Opis przedmiotu i postaci.doc

(32 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska

 

2)     Temat: Opis przedmiotu i postaci. Klasa IV Czas: 90 minut

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie uczniów z cechami opisu przedmiotu

·         Zapoznanie uczniów z cechami opisu postaci

·         Kształcenie umiejętności redagowania opisu przedmiotu i postaci

 

b)     Cele operacyjne:

 

Uczniowie:

·         Zapisują cechy opisu przedmiotu

·         Wykonują zadania w zeszycie ćwiczeń

·         Opisują wybrany przez siebie przedmiot

·         Opisują samochód i statek powietrzny przedstawione na ilustracjach w książce

·         Potrafi posługiwać się  poznanym słownictwem

·         Dobierają wyrazy bliskoznaczne

·         Stosują wyrazy oceniające

·         Zapisują cechy opisu postaci

·         Wykonują zadania w  zeszycie ćwiczeń

·         Opisują wybraną przez siebie osobę

 

 

4)      Metody pracy:

 

·         Heureza

·         Praca z zeszytem ćwiczeń

·         Podająca

 

5)     Formy pracy:

 

·         Indywidualna

·         Zbiorowa

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

·         Ćwiczenia

·         Karty pracy

 

 

 

 

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Sprawdzenie obecności

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

 

b)     Faza właściwa:

 

Uczniowie:

·         Zapisują cechy opisu przedmiotu

·         Wykonują zadania w zeszycie ćwiczeń

·         Opisują wybrany przez siebie przedmiot

·         Opisują samochód i statek powietrzny przedstawione na ilustracjach w książce

·         Zapisują cechy opisu postaci

·         Wykonują zadania w  zeszycie ćwiczeń

·         Opisują wybraną przez siebie osobę

 

c)     Faza końcowa: 

 

·         Nauczyciel rozdaje karty pracy

·         Uczniowie wykonują zadania z karty pracy 

 

 

 

Karta Pracy:

 

Zadanie 1.

Przyjrzyj się koleżance lub koledze z ławki. Wypisz wszystkie elementy jego ubioru, dokładnie je opisując. Użyj określeń wyrażających opinię.

np. gruby, w kolorowe paski, wełniany, nieco za długi, przyjemny w dotyku, bardzo ładny sweter

sweter/ bluza/ koszulka itp.

...................................................

...................................................

spodnie/ spódnica/ sukienka itp.

...................................................

...................................................

skarpetki/ rajstopy itp.

...................................................

...................................................

buty/ kozaki/ trampki itp.

...................................................

...................................................

dodatki (takie jak: gumka do włosów, zegarek, wisiorek, kolczyki, bransoletka)

...................................................

...................................................

Zadanie 2.Do podanych przymiotników dopisz wyrazy przeciwstawne.

kwadratowy - ............ biały - ............

długi - ............ interesujący - ............

wąski - ............ zabawny - ............

śliczny - ............ lekki - ............

ogromny - ............ niski....... 

zadanie 3.

Do poniższej tabeli wpisz przymiotniki określające podane cechy rzeczowników.

 

rzeczownik

kształt

kolor

rozmiar

materiał

stół

 

 

 

 

serwetka

 

 

 

 

piórnik

 

 

 

 

akwarium

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin