ładowarki kołowe.pdf

(1858 KB) Pobierz
ladowarki09.indd
TECHNIKI I TECHNOLOGIE
Ł ADOWARKI KOŁOWE
Konstruktorzy ładowarek
kołowych stale poszukują
nowych rozwiązań
technicznych, kładąc nacisk
na bezpieczeństwo, stabilność
i wydajność maszyny,
a także komfort
pracy operatora.
Przedstawiamy ofertę tych
maszyn na polskim rynku
i wprowadzone w ostatnim
czasie nowości
i udoskonalenia konstrukcyjne.
BIURO HANDLOWE BUMAR
Wrocławiu, zlokalizowane na terenie daw-
nej fabryki maszyn drogowych Fadroma.
W Polsce dostępne są 3 modele ładowarek
kołowych produkcji XCMG: ZL30G, ZL50G,
LW640G.
Spośród wprowadzonych w ostatnim czasie
nowości w konstrukcji ładowarek kołowych
trzeba wskazać na układ monitoringu cofania,
który należy obecnie do standardowego wypo-
sażenia maszyn. Układ ten składa się z dwóch
elementów: kamery i ekranu LCD. Mała kame-
ra o szerokim kącie widzenia, umieszczona
w centralnym punkcie tylnej osłony silnika
ładowarki, przekazuje kolorowy obraz tylnej
półsfery na ekran umieszczony w kabinie w za-
sięgu wzroku operatora.
Konstrukcja kabin ładowarek kołowych koncer-
nu XCMG oparta została o normy ROPS i FOPS.
Przyrządy kontrolno–pomiarowe umieszczono
w sposób czytelny na przedniej desce rozdziel-
czej tak, aby podczas pracy operator mógł kon-
trolować parametry robocze podzespołów, jed-
nocześnie operując sprzętem. Zastosowanie
dużej, przeszklonej i klimatyzowanej kabi-
ny pozwala na wygodną, wielogodzinną
pracę, wpływając korzystnie na jej wydajność.
Kabiny są wyciszone zgodnie ze standardami
UE, ogrzewane i wyposażone w radioodbior-
nik. Fotele operatora zamontowano na amor-
tyzatorach; regulacja w dwóch płaszczyznach
pozwala dobrać optymalną pozycję. Szczególny
nacisk w układzie sterowania maszyną położo-
no na ergonomię operowania układem robo-
czym – sterowanie za pomocą dźwigni typu
joystick stało się już standardem. Wszystkie
ładowarki wyposażone są w centralne smaro-
wanie firmy Allfett, zapewniające bezobsługo-
we smarowanie w równomiernych, kontrolo-
wanych elektronicznie odstępach czasu punk-
tów smarnych maszyny, co zmniejsza zużycie
tulei i sworzni, przyczyniając się do wzrostu
żywotności maszyny.
W efekcie zastosowania w ładowarkach podze-
społów sprawdzonych i znanych firm, takich
jak Cummins, ZF, Rexroth, Meritor uzyska-
no – obok niezaprzeczalnych walorów jako-
ściowych – takie dodatkowe korzyści, jak sze-
roki dostęp do serwisu producenta i części
zamiennych. Konstrukcja głównej ramy łado-
warek wykonana została ze szwedzkiej stali.
Wrocławskie biuro Bumaru Sp. z o.o. prowa-
dzi prace naprawcze, remontowe oraz sprze-
daż części zamiennych do dawnych maszyn
budowlanych i drogowych Fadromy. Dzięki
swojej jakości i trwałości stanowią one do dziś
najliczniejszą flotę maszyn tej klasy w Polsce.
Ponadto Biuro Handlowe we Wrocławiu zaj-
muje się sprzedażą i serwisowaniem maszyn
budowlanych i drogowych oraz urządzeń małej
mechanizacji budownictwa. W tym zakresie
Bumar współpracuje z szeregiem producen-
tów polskich i zagranicznych. Wśród tego seg-
mentu oferty na szczególną uwagę zasługują
ładowarki chińskiego koncernu XCMG, który
powstał jako powstał jako spółka joint ven-
ture rządu chińskiego z amerykańskim kon-
cernem Caterpillar. Obecnie XCMG to trzeci
pod względem wielkości światowy producent
maszyn budowlanych. Głównym ich odbiorcą
jest rynek amerykański, na który trafia 90% pro-
dukcji. Dystrybutorem maszyn XCMG w Pol-
sce jest Biuro Handlowe Bumar Sp. z o.o. we
Dane techniczne ładowarek XCMG
Model
XCMG ZL30G
XCMG ZL50G
XCMG LW640G
Masa eksploatacyjna [t]
10,5
18
20,5
Łyżka [m 3 ]
1,53 – 2,3
3,0
3,5
Moc silnika [kW/KM]
92/125
153/205
179/240
Model silnika
Perkins 1006-6T
Cummins C8.3-C
Cummins C8.3
Wymiary maszyny: dł. x szer. x wys. [mm]
6830 x 2300 x 3263
8100 x 2800 x 3508
8680 x 2830 x 3534
Hamulec zasadniczy
na 4 koła, hydrauliczno-pneumatyczny,
tarczowy
na 4 koła, hydrauliczny,
tarczowy
na 4 koła, hydrauliczny,
wielopłytkowy, mokry
36
FORUM BUDOWLANE 9/2006
588272397.007.png 588272397.008.png 588272397.009.png
TECHNIKI I TECHNOLOGIE
Ładowarki kołowe XCMG oferowane są w róż-
norodnych konfiguracjach osprzętu. Oprócz
łyżki ogólnego zastosowania z zębami w ofer-
cie handlowej znajdują się również: łyżki do
kamienia z zębami, do materiałów lekkich z le-
mieszem, łyżka do pracy ze skałami, chwyta-
ki z dociskiem, widły do palet oraz kompostu.
Szybkozłącze, montowane wraz z dodatkową
sekcją hydrauliczną, umożliwia szybką wymia-
nę sprzętu roboczego. Sterowanie wymianą
osprzętu odbywa się z kabiny bez dodatkowej
zewnętrznej ingerencji.
BH Bumar nie tylko sprzedaje maszyny, ale
i osprzęt, dysponuje też wykwalifikowanym
serwisem, oferuje doradztwo techniczne oraz
kompleksową obsługę serwisową. Serwis gwa-
rancyjny i pogwarancyjny funkcjonuje na bazie
floty samochodów serwisowych, zapewniają-
cych dotarcie do dowolnego miejsca w kraju
oraz własnej stacji serwisowej. Serwis Bumaru
posiada upoważnienie IMBiGS do oceny zgod-
ności maszyny z dyrektywami UE.
Wieloletnie doświadczenia w zakresie produk-
cji i eksploatacji ładowarek kołowych pozwa-
la specjalistom z Bumaru skutecznie poma-
gać w doborze właściwego sprzętu do kon-
kretnych zadań i poprzez szczegółową anali-
zę warunków pracy określać takie parametry,
jak np. wielkość łyżki, rodzaj chwytaka, opon.
W Łowiczu, w siedzibie głównego importe-
ra maszyn XCMG – firmy Hortpak – znajdu-
je się magazyn części zamiennych, obsługu-
jący rynki Unii Europejskiej. Standardowo dla
maszyn koncernu XCMG ustalony jest okres
gwarancji na 1 rok od daty zakupu lub 1500
mth w zależności od tego, co wystąpi jako
pierwsze. Istnieje możliwość indywidualnego
ustalania czasu gwarancji.
Ładowarki kołowe XCMG znajdują zastosowa-
nie w różnych warunkach: np. ładowarki ZL 30,
wyposażone w chwytak hydrauliczny do bali,
pracują w tartakach; ładowarki ZL50 – w beto-
niarniach, piaskowniach, firmach budowlanych.
Ładowarka LW 640 zoptymalizowana jest do
pracy w kopalniach skał.
HKL BAUMASCHINEN POLSKA
gwarantują dostosowanie pozycji do indywi-
dualnych potrzeb operatora. Ponadto kabina
jest bardzo dobrze wytłumiona, wykończo-
na materiałami wysokiej jakości, wyposażo-
na w wydajny układ ogrzewania i wentylacji
oraz zestaw audio.
Ładowarki napędzane są silnikami Cummins
Turbo Aftercooler (pojemność 10,8 l, 275 KM
przy 2100 obr./min.). Sześć cylindrów w rzę-
dzie i elektroniczny wtrysk zapewniają bar-
dzo dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa.
Automatyczna skrzynia biegów ATC posiada
cztery biegi w przód i cztery w tył z funkcjami
Hold (utrzymanie wybranego biegu przy pracy
na zboczach), Kick–Down (redukcja z biegu
2 na 1, gdy wymagana jest większa siła pchają-
ca), Down-Shift (wybór odpowiedniego biegu
przy pracy na zboczach).
Hydromechaniczny układ sterowania Load
Sensing zapewnia 3,5 obrotu kierowni-
cy, system LTS – stabilizację jazdy z obcią-
żeniem (tzw. „pływająca łyżka”), a system
LSD – 45% blokadę mechanizmu różnico-
wego. Podniesienie łyżki, wysyp i opuszcze-
nie trwa 11,4 s. Wysięgnik oparty na rozwią-
zaniu Z–kinematic gwarantuje optymalne
działanie dla każdego rodzaju wykonywanej
pracy. Wszystkie punkty pomiarowe są łatwo
dostępne z poziomu gruntu. Konstrukcja
maszyny umożliwia łatwy dostęp do wszyst-
kich podzespołów.
Można zainstalować dodatkowy osprzęt: szyb-
kozłącze, palety do bloków skalnych, widły,
różne łyżki. Firma HKL prowadzi również dys-
trybucję maszyn Neuson–Kramer. Na wyposa-
żeniu seryjnym tych ładowarek Kramer 480
Firma HKL Baumaschinen Polska Sp. z o.o.
z Poznania jest autoryzowanym przedstawi-
cielem marek Neuson–Kramer i New Holland
w Polsce. Oferuje sprzedaż maszyn nowych
i używanych oraz wynajem, serwis i sprzedaż
części zamiennych.
Pełna gama ładowarek New Holland swym
zasięgiem obejmuje zarówno sprzęt ciężki,
jak i kompaktowy z 10 modelami bazowy-
mi. Wszystkie typy ładowarek przeszły grun-
towną modernizację między kwietniem 2003
a czerwcem 2005 r. Solidna konstrukcja kabi-
ny modelu New Holland W270 zapewnia bar-
dzo dobrą widoczność we wszystkich kierun-
kach. Kabina spełnia normy bezpieczeństwa
ROPS i FOPS. Amortyzowany powietrzem regu-
lowany fotel z zagłówkiem oraz kolumna kie-
rownicza regulowana w dwóch płaszczyznach
Ładowarka New Holland W270
FORUM BUDOWLANE 9/2006
37
588272397.010.png
TECHNIKI I TECHNOLOGIE
od chwili powiadomienia o awarii. Centralny
magazyn części zamiennych znajduje się w Po-
znaniu, a magazyny lokalne w każdym oddzia-
le. Firma HKL oferuje sprzedaż oraz wynajem
maszyn nowych i używanych.
HSW-TRADING
Wnętrze kabiny ładowarki New Holland 270
HSW-Trading Sp. z .o.o. ze Stalowej Woli kon-
tynuuje tradycje produkcji i sprzedaży maszyn
budowlanych do prac ziemnych, drogowych
i przeładunkowych, istniejącej na rynku od
1938 r. firmy HSW. Maszyny te łączą zatem wie-
loletnie doświadczenia z najnowszymi trenda-
mi na rynku sprzętu budowlanego. Produkcja
opiera się na amerykańskich licencjach. Na eks-
port kierowanych jest ok. 80% maszyn.
Asortyment produkcji HSW-Trading obejmu-
je ładowarki kołowe, spycharki gąsienico-
we i układarki rur. Ładowarki kołowe dzielą
się na małe – modele 515 G i 520 G; średnie
– 530E i 534 E oraz duże, oznaczone symbo-
lami 555C i 560E.
Małe ładowarki kołowe wykorzystywane są
głównie do przemieszczania materiałów zarów-
no w przemyśle i w przedsiębiorstwach gospo-
darki komunalnej. Średnie ładowarki używane
są do prac budowlanych i przeładunkowych,
natomiast wydajność i niezawodność dużych
maszyn czynią je szczególnie przydatnymi w ko-
palniach, kamieniołomach, zakładach wapien-
niczych, cementowniach.
Wśród innowacji konstrukcyjnych, zmierza-
jących do unowocześnienia maszyn i pod-
niesienia ich walorów użytkowych, można
wskazać takie działania, jak zastosowanie sil-
ników wysokoprężnych spełniających wyma-
gania i normy ochrony środowiska, moder-
nizacja układów napędowych w celu obniże-
nia ich hałasu, wibroizolacja stanowiska ope-
jest kabina zdejmowana, wyciszona, z drzwia-
mi po obu stronach, mająca ogrzewanie z trze-
ma zakresami, kolorowe przeszklenie, wycie-
raczkę przedniej i tylnej szyby. Napęd jest
hydrostatyczny, sterowanie ramieniem odby-
m oraz stabilizator ciężaru na łyżce i widłach.
Dystrybutor zapewnia pełny serwis oraz wła-
sny transport. Jednym z kompletnie wypo-
sażonych samochodów serwisowych ekipa
może dojechać do maszyny w ciągu 6 godzin
Dane techniczne ładowarek New Holland
Model
Moc silnika
[kW/KM]
Maks. ciężar
roboczy [t]
Pojemność
łyżki [m 3 ]
Maks. wysokość
wyładunku [mm]
W110 ZB
89/121
10,7
1,70 – 2,10
3605
W110 TC
89/121
10,5
1,70 – 1,80
3745
W130 ZB
110/150
12,5
2,00 – 2,40
3840
W130 TC
110/150
12,7
2,00 – 2,10
3965
W170 ZB
145/197
14,6
2,40 – 2,70
3980
W170 TC
145/197
14,7
2,40 – 2,50
4160
W190 ZB
150/201
17,9
3,10 – 3,50
4073
W270 ZB
202/275
23,7
4,00 – 4,60
4390
W270 ZB Long boom
202/275
23,7
3,60 – 4,10
4840
wa się za pomocą joysticka, dodatkowy trze-
ci obwód hydrauliczny przeznaczony jest dla
szybkozłącza i takich urządzeń, jak frezar-
ka, zagęszczarka, zamiatarka. Silnik maszyny
to Deutz 60 KM. W standardzie znajduje się
także szybkozłącze, filtr powietrza typu Cyklon
i ogumienie 12,5–20”. Ponadto ładowarki są
wyposażone w szybki bieg – Ecospeed (maks.
prędkość 40 km/h), światło ostrzegawcze
(żółte), światła z przodu, siedzenie amortyzo-
wane powietrzem, ochronę kabiny FOPS, krat-
kę na przednią szybę, klimatyzację, „pływają-
cą łyżkę”, gniazdo dla dodatkowych urządzeń,
wolny bieg. Oprócz standardowej łyżki o po-
jemności 0,85 m 3 z zębami, ładowarka może
zostać wyposażona w łyżkę o pojemności
1,3 m 3 bez zębów, widły przestawne o dłu-
gości 1 m, widły przestawne o długości 1,2
Wnętrze kabiny ładowarki 530E
38
FORUM BUDOWLANE 9/2006
588272397.001.png 588272397.002.png
TECHNIKI I TECHNOLOGIE
Ładowarka HSW 555B
no wskaźniki poziomu paliwa, temperatu-
ry chłodzenia silnika, ciśnienia oleju silnika,
temperatury oleju w układzie napędowym,
woltomierz, licznik motogodzin, wyświetlacz
kontrolny joysticka oraz lampki sygnalizacyj-
ne: zanieczyszczenia filtrów powietrza, oleju
w układzie napędowym i oleju hydrauliczne-
go, niskiego ciśnienia oleju w układzie napę-
dowym. System ostrzegawczy sygnalizuje wizu-
alnie i dźwiękowo niski poziom chłodziwa i ci-
śnienia oleju w silniku.
Ładowarki kołowe można wyposażyć dodatko-
wo m.in. w łańcuchy ochronne na koła, szyb-
kozłącze hydrauliczne, nośnik osprzętów robo-
czych, system ważenia, system stabilizacji jazdy,
osłonę szyby przedniej, układ centralnego sma-
rowania. Do pracy w kamieniołomach stosowa-
ne są opony skalne i łyżki do kamienia z zę-
bami i nakładkami ochronnymi. Na specjalne
zamówienie klienta można wyposażyć maszy-
nę w pakiet arktyczny lub do pracy w wysokich
temperaturach, a urządzenie filtrowentylacyjne
montowane jest do pracy na wysypisku śmie-
ci. Także instalacja radiowa montowana jest na
życzenie klienta.
Skompletowanie maszyny dokonywane jest
z uwzględnieniem potrzeb i wymogów klien-
ta, przy konsultacji z biurem konstrukcyjnym
HSW. Ładowarki mogą pracować w różnej kon-
figuracji osprzętu: z wysięgnikiem wysokiego
podnoszenia, z łyżkami standardowymi ogól-
nego stosowania (z listwą prostą lub kątową),
wieloczynnościowymi, zrywakowymi, żarood-
pornymi, wysokiego wysypu lub wyładunku,
z zębami spawanymi lub przykręcanymi, do
ścierów, kamieni, węgla, materiałów sypkich,
płodów rolnych, do kopania itp.
Wśród dodatkowego osprzętu znaleźć można
ponadto chwytak do bali lub do kompostu,
widły paletowe lub do transportu głazów,
zamiatarkę, pług wirnikowy do odśnieżania
oraz szybkozłącze.
HSW Trading oferuje pełną gamę części
zamiennych. Baza magazynowa umożliwia
stały dostęp do wszystkich części zamiennych
oraz głównych zespołów maszyn, zarówno do
modeli obecnie produkowanych jak i wyco-
fanych już z produkcji. System informatycz-
ny sterujący pracą magazynu dostarcza szyb-
kiej informacji o aktualnie składowanych czę-
ściach, a w przypadku ich braku umożliwia ich
uzupełnienie.
Usługi serwisowe na terenie Polski pro-
wadzi 8autoryzowanych przedstawicie-
li. Standardowa gwarancja udzielana jest na
1000 mth lub 12 miesięcy, a rozszerzana na
1500 mth lub 18 miesięcy w przypadku maszyn
nielicencyjnych (534C) i 1800 mth lub 21 mie-
sięcy dla maszyn produkowanych na licencji
(515G, 520G, 530E, 555C, 560E).
ratora, zastosowanie osłon chroniących ope-
ratora, dostosowanie maszyn do pracy w eks-
tremalnie trudnych warunkach klimatycznych
(tropik, silny mróz, pustynia). Wprowadzono
ponadto układ stabilizacji jazdy, polegający na
elastycznym zawieszeniu układu „łyżka – wy-
sięgnik”, co przeciwdziała drganiom maszyny
bazowej i umożliwia jazdę z dużymi prędko-
ściami przy zachowaniu komfortu pracy ope-
ratora oraz eliminuje wysypywanie się urobku
w łyżce podczas przewozów.
Komfort obsługi podnoszą ponadto takie roz-
wiązania, jak dźwignia sterowania osprzętem
roboczym za pomocą joysticka, która umoż-
liwia precyzyjne sterowanie. Teleskopowa
i ruchoma kolumna kierownicza umożliwia
dostosowanie położenia koła kierowniczego
do pozycji operatora. Maszyny wyposażone
są w przednie i tylne reflektory z osłonami.
W standardzie zainstalowano sygnał dźwię-
kowy biegu wstecznego. Na życzenie klienta
istnieje możliwość zamontowania błyskowej
lampy ostrzegawczej. W ładowarkach koło-
wych montowane są dodatkowe światła robo-
cze na dachu kabiny. Kabina ROPS (SAE J1040)
jest wyciszona, ogrzewana, wyposażona w bez-
pieczne szyby, w światło i lusterko wewnętrz-
ne, lusterka zewnętrzne, wycieraczki, spryski-
wacze do szyb, zabezpieczenie antywłama-
niowe, klimatyzator, ogrzewanie, odszrania-
nie, nadmuch. Fotel operatora, tapicerowany
z podłokietnikami, amortyzowany i regulowa-
ny, posiada pas bezpieczeństwa.
Niezależne ogrzewanie kabiny operatora to
kolejne urządzanie poprawiające warunki
pracy. Na oświetlonym pulpicie umieszczo-
Dane techniczne ładowarek HSW
Model
515G
520G
530E
534C
555C
560E
Moc silnika [kW/KM]
90/120
106/142
145/195
152/204
235/315
309/415
Masa eksploatacyjna [t]
8,8
10,5
16,5
20,4
28,9
42,2
Siła wyrywająca [kN]
96,3
120,2
190,6
140
285,6
317,7
Pojemność łyżki
(SAE J732) [m 3 ]
1,34 – 1,91 1,53 – 2,29 2,80 – 4,50 2,14 – 5,7
4,2 – 8,4
5,35 – 11,5
FORUM BUDOWLANE 9/2006
39
588272397.003.png
TECHNIKI I TECHNOLOGIE
KOMATSU POLAND
Komatsu Poland Sp. z o.o. z siedzibą w pod-
warszawskim Sulejówku dystrybuuje na tere-
nie kraju maszyny marki Komatsu. Dealerzy
firmy działają w Poznaniu, Katowicach, Kutnie
i Łodzi.
W ofercie firmy znajdują się 22 modele łado-
warek produkcji Komatsu. W ostatnim cza-
sie zmianom modernizacyjnym zostały pod-
dane modele WA380–6, WA430–6, WA470–6,
WA480–6, WA500–6 i WA600–6. Ładowarki
kołowe nowej serii 6 przeznaczone są do
ciężkich zastosowań. Duża siła napędowa
i układ hydrauliczny z zamkniętym przepły-
wem w położeniu neutralnym i kompensacją
ciśnienia zależnie od obciążenia CLSS (Closed-
centre Load Sensing System) zapewniają łado-
warce wysoką skuteczność w każdym zadaniu.
Ponadto, nowa kabina SpaceCab zapewnia ope-
ratorowi wysoki komfort pracy oraz doskonałą
obserwację łyżki i kół. Niezawodność, łatwość
obsługi, bezpieczeństwo i komfort, konstruk-
torzy Komatsu osiągnęli dzięki wprowadzeniu
Ładowarka Komatsu WA380–6
następujących rozwiązań: funkcji programo-
wania i automatycznego zmniejszania pręd-
kości obrotowej silnika, możliwości blokowa-
nia przekładni hydrokinetycznej na biegach od
2 do 4 (opcja), automatycznej skrzyni biegów
ze zmiennymi punktami przełączania i moż-
liwością wyboru trybu pracy, elektronicznej
dźwigni sterującej o krótkim skoku, zastoso-
waniu dużego podłokietnika i regulowanego
pulpitu sterowniczego, programowanej pozy-
cji ramienia i łyżki przy zagłębianiu, standar-
dowo montowanej klimatyzacji, pełnej regula-
cji kolumny kierownicy, podgrzewanego fote-
la z zawieszeniem pneumatycznym.
Do napędu ładowarek używane są nowe sil-
niki produkcji Komatsu. Charakteryzują się
wyższymi momentami obrotowymi w stosun-
ku do poprzedniej wersji oraz wyższymi osią-
gami przy niskich prędkościach obrotowych.
Zastosowane w ich konstrukcji dwa rozwią-
zania – wysokociśnieniowy układ wtryskowy
HPCR (High Pressure Common Rail) i chło-
dzony układ recyrkulacji spalin EGR (Exhaust
Gas Recirculation) – dają wysoką moc, małe
zużycie paliwa oraz małą emisję spalin i hałasu.
Napęd z silnika przenoszony jest przez plane-
tarną, elektronicznie sterowaną, automatyczną
skrzynię biegów firmy Komatsu.
Zasadniczym elementem zaprojektowanego od
podstaw układu napędowego firmy Komatsu
jest przekładnia hydrokinetyczna, zapewniają-
ca maksymalną sprawność i bezkonkurencyj-
ny stosunek siły napędowej do masy własnej.
Rezultatem jest wyższa wydajność podczas
załadunku po trójkącie – nawet w ograniczo-
nej przestrzeni, duże przyspieszenia i prędko-
ści jazdy (także na pochyłościach terenu i stro-
mych rampach).
W obydwu układach ładowarki – hydraulicz-
nym i kierowniczym – zastosowano pompy
o zmiennej wydajności. Układ hydrauliczny
CLSS firmy Komatsu zapewnia precyzyjne
sterowanie maszyną. Wszystkie ruchy łyżki,
ramienia i hydraulicznego osprzętu robocze-
go obywają się płynnie. Szybsze cykle trans-
Dane techniczne ładowarek Komatsu
Model
Moc silnika [kW/
KM]
Udźwig na łyżce
[kg]
Siła odrywania
[daN]
Pojemność łyżki
[m 3 ]
WA65-5
40/54
4890
2635
0,7 – 1,0
WA70-5
45/60
4800
2100
0,85 – 1,25
WA80-5
45/60
5640
3285 (straight)
0,9 – 1,25
WA90-5
55/74
6400
4920
1,05 – 1,6
WA100M-5
61,5//82,4
6860
5620
1,2 – 1,8
WA115PT-3
65/87
7500
6115 – 3980
1,2 – 2,2
WA150PZ-5
71/95
8700
7185
1,5 – 1,7
WA200-5
92/123
10750
9470
1,9 – 3,2
WA200PT-5
92/123
10960
4200
1,3 – 3,2
WA250-5
101/135
maks. 13800
7850 – 10010
2,0 – 4,0
WA250PT-5
101/135
maks. 13800
7600 – 10468
2,0 – 4,0
WA320-5
124/166
14475
10355 – 12000
2,7 – 4,5
WA380-6
142/191
17800
15500 (straight)
3,1 – 4,5
WA430-6
173/232
20000
14985 (straight)
3,3 – 5,5
WA470-5
195/261
23200
18400 (straight)
3,8 – 6,0
WA480-5
215/288
25700
20040 (straight)
4,2 – 6,2
WA500-6
235/320
30000
19420 – 22460
5,0
WA600-6
393/527
52930
36060
6,4 – 7,0
WA700-3
478/641
70800
40730 – 47130
8,7 – 9,4
WA800-3
603/808
98300
57400
10 – 14
WA900-3
637/853
101550
58200
11,5 – 13
WA1200-3
1165/1585
210100
119800
18,0 – 20,0
40
FORUM BUDOWLANE 9/2006
588272397.004.png 588272397.005.png 588272397.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin