Jak polubić szkołę.doc

(63 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska II rok FP z historią

 

2)     Temat: Jak polubić szkołę?         

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie uczniów z treścią utworu

·         Kształcenie języka uczniów

·         Kształcenie umiejętności redagowania rad

·         Kształcenie umiejętności mówienia o swoich problemach

 

b)     Cele operacyjne:

 

·         Uczniowie zapoznają się z treścią utworu

·         Uczniowie streszczają tekst

·         Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu

·         Uczniowie dowiadują się, w jaki sposób mogą mówić o swoich problemach

·         Uczniowie zapisują, co może być przyczyną niepowodzeń w szkole

·         Uczniowie z pomocą nauczyciela redagują rady dla kolegi mającego trudności w szkole

·         Uczniowie z pomocą nauczyciela nazywają przeżycia i uczucia ucznia mającego trudności w szkole

 

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka(wprowadzająca w temat lekcji)

·         Opis i opowiadanie( streszczenie tekstu)

·         Poszukująca(praca z książką)

 

 

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

·         Grupowa

·         Indywidualna

 

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

 

 

 

 

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Pogadanka wprowadzająca do nowego tematu lekcji(pogadanka na temat szkoły)

Pytania:

Ø      Lubicie chodzić do szkoły?

Ø      Za co lubicie szkołę i dlaczego?

Ø      Za co nie lubicie szkoły i dlaczego?

Ø      Czy lubicie wszystkie zajęcia, czy macie jakieś  swoje ulubione?

Ø      Czy szkoła jest w ogóle potrzebna?(dlaczego jest lub dlaczego nie jest potrzebna)

 

b)     Faza właściwa:

 

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

·         Uczniowie zapoznają się z treścią tekst- praca z książką

·         Uczniowie streszczają tekst- praca z tekstem

·         Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu:

Ø      Co powoduje stres w szkole i jakie sytuacje są stresujące dla ucznia?

Ø      Co może być przyczyną niepowodzeń uczniów w szkole?

Ø      Jak radzić sobie ze stresem?(sposoby uczniów radzenia sobie ze stresem)

Ø      Co sprawia, że chodzenie do szkoły jest czymś miłym i przyjemnym?

Ø      Czy stres może mieć jakieś zalety?

Ø      Jakich porad dotyczących przezwyciężania stresu szkolnego udziela nam autorka tekstu?

·         Uczniowie z pomocą nauczyciela redagują rady dla kolegi mającego trudności w szkole-uczniowie zapisują je do zeszytów( 5 rad )

·         Uczniowie  z pomocą nauczyciela nazywają przeżycia i uczucia ucznia mającego trudności w szkole, zestawiają je z uczuciami ucznia, który nie ma problemów z nauką- metoda graficzna tabelka:

 

przeżycia i uczucia ucznia mającego trudności w szkole

przeżycia i uczucia ucznia, który nie ma trudności w szkole

 

 

 

 

c)     Faza końcowa:

 

·         Uczniowie wypisują skojarzenia związane ze słowem „szkoła”- metoda graficzna słoneczko



 

Szkoła



 





 





 

 

·         Zadanie domowe- Lubię szkołę, bo…  Nie lubię szkoły, bo…

praca grupowa-jedna z grup  zapisuje za co lubi szkołę, druga grupa za co nie lubi szkoły

·         Szkoła moich marzeń- uczniowie w kilku zdaniach opisują jak miałaby, wyglądać szkoła ich marzeń 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

































 









 

















 

 











 



















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Prowadzi lekcję

2. Zapisujesz w nim  swoje notatki

3. Może być niezapowiedziana

4. Nie zawsze są dobre

5. Spędzasz z nimi przerwy

6. Chodzisz do niej codziennie

 

Hasło:   

 

5

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin