Diagnostyka i zarządzanie w sieci
Ping
Co to jest ping?Ping jest funkcją pozwalającą stwierdzić, czy istnieje lub nie połączenie pomiędzy dwoma komputerami. Pozwala również określać, z jaką szybkością wędrują pakiety danych pomiędzy komputerami i czy któreś z tych pakietów nie giną po drodze.
W jaki sposób działa ping?Program pingujący wymaga nazwy komputera w sieci (nazwy hosta) lub numeru IP. Wykorzystuje specjalny "język" internetowy zwany Internet Control Message Protocol (ICMP), za pomocą którego wysyła pakiet (czasami określa się to mianem echa). Kiedy zdalny komputer otrzyma ten pakiet, odpowiada kompterowi, który go wysłał (odpowiada echem). Ping i jego wartość mogą informować o dwóch kwestiach: o tym, czy w ogóle istnieje połączenie ze zdalnym komputerem oraz ile czasu zajmuje to połączenie (skomunikowanie się ze zdalnym hostem). Jeśli program pingujący nie otrzyma odpowiedzi w określonym czasie, poinformuje, że zdalny komputer (host) jest niedostępny. Oznacza to, że gdzieś pomiędzy dwoma komputerami nastąpiła przerwa w transmisji, że zdalny komputer jest wyłączony lub że w ogóle nie istnieje. Oczywiście może tak się zdarzyć, że komputer zarówno istnieje, jak i nie występują ww. przerwy. A pingu nie ma. Przyczyną tego jest najczęściej duży (musi być naprawdę DUŻY) ruch w sieci lub też przeciążenie komputera, który miał być sprawdzony. Mija ustalony czas i program pingujący interpretuje to jako brak odpowiedzi.
Co to są pakiety?Pakiety są niewielkimi plikami, które są przesyłane z jednego komputera do drugiego.
Czy ping zależy od mojej szybkości połączenia z Internetem?To zależy, od tego, z jakiego komputera wysyłany jest ping. Jeśli sprawdzasz ping ze strony, na której teraz jesteś, wysokość pingu nie zależy od Twojej szybkości połączenia z Internetem, ponieważ pakiety nie są wysyłane z Twojego komputera, a z serwera, na którym umieszczona jest ta strona.
Dlaczego zdarzają się tak duże różnice w wielkości pingu tego samego hosta?Wszystko zależy od obciążenia serwerów po drodze. Pakiety wędrują skokowo - od serwera do serwera. Może się zdarzyć, że któryś serwer jest w danym momencie bardzo obciążony, co znacząco spowalnia przesyłanie pakietu. Może się także zdarzyć, że serwer, który pingujesz jest przeciążony (zbyt wiele pobrań strony w danym momencie) lub ma zbyt "wąskie" podłączenie do sieci (zbyt małą przepustowość). Takie są również powody zagubienia pakietów gdzieś po drodze. Jeżeli kilkukrotny pomiar pingu tego samego hosta wskazuje znaczące różnice (np: 40 - 150 ms i więcej) oznacza to, że czasami udaje się nam trafić w moment mniejszego obciążenia sieci/serwerów, ale że generalnie gdzieś są problemy. Ich lokalizacja jest bardzo dobrym narzędziem diagnostycznym jakości serwera jak i połączenia.
Od czego zależy wysokość pingu?Od szybkości łączy pomiędzy dwoma komputerami, obciążenia i przepustowości serwerów po drodze (również serwerów startowego i docelowego). Im większy ping - tym gorzej. (Przykładowo ping lokalnego komputera nie powinien być większy od 1 ms - standardowo jest to 0,3-0,7 ms; ping komputera podłączonego bezpośrednio w sieci lokalnej - nie większy niż 10 ms, standardowo są to 1-2 ms. Komputery w Internecie będą nam odpowiadać pingiem o wartości od 20 do kilkuset ms)
Czy większa liczba wysłanych pakietów podaje bardziej wiarygodne informacje?Tak. Im więcej przesłanych pakietów, tym dokładniej wiadomo, jaka jest jakość połączenia pomiędzy dwoma komputerami. Przesyłając więcej pakietów otrzymujemy informacje o najszybszym pingu, najwolniejszym pingu, a także wartość średniego pingu.
Co się stanie, jeżeli dany host będzie niedostępny lub nazwa danego hosta będzie nieprawidłowa?Pakiet nie dotrze do celu i zostanie zwrócony.
Czy to, skąd się łączę ma wpływ na wysokość pingu danego hosta?Podobnie jak we wcześniejszym pytaniu - wszystko zależy od tego, skąd wysyłany jest ping. Jeśli jest on wysyłany z Twojego komputera, miejsce, z którego się łączysz i szybkość Twojego połączenia będą miały wpływ na wartość pingu.
Czasami ping jest "dość duży", a pingowany komputer szybko wyświetla strony www, albo "na odwrót". Dlaczego?Zależy to od wielu czynników. Upraszczając można powiedzieć tak: jeżeli pingujemy wysokiej klasy serwer, powiedzmy w Japonii, to należy się spodziewać wyższych niż przeciętnie wartości pingu. Ale dobry komputer (serwer www) obsługujący niewielką ilość kont będzie w stanie zapewnić o wiele lepszą ciągłą transmisję dużej ilości danych (strony www ze zdjęciami, tekstem etc) niż komputer, który szybko odpowie na nasz niewielki "plik" pingu (np: z miasta oddalonego o paręset kilometrów), ale będzie miał niewielką moc obliczeniową, będzie połączony słabym łączem z siecią szkieletową Internetu i będą się na nim znajdować setki, o ile nie tysiące odwiedzanych jednocześnie stron.
Traceroute
Narzędzie służące do analizy trasy, jaką w Internecie przebiegają dane z lokalnego komputera do określonego serwera. Znajduje liczbę hopów (przeskoków między routerami w sieci) oraz dokładny czas każdego z nich. Wykorzystywane w celach diagnostycznych (jeżeli na trasie przesyłu pojawiają się duże opóźnienia) lub jako źródło informacji na temat struktury i funkcjonowania sieci. Traceroute stworzone zostało przez Vana Jacobsona w Lawrence Berkeley National Laboratory w USA.
Działanie traceroute zasadza się na wysyłaniu serii pakietów IP ze zwiększającym się stopniowo tzw. czasem życia (ang. time-to-live, TTL). Czas życia pierwszego pakietu jest na tyle mały, ze pierwszy router odsyła komunikat Time Exceeded, jednocześnie identyfikując siebie. Następny pakiet z wydłużonym TTL dociera już do drugiego routera, itd.
VisualRoute to rozbudowana wersja programu traceroute potrafiąca przedstawiać "losy" pakietów IP w formie graficznej, jako uproszczone trasy naniesione na mapę świata. Na ilustracji zapoznać się można z takim właśnie obrazem połączenia internetowego Polska-Niemcy przy korzystaniu z numeru dostępowego TP S.A. Jak widać, struktura połączeń sieci POLPAK zmusza komputery oddalone w linii prostej o niecałe 400 km (Wrocław i Berlin) do korzystania z drogi okrężnej przez Stany Zjednoczone ...
Traceroute wchodzi w skład systemów unixowych oraz pakietów oprogramowania TCP/IP. Dostępne jest także jako oddzielny program (w systemie Windows jest to standardowo tracert.exe) lub usługa działająca z poziomu strony WWW.
Istnieją narzędzia, które mogą dostarczyć użytecznych informacji, kiedy użytkownik próbuje ustalić przyczynę problemów z sieciami TCP/IP w systemie Windows XP. W tym artykule podano wykaz zalecanych do użycia narzędzi do diagnozowania problemów z siecią. Chociaż wykaz ten nie jest pełny, jednak dostarcza przykładów ilustrujących korzystanie z tych narzędzi do wnikliwego śledzenia problemów z siecią.
Powrót na górę
Następująca lista pokazuje niektóre narzędzia diagnostyczne protokołu TCP/IP, które są dołączone do systemu Windows XP.
Diagnostyka sieci w Pomocy i obsłudze technicznej Szczegółowe informacje o konfiguracji sieci i wynikach testów automatycznych. Folder Połączenia siecioweZlokalizowany w Panelu sterowania, w aplecie Połączenia sieciowe i internetowe. Zawiera informacje i konfiguracje wszystkich połączeń sieciowych na komputerze. IPConfigWyświetla wartości dotyczące bieżącej konfiguracji sieci TCP/IP; aktualizuje lub wydaje przydzielone dzierżawy protokołu DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol); a także wyświetla, rejestruje lub opróżnia nazywa systemu DNS (Domain Name System). PingWysyła komunikaty żądania echa ICMP w celu zweryfikowania, czy protokół TCP/IP jest poprawnie skonfigurowany i czy jest dostępny host TCP/IP.
HostnameWyświetla nazwę hosta komputera. NbtstatWyświetla stan połączeń bieżącego systemu NetBIOS przez TCP/IP; aktualizuje pamięć podręczną nazw NetBIOS; a także wyświetla zarejestrowane nazwy i identyfikator zakresu. PathPingWyświetla ścieżkę hosta TCP/IP i raportuje utraty pakietów każdego routera wzdłuż drogi. RouteWyświetla tabelę routingu protokołu IP i dodaje lub usuwa trasy IP. TracertWyświetla ścieżkę do hosta TCP/IP. Aby wyświetlić składnię polecenia odpowiednią do stosowania z każdym z poprzednich narzędzi, w wierszu polecenia wpisz -? po nazwie narzędzia.
Jako uzupełnienie do narzędzi właściwych dla protokołu TCP/IP można także używać narzędzi systemu Windows XP Professional. Podgląd zdarzeńRejestruje błędy i zdarzenia systemu. Zarządzanie komputeremUmożliwia zmienianie sterowników interfejsu sieciowego i innych składników systemu.
Procedura użyta do rozwiązywania problemów z protokołem TCP/IP zależy od typu używanego połączenia sieciowego i określonego problemu z łącznością.
W przypadku większości problemów, które mają wpływ na łączność z Internetem, rozpocznij od zastosowania narzędzia Diagnostyka sieci, aby określić przyczynę problemu. Aby użyć narzędzia Diagnostyka sieci, wykonaj następujące kroki:
1.
Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Pomoc i obsługa techniczna.
2.
Kliknij łącze do pozycji Użyj narzędzi do wyświetlenia informacji o komputerze i diagnozowania problemów, a następnie kliknij pozycję Diagnostyka sieci na liście po lewej stronie.
3.
Po kliknięciu przycisku Skanuj system, funkcja Diagnostyka sieci zbiera informacje o konfiguracji i przeprowadza automatyczne rozwiązywanie problemu z połączeniem sieciowym.
4.
Kiedy procedura zakończy się, sprawdź, czy wystąpiły jakieś elementy oznaczone czerwonym napisem „NIE POWIODŁO SIĘ", rozwiń te kategorie i wyświetl dodatkowe szczegóły ujawnione podczas testowania.
Możesz używać tych informacji do rozwiązania problemu lub przekazać je specjaliście pomocy technicznej, w celu uzyskania pomocy. Aby zinterpretować wyniki dla protokołu TCP/IP, rozwiń sekcję wyników Karty sieciowe, a następnie rozwiń sekcję karty sieciowej, która zawiodła podczas testowania. Porównanie niespełnionych testów z dokumentacją poniżej powinno pomóc w ustaleniu przyczyny problemu. Można także bezpośrednio uruchomić interfejs narzędzia Diagnostyka sieci za pomocą następującego polecenia:
netsh diag gui
Sprawdzanie konfiguracji za pomocą narzędzia IPConfigRozwiązując problem z komunikacją protokołu TCP/IP, rozpocznij od sprawdzenia konfiguracji TCP/IP na komputerze, na którym wystąpił problem. Użyj polecenia ipconfig do uzyskania informacji o konfiguracji komputera hosta, włącznie z adresem IP, maską podsieci i bramą domyślną. Parametr /all polecenia IPConfig powoduje wygenerowanie szczegółowego raportu konfiguracji dla wszystkich interfejsów, włącznie z wszystkimi kartami zdalnego dostępu. Możesz przekierować wyjście IPConfig do pliku, aby wkleić wyjście do swych dokumentów. Aby to zrobić, wpisz:
ipconfig > \ nazwa_folderu \ nazwa_pliku
Na wyjściu otrzymasz plik o określonej nazwie, który jest przechowywany w określonym folderze. Możesz przejrzeć wyniki polecenia IPConfig, aby zidentyfikować problemy związane z konfiguracją sieciową komputera. Na przykład jeżeli komputer został ręcznie skonfigurowany na adres IP, który dubluje już wykryty, istniejący adres IP, maska podsieci pojawi się jako 0.0.0.0. Jeżeli lokalny adres IP został zwrócony jako 169.254.y.z z maską podsieci 255.255.0.0, adres IP został przypisany przez funkcję Automatic Private IP Addressing (APIPA) systemu Windows XP Professional. Oznacza to, że protokół TCP/IP został skonfigurowany do konfigurowania automatycznego, nie został znaleziony żaden serwer DHCP ani nie została określona żadna alternatywa konfiguracja. Taka konfiguracja nie ma bramy domyślnej interfejsu. Jeżeli lokalny adres IP został zwrócony jako 0.0.0.0, zadziałała zmiana wprowadzona przez funkcję DHCP Media Sensing albo wskutek braku łączności z siecią wykrytej karty sieciowej, albo wskutek wykrycia przez TCP/IP adresu IP dublującego ręcznie skonfigurowany adres IP. Testowanie łączności za pomocą narzędzia PingJeżeli nie możesz zidentyfikować żadnych problemów z konfiguracją protokołu TCP/IP, następną czynnością będzie sprawdzenie, czy komputer może łączyć się z innymi komputerami hostami w sieci TCP/IP. Ping jest narzędziem, które pomaga weryfikować łączność na poziomie adresu IP. Polecenie ping wysyła komunikaty żądania echa ICMP do hosta docelowego. Polecenia Ping używa się, kiedy tylko trzeba zweryfikować, czy komputer host może wysyłać pakiety IP do hosta docelowego. Polecenia Ping można także używać do wyizolowania problemów ze sprzętem sieciowym i niezgodnymi konfiguracjami. Zauważ, że jeżeli wykonasz polecenie ipconfig /all i zostanie wyświetlona konfiguracja IP, nie potrzeba odpytywać adresu sprzężenia zwrotnego i własnego adresu IP. Polecenie IPConfig już wykonało te zadania, aby móc wyświetlić konfigurację. Gdy rozwiązujesz problem, zweryfikuj najpierw, czy istnieje trasa między komputerem lokalnym a hostem sieci za pomocą polecenia Ping dla adresu IP hosta sieci, z którym chcesz się połączyć. Składnia polecenia jest następująca:
ping adres_IP
Wykonaj następujące kroki, gdy używasz polecenia Ping:
Odpytaj adres sprzężenia zwrotnego, aby zweryfikować, czy na komputerze lokalnym jest zainstalowany i poprawnie skonfigurowany protokół TCP/IP. Użyj następującego polecenia:
ping 127.0.0.1
Jeżeli test sprzężenia zwrotnego zawodzi, stos protokołu IP nie odpowiada. Brak odpowiedzi może wystąpić, gdy są uszkodzone sterowniki TCP, gdy karta sieciowa nie działa lub gdy inna usługa zakłóca protokół IP.
Odpytaj adres IP komputera lokalnego, aby zweryfikować, czy komputer został poprawnie dodany do sieci. Jeżeli tabela routingu jest poprawna, procedura ta po prostu przekazuje pakiet na adres sprzężenia zwrotnego 127.0.0.1. Użyj następującego polecenia:
ping adres_IP_lokalnego_hosta
Jeżeli test sprzężenia jest spełniony, ale nie można odpytać lokalnego adresu IP, być może występuje problem, który dotyczy tabeli routingu lub sterownika karty sieciowej.
Odpytaj adres IP bramy domyślnej, aby zweryfikować, czy brama domyślna działa i czy można połączyć się z hostem lokalnym w sieci lokalnej. Użyj następującego polecenia:
ping adres_IP_bramy_domyślnej
Nieudane odpytywanie w tym kroku może świadczyć o problemie związanym z samą kartą sieciową, urządzeniem routera/bramy, okablowaniem lub innym sprzętem łączności.
Odpytaj adres IP zdalnego hosta, aby zweryfikować, czy można komunikować się przez router. Użyj następującego polecenia:
ping adres_IP_zdalnego_hosta
Nieudane odpytywanie na tym etapie może świadczyć o tym, że nie odpowiada zdalny host lub występuje problem ze sprzętem sieciowym łączącym komputery. Ponownie użyj polecenia Ping, ale dla innego zdalnego hosta, aby wyeliminować pierwszą ewentualność.
5.
Odpytaj adres IP zdalnego hosta, aby zweryfikować, czy można rozwiązać nazwę zdalnego hosta. Użyj następującego polecenia:
ping nazwa_hosta_lub_hosta_zdalnego
Polecenie ping stosuje rozpoznawanie nazw do rozwiązania nazwy komputera w adresie IP. Dlatego gdy odpytywanie przez adres IP udaje się, a odpytywanie prze nazwę nie, problemem jest rozpoznawanie nazwy hosta, a nie połączenia sieciowe. Sprawdź, czy na pewno są skonfigurowane adresy serwera DNS dla komputera, bądź ręcznie we właściwościach protokołu TCP/IP, bądź przypisane automatycznie. Jeżeli adresy serwera DNS widnieją na liście uzyskanej wskutek wykonania sprawdzenia poleceniem „ipconfig /all”, wówczas spróbuj odpytywania adresów serwera, aby upewnić się, że są one dostępne.
Jeżeli nie można pomyślnie używać narzędzia Ping w dowolnym punkcie:
•
Upewnij się, że adres IP komputera lokalnego jest prawidłowy i że jest on poprawny na karcie Ogólne okna dialogowego Właściwości: Protokół internetowy (TCP/IP) lub gdy jest używany w narzędziu Ipconfig.
Upewnij się, że jest skonfigurowana brama domyślna i działa łącze między hostem a bramą domyślną. W celu rozwiązania problemu upewnij się, czy tylko jedna brama domyślna jest skonfigurowana. Chociaż można skonfigurować więcej niż jedną bramę domyślną, bramy te, oprócz pierwszej, są używane tylko wówczas, gdy stos protokołu IP ustali, że oryginalna brama nie działa. Celem tego etapu rozwiązywania problemu jest ustalenie stanu pierwszej skonfigurowanej bramy, co umożliwi usunięcie wszystkich pozostałych bram w celu uproszczenia zadania.
Upewnij się, że protokół IP Security (IPSec) nie jest aktualnie włączony. W zależności od zasady zabezpieczeń IPSec pakiety narzędzia Ping mogą być blokowane lub mogą wymagać zabezpieczeń. Aby uzyskać więcej informacji o protokole IPSec, zobacz „Sprawdzanie zabezpieczeń IP Security” w tym artykule.
Ważne: Jeżeli odpytywany system zdalny jest dostępny przez łącze o dużym opóźnieniu, na przykład przez łącze satelitarne, odpowiedź może zająć więcej czasu. Możesz użyć parametru -w (wait) do określenia większego limitu czasu niż limit domyślny cztery sekundy. Weryfikowanie trasy za pomocą narzędzia PathPingPathPing jest narzędziem, które wykrywa utratę pakietów na ścieżkach z wieloma przeskokami. Uruchom narzędzie PathPing, aby przeanalizować zdalnego hosta w celu zweryfikowania, czy routery na drodze do miejsca docelowego pracują poprawnie. Użyj następującego polecenia:
pathping adres_IP_lub_hosta_zdalnego
Czyszczenie pamięci podręcznej ARP za pomocą narzędzia ArpJeżeli możesz odpytywać zarówno adres sprzężenia zwrotnego (127.0.0.1) i własny adres IP, ale nie możesz odpytać żadnego innego adresu IP, próbuj oczyścić pamięć podręczną Address Resolution Protocol (ARP). Można to wykonać za pomocą narzędzia Arp. Użyj arp -a lub arp -g aby wyświetlić wpisy w pamięci podręcznej. Użyj arp -d adres_IP aby usunąć wpisy. Aby opróżnić pamięć podręczną ARP, użyj następującego polecenia:
netsh interface ip delete arpcache
Sprawdzanie bramy domyślnejAdres bramy musi być w tej samej sieci co lokalny host, inaczej komunikaty z komputera hosta nie będą przekazywane do żadnej lokalizacji na zewnątrz sieci lokalnej. Jeżeli adres bramy jest w tej samej sieci co lokalny host, upewnij się, że wprowadzony adres bramy domyślnej jest poprawny. Na koniec, upewnij się, że bramą domyślną jest router, a nie po prostu host, oraz że router jest włączony do przesyłania datagramów IP. Sprawdzanie łączności za pomocą narzędzia Tracert lub narzędzia RouteJeżeli brama domyślna odpowiada poprawnie, odpytaj zdalny host, aby upewnić się, że komunikacja sieć-sieć działa zgodnie z oczekiwaniami. Jeżeli komunikacja nie działa zgodnie z oczekiwaniami, użyj narzędzia Tracert do prześledzenia ścieżki do miejsca docelowego. W przypadku routerów IP, którymi są komputery z uruchomionymi systemami Microsoft Windows 2000 lub Microsoft Windows NT, sprawdź tabele routingu IP za pomocą narzędzia Route lub przystawki Routing i dostęp zdalny na tych komputerach. W przypadku routerów IP, które nie są komputerami z uruchomionymi systemami Windows XP Professional, Windows 2000 lub Windows NT, użyj odpowiedniego narzędzia lub funkcji zaprojektowanej przez dostawcę do sprawdzenia tabeli routingu IP. Następujące cztery komunikaty o błędach są często zwracane przez narzędzie Ping podczas rozwiązywania problemów:
Limit czasu wygaśnięcia (TTL) upłynął podczas tranzytu
Ten komunikat o błędzie oznacza, że liczba wymaganych przeskoków przekracza limit czasu wygaśnięcia (Time to Live, TTL). Powiększ okres TTL za pomocą parametru ping-i. Może powstać pętla routingu. Użyj polecenia tracert, aby zobaczyć, czy błędnie skonfigurowane routery spowodowały pętlę routingu.
Host docelowy jest nieosiągalny
Ten komunikat o błędzie oznacza, że nie istnieje żadna trasa lokalna ani zdalna do hosta docelowego, ani na hoście wysyłającym ani na routerze. Rozwiąż problem z hostem lokalnym lub tabelą routingu routera.
Upłynął limit czasu żądania
Ten komunikat o błędzie oznacza, że komunikaty odpowiedzi echa nie zostały odebrane w czasie ustalonego limitu czasu (domyślny jest limit czterech sekund). Użyj polecenia ping -w do zwiększenia tego limitu.
Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta
Ten komunikat o błędzie oznacza, że nazwa hosta docelowego nie może zostać rozpoznana. Zweryfikuj nazwę i dostępność serwerów DNS lub WINS. Sprawdzanie zabezpieczeń IP SecurityChociaż używanie zabezpieczeń IPSec może zwiększyć obronność sieci, jednak używanie IPSec może także utrudniać zmiany w konfiguracji sieci lub rozwiązywanie problemów. W niektórych przypadkach zasady IPSec wymagają bezpiecznej komunikacji na komputerze z systemem Windows XP Professional, a wymagania te mogą utrudniać łączenie się ze zdalnym hostem. Jeżeli zabezpieczenia IPSec są zaimplementowane lokalnie, możesz wyłączyć usługę Usługi protokołu IPSEC w przystawce Usługi. Jeżeli utrudnienia znikły po wyłączeniu usług IPSec, zasady IPSec blokują potrzebny ruch w sieci albo wymagają zabezpieczeń dla niego. Poproś administratora zabezpieczeń o zmodyfikowanie zasad IPSec. Sprawdzanie filtrowania pakietówBłędy w filtrowaniu pakietów mogą uniemożliwić rozpoznawanie adresów lub łączność. Aby dowiedzieć się, czy filtrowanie pakietów jest źródłem problemu z siecią, wyłącz filtrowanie pakietów protokołu TCP/IP. Wykonaj następujące kroki:
W Panelu sterowania kliknij dwukrotnie ikonę Połączenia sieciowe i internetowe, a następnie kliknij węzeł Połączenia sieciowe.
Kliknij prawym przyciskiem myszy połączenie lokalne, które chcesz zmodyfikować, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
Na karcie Ogólne na liście To połączenie wykorzystuje następujące elementy kliknij pozycję Protokół internetowy (TCP/IP), a następnie kliknij przycisk Właściwości.
Kliknij przycisk Zaawansowane, a następnie kliknij kartę Options.
W oknie Ustawienia opcjonalne kliknij przycisk Filtrowanie TCP/IP, a następnie kliknij kartę Właściwości.
6.
Kliknij, aby wyczyścić pole wyboru Włącz filtrowanie TCP/IP (wszystkie karty), a następnie kliknij przycisk OK.
Spróbuj odpytywania adresu za pomocą nazwy DNS, jego nazwy NetBIOS komputera lub jego adresu IP. Jeżeli odpytywanie się powiedzie, opcje filtrowania pakietów mogą być błędnie skonfigurowane albo mogą być zbyt restrykcyjne. Na przykład filtrowanie może zezwolić komputerowi na spełnianie roli serwera sieci Web, ale w procedurze filtrowania mogą zostać wyłączone narzędzia, takie jak administracja zdalna. Możesz przywrócić szerszy zakres dopuszczalnych opcji filtrowania, zmieniając dozwolone wartości dla portu TCP, portu UDP i protokołu IP. Sprawdzanie awarii przy połączeniu z określonym serweremAby ustalić przyczynę problemów z łącznością, występujących przy próbie połączenia z określonym serwerem poprzez połączenia systemu NetBIOS, użyj polecenia nbtstat -n na serwerze, aby poznać nazwę, jaką serwer zarejestrował w sieci. Polecenie nbtstat -n output wyświetla wykaz kilku nazw, jakie komputer zarejestrował. Wśród nich powin...
kamil.k211