Joanna Wąsik
Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej świetlicy na miesiąc luty.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
· Zapoznanie wychowanków z twórczością Juliana Tuwima.
· Zachęcanie uczniów do czytania książek.
· Doskonalenie techniki czytania.
· Przedstawienie wychowankom osiągnięć techniki, a zwłaszcza tych z XXI wieku.
· Zapoznanie uczniów z historią Internetu.
· Nauka korzystania z zasobów Internetu.
· Uświadomienie uczniom jakie zagrożenia może nieść nieodpowiednie korzystanie z sieci.
· Zapoznanie wychowanków z najważniejszymi odkryciami techniki.
· Zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów i narzędziami pracy koniecznymi w danym zawodzie.
· Budzenie szacunku dla każdej pracy.
· Wzbogacenie słownictwa o nazwy zawodów.
· Rozwijanie zdolności plastycznych.
· Wdrażanie do zgodnej pracy w grupie.
· Rozwijanie sprawności fizycznej wychowanków.
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
9-13.02.09 POZNAJEMY TWÓRCZOŚĆ JULINA TUWIMA
Ø Przybliżenie
sylwetki J. Tuwima
Ø Czytanie
wybranych wierszy J. Tuwima, rozmowa kierowana na temat przeczytanych wierszy
Ø Zabawa
ruchowa, „Jeżyk” aktywizująca, ćwicząca umiejętność odwzorowywania.
ruchowa „Mamo, mamo, ile kroków do Ciebie?”
Ø Zabawa „Gra
na guzikach-zabawa ruchowa, ćwicząca słuch i poczucie rytmu
Ø Wykonanie
ilustracji do wybranego wiersza J. Tuwima
-praca wykonana farbami
zakładki do książki- wykorzystanie kliszy fotograficznej, kolorowego papieru i sznurka
Ø Rozwiązywani
e zagadek związanych z wierszami J. Tuwima
- ilustracje na tablicy, karteczki z zagadkami i tytułami (odwróconymi)
Ø Wyszukiwanie
w wierszach Tuwima wyrazów z „ó” oraz „ż”- wymienne i niewymienne
16-20.02.09 ŚWIAT TECHNIKI-XXI WIEK
Ø Oglądanie
fragmentu filmu „MATRIX”- uczniowie zwracają uwagę na efekty jakie zostały wykorzystane w filmie. Czy często we
współczesnych filmach stosuje się efekty specjalne? Jeżeli tak, to proszę wymienić kilka tytułów.
Ø Pogadanka z
uczniami na temat tego co uważają za najważniejsze osiągnięcia techniczne i dlaczego
Ø Przedstawieni
krótkiej historii Internetu i sposobów jego wykorzystania
ćwicząca orientację przestrzenna ”STRAŻNIK”
„ZNAKI ZODIAKU”- rozwijanie ekspresji cielesnej, integracja grupy, doskonalenie komunikacji wizualnej;
Ø Zapoznanie
dzieci z różnymi instrumentami muzycznymi
Ø Wykonanie prostego utworu na poznanych wcześniej instrumentach
Ø Praca
wykonana techniką wyklejania- „Jak wyobrażam sobie przyszłość?”
wykonana kredkami świecowymi
przedstawiająca wybrany wynalazek
Ø Wyjście do Multimedialnego Centrum i nauka korzystania z Internetu, sposobów wyszukiwania informacji
Ø Układanie
rozsypanki związanej z bezpieczeństwem w sieci
23-27.02.09 POZNAJEMY RÓŻNE ŻAWODY
dzieci z wierszem „Wszyscy dla wszystkich”, rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela:
- O jakich zawodach wspomina autor?
- Który zawód ważniejszy ?
- Kto dla kogo pracuje?
- Jak rozumiecie tytuł wiersza?
dzieci przysłowiami dotyczącymi pracy
Ø Głośne
czytanie opowiadania:
"Jak Wojtek chciał zostać strażakiem"
-doskonalenie techniki czytania
Ø Porządkowanie
odp. rekwizytów –narzędzi pracy do postaci zawodów
Ø Zabawy z piłką:
- Kolanko, Piłka parzy, Kolory
Ø Gry i zabawy
ruchowe na sali korekcyjnej z wykorzystaniem skakanek, piłek, woreczków i szarf
Ø Słuchanie
muzyki i wymyślanie do niej układów ćwiczeń
Ø Wykonanie pracy plastycznej pt. „ Kim będę jak dorosnę?
Ø Wykonanie portretu strażaka, policjanta i innych zawodów
e krzyżówki z hasłem „Praca”
Ø Gra
edukacyjna-przyporządkowywanie do kartoników z nazwami zawodów odpowiednich kartoników z ilustracjami narzędzi związanych z tymi zawodami
croche-lika