wymiary roweru.txt

(3 KB) Pobierz
Kalkulator
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Ponieważ zauważyłem, iż nikt jeszcze nie przetłumaczył strony competitivecyclist.com ze szczegółowymi wymiarami roweru, postanowiłem po krotce opisać o co chodzi w każdym z wymiarów, co oznaczajš i przetłumaczyć 3 style jazdy przy doborze ramy. Mam nadzieje, ze nie ma za dużo błędów i będzie ogólnie zrozumiale. 

 3 Style jazdy. 

 1. The Competitive Fit 
 Najczęciej oczekiwany typ ustawienia dla nowo kupujšcych kolarzy. Najbardziej agresywny styl, pozwalajšcy równomiernie rozłożyć sile, dla ekstremalnych wyczynowców, przekraczajšcych bariery własnych granic. 

 Także dobra dla czasowców, gdzie rodek ciężkoci jest lekko przesunięty bardziej w stronę kierownicy na ręce niż na uda. Najczęciej dostaniesz przy tym najmniejszš, możliwš do tego typu ustawienia ramę. 
 Pozycja ta pozwala na ułożenie bardziej kompaktowej pozycji ciała, gdzie klatka piersiowa jest nisko a plecy tak płaskie jak to tylko możliwe. Czasem różnica miedzy wysokociš kierownicy do siodełka może wynosić 10cm. 

 2.The Eddy Fit 
 Idealny styl dla większoci kolarzy. Stylizowany na pozycję Eddiego Merkxa na poczštku lat jego kariery w 70ych latach. 
 Styl charakteryzuję się mniejszš różnicš w wysokoci siodełka do kierownicy. Styl ten jest do szybkiej, dynamicznej i wydajnej jazdy. 
 Mniejsze obcišżenie na ręce, więcej na uda, pedały i siodełko. Pomaga lepiej patrzeć w dal i odcišżyć kark i ramiona. Ale także co nie znaczy to iż nie jest to pozycja nadal idealna do szybkiej samotnej jazdy czy w grupie. 

 3. The French Fit 
 Pozycja ta nie ma nic wspólnego z długimi podróżami, wycigami czy siedzeniem bardziej w poziomie. Chodzi w niej o dopasowanie ramy do kolarza, odcišżenie karku, pleców i dopasowania pozycji siedzšcej. French fit dopasowuje cię do największej, możliwie dla twojego wzrostu ramy. Mimo że zaprzecza to powszechnie znanym dzi tradycjom, jest to wcišż pozycja popierana i rekomendowana przez najstarszych i najmšdrzejszych projektantów ram do rowerów (którzy także sš/byli kolarzami i ceniš sobie komfort na najwyższym poziomie). 
 Ustawienie te jest najlepsze dla długodystansowców, gdzie agresja i ciganie się nie wchodzi w grę. rodek ciężkoci jest jeszcze bardziej ustawiony na tył roweru, pozycja sprowadza się jak najbardziej do pionu, różnica wysokoci miedzy siodełkiem a 
kierownica jest minimalna i odcišżenie karku i pleców jest głównym priorytetem.Mimo, ze ustawienie French nie jest najelegantszym ustawieniem i nie należy do typowego zawodowego stylu jest mimo tego bardzo dobrze wyproporcjonowany i jedzi się na nim jak marzenie. 

 C-C 
 Długoć rury siedziska centre do centre. Mierzy się od rodka suportu do rodka miejsca gdzie jest łšczenie rury siedziska i poziomej rury top. 

 C-T 
 Długoć rury siedziska centre do top. Mierzy się od rodka suportu do końca rury siedziska (typowe mierzenie,ogólnie znane). 

 Top Tube Range. 
 Mierzenie długoci rury poziomej top od rodka łšczenia z rura siedziska do rodka łšczenia z rurš kierowniczš na przodzie ramy (head tube) 

 Stem length. 
 Długoć mostka, bioršc pod uwagę ogólne nachylenie wynoszšce ok. 80-84°. 

 BB-Saddle Position 
 Mierzenie ogólnej wysokoci od rodka suportu aż do szczytu siodełka, w miejscu gdzie poladki spoczywajš na zewnętrznej powierzchni. Ze względu na uginanie się powierzchni siodełka, można wzišć tolerancje na +/-2cm 


 Saddle-Handlebar 
 Długoć mierzona od nosa siodełka aż do poczštku kierownicy. Chodzi o ustawienie rodka ciężkoci. 

 Saddle Setback 
 Mierzenie długoci koci udowej. Im dłuższa twoja koć, tym dalej w tył powinno być odsunięte twoje siodełko. Mierzymy te odległoć rzucajšc pion (przyrzšd) od nosa siodełka w dół. Mierzymy odległoć od rodka suportu aż do końcówki pionu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin