Plan pracy-luty.2009(1).doc

(76 KB) Pobierz
Joanna Wąsik

Joanna Wąsik

 

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej  świetlicy na miesiąc luty.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

 

 

·         Zapoznanie wychowanków z twórczością Juliana Tuwima.

·         Zachęcanie uczniów do czytania książek.

·         Doskonalenie techniki czytania.

·         Przedstawienie wychowankom osiągnięć techniki, a zwłaszcza tych z XXI wieku.

·         Zapoznanie uczniów z historią Internetu.

·         Nauka korzystania z zasobów Internetu.

·         Uświadomienie uczniom jakie zagrożenia może nieść nieodpowiednie korzystanie z sieci.

·         Zapoznanie wychowanków z najważniejszymi odkryciami techniki.

·         Zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów i narzędziami pracy koniecznymi  w  danym zawodzie.

·         Budzenie szacunku dla każdej pracy.

·         Wzbogacenie słownictwa o nazwy zawodów.

·         Rozwijanie zdolności plastycznych.

·         Wdrażanie do zgodnej pracy w grupie.

·         Rozwijanie sprawności fizycznej wychowanków.

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

9-13.02.09 POZNAJEMY TWÓRCZOŚĆ JULINA TUWIMA

Ø      Przybliżenie

sylwetki J. Tuwima

 

Ø      Czytanie

wybranych wierszy J. Tuwima, rozmowa kierowana na temat przeczytanych wierszy

Ø      Zabawa

ruchowa,        „Jeżyk” aktywizująca, ćwicząca umiejętność odwzorowywania.

 

Ø      Zabawa

ruchowa „Mamo, mamo, ile kroków do Ciebie?”

 

Ø      Zabawa „Gra

na guzikach-zabawa ruchowa, ćwicząca słuch i poczucie rytmu

Ø      Wykonanie

ilustracji do wybranego wiersza J. Tuwima

-praca wykonana farbami

 

Ø      Wykonanie

zakładki do książki- wykorzystanie kliszy fotograficznej, kolorowego papieru i sznurka

Ø      Rozwiązywani

e zagadek związanych z wierszami J. Tuwima

- ilustracje na tablicy, karteczki z zagadkami i tytułami (odwróconymi)

 

Ø      Wyszukiwanie

w wierszach Tuwima wyrazów z „ó” oraz „ż”- wymienne i niewymienne

 

16-20.02.09 ŚWIAT TECHNIKI-XXI WIEK

Ø      Oglądanie

fragmentu filmu „MATRIX”- uczniowie zwracają uwagę na efekty jakie zostały wykorzystane        w filmie. Czy często we

współczesnych filmach stosuje się efekty specjalne? Jeżeli tak, to proszę wymienić kilka tytułów.

 

Ø      Pogadanka z

uczniami na temat tego co uważają za najważniejsze osiągnięcia techniczne  i dlaczego

 

Ø      Przedstawieni

krótkiej historii Internetu i sposobów jego wykorzystania

Ø      Zabawa

ćwicząca orientację przestrzenna ”STRAŻNIK

 

 

Ø      Zabawa

„ZNAKI ZODIAKU”
- rozwijanie ekspresji cielesnej, integracja grupy, doskonalenie komunikacji wizualnej;
 

Ø      Zapoznanie

dzieci z różnymi instrumentami muzycznymi

 

Ø      Wykonanie prostego utworu  na poznanych wcześniej instrumentach

Ø      Praca

wykonana techniką wyklejania- „Jak wyobrażam sobie przyszłość?”

 

 

Ø      Praca

wykonana kredkami świecowymi

przedstawiająca wybrany wynalazek

Ø      Wyjście do Multimedialnego Centrum i nauka korzystania z Internetu, sposobów wyszukiwania informacji

 

Ø      Układanie

rozsypanki związanej z bezpieczeństwem w sieci

 

23-27.02.09         POZNAJEMY RÓŻNE ŻAWODY

Ø      Zapoznanie

dzieci z wierszem „Wszyscy dla wszystkich”, rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela:

- O jakich zawodach wspomina autor?

- Który zawód ważniejszy ?

- Kto dla kogo pracuje?

- Jak rozumiecie tytuł wiersza?

 

Ø      Zapoznanie

dzieci przysłowiami dotyczącymi pracy

 

Ø      Głośne

czytanie opowiadania:

"Jak Wojtek chciał zostać strażakiem"

-doskonalenie techniki czytania

 

Ø      Porządkowanie

odp. rekwizytów –narzędzi pracy do postaci zawodów

 

Ø      Zabawy z piłką:

- Kolanko, Piłka parzy, Kolory

 

Ø      Gry i zabawy

ruchowe na sali korekcyjnej z wykorzystaniem skakanek, piłek, woreczków i szarf

 

Ø      Słuchanie

muzyki i wymyślanie do niej układów ćwiczeń

 

Ø      Wykonanie pracy plastycznej pt. „ Kim będę jak dorosnę?

 

Ø      Wykonanie portretu strażaka, policjanta i innych zawodów

Ø      Rozwiązywani

e krzyżówki z hasłem „Praca”

 

Ø      Gra

edukacyjna-przyporządkowywanie do kartoników z nazwami zawodów odpowiednich kartoników                z ilustracjami narzędzi związanych z tymi zawodami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin