
ı
stwa,
f)
terapeutyczny program wspomagania rodziny,
Je
Ň
eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz
ħ
poda
ę
zaplanowane formy wspomagania rodziny
g)
plan pracy zaj
ħę
prowadzonych w domu rodzinnym dziecka, w szczególno
Ļ
ci dziecka
w wieku do 3 roku
Ň
ycia.
9.
Czy prowadzona jest inna dokumentacja dotycz
Ģ
ca pracy z rodzin
Ģ
dziecka obj
ħ
tego wczesnym
wspomaganiem rozwoju (jaka)?
10. Czy dokumentacja dotycz
Ģ
ca zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zawiera :
a) powołanie zespołu wydane przez dyrektora,
b) wewn
ħ
trzne procedury organizacji pracy (funkcjonowania) zespołu,
c) regulamin pracy zespołu
d) organizacj
ħ
pracy zespołu
e) harmonogram konsultacji, superwizji specjalistów,
5
Plik z chomika:
agacia_
Inne pliki z tego folderu:
Przyk c5 82adowe+scenariusze+zaj c4 99 c4 87+dydaktyczno-terapeutycznych+dla+dzieci.pdf
(5645 KB)
Kształcenie specjalne i nauczanie indywidualne.doc
(55 KB)
bliss.pdf
(577 KB)
Co kazdy dyrektor szkoly powinien wiedziec.doc
(45 KB)
integracji sensorycznej we wczesnej diagnozie i.doc
(102 KB)
Inne foldery tego chomika:
!Tymczasowe
9 zasad dobrego wychowania
animacja spoleczno kulturalna
Arteterapia
Choroby dzieci
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin