[G] Wymiana piast.doc

(6855 KB) Pobierz
Wymiana przedniej piasty Astra II

Wymiana przedniej piasty Astra II

Powodem dla którego byłem zmuszony wymienić piastę były świecące się kontrolki ABS i TC,na koniec doszedł jeszcze nie działający prędkościomierz.Bywało że po dłuższej jeździe kontrolki gasły i wszystko działo poprawnie,ale np czar pryskał po użyciu klaksonu???
Z racji tego że padał licznik,na cel poszło przednie lewe koło,ponieważ z niego czytana jest prędkość.
Dla pewności diagnoza komputerowa-błąd C0035 czujnik przedniego lewego koła,przerwa w obwodzie.
Zabieramy się za wymianę.Dodam że odłączyłem akumulator.
Do odkręcenia nakrętki piasty (przegubu) potrzebny będzie klucz 30mm,ja użyłem gięty oczkowy + dobra rura na przedłużenie.Z racji tego że było wymagane użycie dużej siły samochód stał jeszcze na kołach.Ściągamy kapsel,wyjmujemy zawleczkę i odkręcamy nakrętkę,śmiało,nic nie odpadnie :twisted:

Teraz ściągamy koło,bo w dalszej części musimy zdemontować hamulce itd.Można od razu odłączyć przewód od czujnika ABS.W pierwszej kolejności demontujemy zacisk hamulcowy,czyli to coś

warto przygotować sobie kawałek drutu lub sznurka do podwieszenia zacisku.Do odkręcenia użyłem bita torx T45,może też być imbus 7mm.Ściągamy kapselki osłaniające śruby i odkręcamy zacisk.

Na mojej tarczy nie było żadnego rantu,więc wszystko wysunęło się bez problemu.Podwieszamy zacisk i nic z nim więcej nie robimy,nie będzie potrzeby odpowietrzania układu hamulcowego.
Następnie demontujemy element do którego był przykręcony zacisk,do tego potrzebny będzie klucz nasadowy lub oczkowy 18mm.W tym momencie poległem bo miałem tylko zwykłą 18-kę która rozszerzała się do 19-ki,no i kicha.ale...

Ale powiedzmy że to odkręciłem,teraz będzie nam łatwo

zdjąć tarczę hamulcową ,którą odkręcamy od piasty,w moim przypadku imbus 5mm

teraz musimy wybić do tyłu półoś (przegub),siedzi tak dobrze że potrzebny będzie spory młotek i jakiś kawałek klocka drewnianego,uderzenie przez klocek nie uszkodzi nam gwintu.

Jak już się cofnie,mamy dobre dojście do śrub trzymających piastę,jeżeli tego nie zrobimy,przegub nie da nam wystarczającej przestrzeni do odkręcenia piasty.
Klucz nasadowy torx E18 +grzechotka.

po odkręceniu,możemy już wyjąć piastę,jak nie będzie chciała wyjść możemy delikatnie

puknąć młotkiem.Na pewno odpadnie też osłona tarczy,która jest przykręcona tymi samymi śrubami co piasta.

wysuwamy piastę z półosi

Teraz zakładamy nową piastę i lecimy wszystkie czynności od tyłu.
Nakrętkę piasty (przegubu),musimy dokręcić do oporu.
Wszystkie czynności były wykonane bez użycia kanału.
Efektem końcowym był powrót sprawności systemu

ABS i TC no i oczywiście działający prędkościomierz.

 

 

Wymiana piasty koła tylnego.

Potrzebne narzędzia:
- klucz imbusowy
- klucz torx
- nasadka TORX 20
- nasadka sześciokąt 16
- młotek

1. Zdejmujemy koło



2. Wyjmujemy klocki hamulcowe i odkręcamy dwie śruby (imbusy) mocujące zacisk hamulcowy
Należy pamiętać, żeby nie wieszać zacisku na przewodzie hamulcowym. Najlepiej zacisk położyć na elementach zawieszenia.



4. Odłączamy wtyczkę ABS (znajduje się z tyłu piasty)
5. Odkręcamy dwie śruby (torx 20) mocujące uchwyt zacisku hamulcowego



6. Odkręcamy śrubkę (torx) mocującą tarczę hamulcową



7. Zdejmujemy tarczę hamulcową
8. Odkręcamy cztery śruby (nasadka 16) mocujące piastę
Znajdują się z tyłu za osłoną tarczy hamulcowej



9. Zdejmujemy osłonę i piastę (może ciężko schodzić - wtedy trzeba uderzyć młotkiem)




Montaż w odwrotnej kolejności.

Proszę pamiętać o dokładnym złożeniu poszczególnych elementów i mocnym dokręceniu śrub. Są to elementy odpowiadające za bezpieczeństwo!


 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin