wrzesien_plan_przedszkole_2009.doc

(130 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ

 

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci WRZESIEŃ

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: MAM 5, 6 LAT, POZNAJĘ KOLEGÓW I MOJE NAJBLIŻSZE OTOCZENIE

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna przyrodnicza

techniczna
i zdrowotna

 

 

Językowa
i literacka

 

Matematyczna

 

Słuchowa, muzyczna

 

Plastyczna

 

Gry i zabawy ruchowe

 

W naszym przedszkolu

Przydzielanie indywidualnych znaczków. Zapamiętywanie wyglądu własnego znaczka. Doskonalenie spostrzegawczości.

Zapoznanie się z rodzajem kącików tematycznych w sali. Wspólne urządzanie kącików zabaw; tematyczne porządkowanie zabawek i ustalanie dla nich stałych miejsc. Ustalenie zasad dotyczących korzystania z zabawek, placu zabaw. Poznajemy najbliższą okolicę , zbieranie owoców jesieni.

 

 

„W sali” – opowiadanie na temat obrazka. Opowiadanie, co robią dzieci. Nazywanie przedmiotów
i określanie, gdzie się one znajdują za pomocą przyimków: na, pod, obok, w środku...

 

Zapoznanie się z różnymi kącikami tematycznymi w sali. Klasyfikowanie zabawek według rodzaju. Ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy, atrakcyjnych zabawek, gier, układanek.

Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest w naszej sali…?”. Posługiwanie się określeniami:

na, pod, nad, za, obok,

wysoko, nisko,

między, przy,

w środku, poza.

Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Wypowiadanie sylabami wyrazów: klocki, tablica, samochody, akwarium...

Kolorowanie znaczków uczenie umiejętnego posługiwania się kredkami, wypełniania konturów .

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Szukaj pary”.

 

Data: 2- 3 09 2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 1, p. 2

 

Ad 13, p. 4

 

Ad 4, p. 2     Ad 13, p. 4

 

Ad 14, p. 6

 

Ad 9, p. 2

 

Ad 5, p. 4

 

 

 

Znamy magiczne słowa: przepraszam, proszę, dziękuję

Wysłuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje” i zawarcie kontraktu grupowego. Uczenie się kulturalnego zwracania się do siebie nawzajem, właściwego używania zwrotów grzecznościowych. Stworzenie kontraktu grupowego dotyczącego zasad zachowania.

 

„Poznajemy kolegów” – zabawa dydaktyczna. Uczenie się poprawnego budowania wypowiedzi wielozdaniowej. Wiązanie opisu słownego z osobą dziecka.

Budujemy nasze przedszkole- Zabawy konstrukcyjna z klocków. Dzielenie klocków z e względu na materiał

( plastik, drewno) Dzielenie zbioru na podzbiory. Posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: prostokąt, trójkąt, kwadrat, koło, trapez. Przeliczanie figur. Wprowadzenie do globalnego czytania wyrazu figury.

Poznajemy muzykę – wysłuchanie utworu muzycznego Fryderyka Chopina Nokturn H-dur op 62, ekspresje słowne na temat wysłuchanego utworu, dzielenie się wyobrażeniami, jak się czułem,  co sobie wyobrażałem, ; wyjaśnienie dzieciom rodzaju muzyki-muzyka klasyczna.

 

 

Kolorowanie obrazków konturowych bez przekraczania linii.

„Przedostań się na drugą stronę”, bezpieczne wspinanie się na drabinkach. Zapoznanie dzieci z przyrządami do ćwiczeń znajdującymi się na sali gimnastycznej oraz zasadami bezpieczeństwa.

Poznajemy najbliższą okolicę , zbieramy  owoce jesieni spotkane podczas spacerów.

 

 

 

 

 

 

Data: 4 – 5 09 2009

Podstawa programowa

 

 

Ad 1, p. 1, 2

 

Ad 3, p. 3

 

Ad 4, p. 2

Ad 13, p. 1

 

 

Ad 14, p. 6

 

Ad 14, p. 3

 

Ad 5, p. 4

 

 

Zabawy
z figurami

 

„Jaką figurę ułożę?” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie wyobraźni. Zwracanie uwagi na kształty zamknięte
i nie zamknięte liniami. Uczenie się szanowania pracy kolegów.

 

 

Rozpoznawanie
i nazywanie kształtu kwadratu i trójkąta. Posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: prostokąt, trójkąt, kwadrat, koło, . Przeliczanie figur.

 

Mój robot”- obrazki  z figur geometrycznych, , układanie elementów na kartce papieru, odrysowywanie ich i wypełnianie ulubionym kolorem

Zabawy  z piłką w ogrodzie.

 

Data: 5 09 2009

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin