kwestionariusz[1].pdf

(90 KB) Pobierz
kwbad
Kuratorium O Ļ wiaty
w Warszawie
Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
Znak:
Kwestionariusz badania
organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
INFORMACJA O PRZEDSZKOLU / SZKOLE/PLACÓWCE / PORADNI:
Nazwa: ...............................................................................................................................................
Ulica: ..................................................................................................................................................
MiejscowoĻę: ............................................................................. kod: ..............................................
Gmina/dzielnica: .................................................................................................................................
Telefon: .................................................................................. fax: ..................................................
e – mail: ..............................................................................................................................................
Imiħ i nazwisko dyrektora: ..................................................................................................................
Nazwa organu prowadzĢcego: ...........................................................................................................
Wizytator sprawujĢcy nadzór: ...........................................................................................................
Data przeprowadzonego badania: .....................................................................................................
Numer wpisu do ksiħgi kontroli: .........................................................................................................
CEL BADANIA: rozpoznanie stanu przygotowania przedszkola /szkoły/placówki/poradni do
organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
PODSTAWY PRAWNE PRZEDMIOTU BADANIA:
Û Ustawa z dnia 7 wrzeĻnia 1991 r. o systemie oĻwiaty (j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572
ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie
szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk
wymagajĢcych kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbħdnych do sprawowania nadzoru
pedagogicznego, a takŇe kwalifikacji osób, którym moŇna zlecaę prowadzenie badaı
i opracowywanie ekspertyz ( Dz. U. z 2004 r. Nr 89, poz.845),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie
organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ( Dz. U. z 2005 r. Nr 68, poz. 587).
1
33724710.051.png
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych
statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61 poz. 624
ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie
ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni
specjalistycznej ( Dz. U. z 2002 r. Nr 223, poz. 1869 ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 wrzeĻnia 2002 r. w sprawie
szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz okreĻlenia szkół i wypadków,
w których moŇna zatrudnię nauczycieli niemajĢcych wyŇszego wykształcenia lub
ukoıczonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2002 r. Nr 155, poz.1288
ze zmianami),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie
szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych, w tym
publicznych poradni specjalistycznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 5, poz.46),
Û RozporzĢdzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2001 r. w sprawie orzekania
o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieŇy oraz
szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania
(Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 114 ze zmianami).
ZASTOSOWANE METODY BADANIA: wywiad bezpoĻredni z dyrektorem, analiza dokumentacji,
oglĢd pomieszczeı.
ZAKRES BADANIA: badanie warunków prawno-organizacyjnych wczesnego wspomagania rozwoju
dzieci.
2
KWESTIONARIUSZ BADANIA
Celem badania jest rozpoznanie stanu przygotowania przedszkola/szkoły/
poradni/placówki do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Kwestionariusz wypełnia wizytator podczas pobytu w przedszkolu/szkole/
poradni/placówce po zapoznaniu si ħ z dokumentacj Ģ dotycz Ģ c Ģ wczesnego
wspomagania rozwoju dzieci.
Odpowiedzi nale Ň y udziela ę stawiaj Ģ c krzy Ň yk w odpowiedniej kratce oraz wpisuj Ģ c
dłu Ň sze wypowiedzi w oznaczonych miejscach.
Pytania
1. Liczba dzieci obj ħ tych wczesnym wspomaganiem rozwoju:
Ogólna liczba dzieci obj ħ tych wczesnym wspomaganiem w szkole/placówce:…………………….
w tym:
- od 0 do 3 roku Ň ycia ………………..
- od 3 do 7 roku Ň ycia ………………..
- powy Ň ej 7 roku Ň ycia ………………..
- liczba dzieci powy Ň ej 3 roku Ň ycia w grupie………………..
2.
Czy statut zawiera zapisy reguluj Ģ ce prowadzenie wczesnego wspomagania
rozwoju dziecka?
(Je Ň eli udzielono odpowiedzi „nie”, prosz ħ przej Ļę do pytania nr 5.)
Czy w statucie ustalono organizacj ħ zaj ħę wczesnego wspomagania rozwoju
z uwzgl ħ dnieniem:
a) liczby dzieci bior Ģ cych udział w zaj ħ ciach grupowych
b) miejsca prowadzenia zaj ħę ,
c) wymiaru godzin,
d)
czasu trwania zaj ħę ,
Je Ň eli w którym Ļ z podpunktów a, b, c lub d udzielono odpowiedzi „nie”, prosz ħ napisa ę , w jaki
sposób została uregulowana organizacja zaj ħę wczesnego wspomagania rozwoju?
3
3.
33724710.062.png 33724710.063.png 33724710.064.png 33724710.001.png 33724710.002.png 33724710.003.png 33724710.004.png 33724710.005.png 33724710.006.png 33724710.007.png 33724710.008.png 33724710.009.png
Czy w statucie uregulowano powołanie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
z uwzgl ħ dnieniem:
a) składu zespołu,
b) kwalifikacji specjalistów,
c) osoby koordynuj Ģ cej prac ħ zespołu
Je Ň eli w którym Ļ z podpunktów a, b lub c udzielono odpowiedzi „nie”, prosz ħ napisa ę , w jaki sposób
zostało uregulowane powołanie zespołu wczesnego wspomagania dziecka?
5. Czy arkusz organizacji zawiera zapisy dotycz Ģ ce:
a) liczby specjalistów prowadz Ģ cych zaj ħ cia wczesnego wspomagania
b) liczby godzin zaj ħę prowadzonych przez ka Ň dego z nich
Je Ň eli w którym Ļ z podpunktów a lub b udzielono odpowiedzi ”nie”, prosz ħ napisa ę , jakie s Ģ tego
przyczyny?
6. Czy dokumentacja dotycz Ģ ca dziecka obj ħ tego wczesnym wspomaganiem rozwoju zawiera:
a) opini ħ o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydan Ģ przez poradni ħ
psychologiczno-pedagogiczn Ģ
b) za Ļ wiadczenia lekarskie
c) dokument potwierdzaj Ģ cy przebieg pracy z dzieckiem (realizacja indywidualnego
programu)
Je Ň eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz ħ napisa ę , jaki to dokument?
e) dokument ukazuj Ģ cy przebieg rozwoju dziecka (skuteczno Ļę podj ħ tych oddziaływa ı )
Je Ň eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz ħ napisa ę , jaki to dokument?
4
4.
33724710.010.png 33724710.011.png 33724710.012.png 33724710.013.png 33724710.014.png 33724710.015.png 33724710.016.png 33724710.017.png 33724710.018.png 33724710.019.png 33724710.020.png 33724710.021.png 33724710.022.png 33724710.023.png 33724710.024.png 33724710.025.png 33724710.026.png 33724710.027.png 33724710.028.png 33724710.029.png 33724710.030.png 33724710.031.png 33724710.032.png 33724710.033.png 33724710.034.png
7. Czy prowadzona jest inna dokumentacja dotycz Ģ ca dziecka obj ħ tego wczesnym wspomaganiem
rozwoju (jaka)?
8 Czy dokumentacja dotycz Ģ ca pracy z rodzin Ģ dziecka zawiera :
a) diagnoz ħ Ļ rodowiska rodzinnego,
b) zasady i organizacj ħ współpracy z rodzicami (formy i metody),
c) harmonogram współpracy z rodzicami (spotkania, konsultacje),
d)
harmonogram zaj ħę z rodzicami,
Je Ň eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz ħ napisa ę , jakie zaj ħ cia zostały w nim uwzgl ħ dnione?
e) harmonogram zaj ħę otwartych dla rodziców i rodze ı stwa,
f)
terapeutyczny program wspomagania rodziny,
Je Ň eli udzielono odpowiedzi „tak”, prosz ħ poda ę zaplanowane formy wspomagania rodziny
g) plan pracy zaj ħę prowadzonych w domu rodzinnym dziecka, w szczególno Ļ ci dziecka
w wieku do 3 roku Ň ycia.
9. Czy prowadzona jest inna dokumentacja dotycz Ģ ca pracy z rodzin Ģ dziecka obj ħ tego wczesnym
wspomaganiem rozwoju (jaka)?
10. Czy dokumentacja dotycz Ģ ca zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zawiera :
a) powołanie zespołu wydane przez dyrektora,
b) wewn ħ trzne procedury organizacji pracy (funkcjonowania) zespołu,
c) regulamin pracy zespołu
d) organizacj ħ pracy zespołu
e) harmonogram konsultacji, superwizji specjalistów,
5
33724710.035.png 33724710.036.png 33724710.037.png 33724710.038.png 33724710.039.png 33724710.040.png 33724710.041.png 33724710.042.png 33724710.043.png 33724710.044.png 33724710.045.png 33724710.046.png 33724710.047.png 33724710.048.png 33724710.049.png 33724710.050.png 33724710.052.png 33724710.053.png 33724710.054.png 33724710.055.png 33724710.056.png 33724710.057.png 33724710.058.png 33724710.059.png 33724710.060.png 33724710.061.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin