Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia Data opracowania………………
Imię i Nazwisko
…………………………………………….
Data urodzenia
Rok szkolny
Nazwa Placówki
Klasa/grupa
Powód założenia KIPU:
Dla dziecka 5-6 letniego.
Zakres w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej
a) Stan zdrowia – nadpobudliwość psychoruchowa.
b) Deficyty rozwojowe w zakresie:
- sprawności graficznej
- koordynacji wzrokowo-ruchowej
- percepcji i pamięci słuchowej
- mowy
Zalecane formy, sposoby i czas trwania udzielanej pomocy.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (do czasu zakończenia roku szkolnego 2011/2012)
Indywidualne zajęcia logopedyczne (do czasu zakończenia roku szkolnego 2011/2012)
Zajęcia terapeutyczne kierujące aktywnością ruchową dziecka i poprawiające jego zdolność skupienia uwagi i koncentracji (do czasu zakończenia roku szkolnego2011/2012):
- rytmika
- muzykoterapia
- zajęcia relaksacyjne
- zajęcia integrujące z grupą
- zajęcia stymulujące rozwój społeczno-emocjonalny
- dogoterapia
- zajęcia ruchowe-basen
Ponadto w trakcie całego pobytu dziecka w przedszkolu konieczna jest realizacja wskazań do pracy z dzieckiem nadpobudliwym zawartych w opinii nr 4 z dn……..
Ustalone przez dyrektora formy, sposoby i czas trwania udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy
będą realizowane.
- 1 godzina w tygodniu
Indywidualne zajęcia logopedyczne ( do czasu zakończenia roku szkolnego 2011/2012)
Zajęcia terapeutyczne kierujące aktywnością ruchową dziecka i poprawiające jego zdolność skupienia uwagi i koncentracji (do czasu zakończenia roku szkolnego 2011/2012):
- rytmika, 1 godzina w tygodniu z grupą
- zajęcia relaksacyjne- codziennie w trakcie zajęć z grupą lub indywidualnie (15-20 min)
- zajęcia integrujące z grupą- 30 min. w tygodniu
- zajęcia stymulujące rozwój emocjonalno-społeczny – 30 min. w tygodniu
- basen 1 godz. w tygodniu
Data i podpis dyrektora
Terminy spotkań zespołu.
……………………………..
……………………………….
Skład zespołu
Koordynator……………………………………
Członkowie zespołu
………………………………………………….
…………………………………………………..
Data………………
Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej
(po zakończeniu udzielonej pomocy)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Koordynator…………………………….
………………………………………
………………………………………..
……………………………………….
Opracowano w składzie:
Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ”WOM” w Częstochowie
Aleksandra Klimza
Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Częstochowie
Magdalena Znosko – Abratańska
Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2 w Częstochowie
Ewa Majchrzak
Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 3 w Częstochowie
Jadwiga Żytniak
nowiny