Coraz bardziej si� opuszczam w pisaniu, ale niestety czasu zawsze brak. Dzi� chcia�bym poruszy� do�� kr�tki temat, a mianowicie izolowanie problem�w :) Ka�dy kto po�wi�ca troch� czasu na �mudne �wiczenia techniczne zauwa�y�, �e czasem zdarzaj� si� �wiczenia/skale/pasa�e itp, kt�re nie sprawiaj� wi�kszych problem�w z wyj�tkiem mo�e jednego przejscia palc�w na nast�pn� strun�. W takim wypadku, jak jest ma�y szkopu�, kt�ry trzeba pokona� wi�kszo�� powtarza dane �wiczenie/skale/pasa� a� ta ma�a usterka z palcami zostanie naprawiona lub do og�lnego zwi�kszenia szybko�ci. Nikt nie ma niesko�czenie wiele czasu na �wiczenia, wi�c trzeba czas oszcz�dza�. Co w takim razie zrobi�, �eby poprawi� swoja wydajno��? Wyizolowa� problem :) Idea jest ca�kiem prosta. We�my przyk�adowo pasa� GMaj7: E|----------------2-3-- B|--------------3------ G|------------4-------- D|--------4-5---------- A|----2-5-------------- E|--3------------------ W tym pasa�u najwi�cej k�opot�w sprawia jedno ma�e przej�cie zwi�zane z palcami serdecznym i ma�ym. �eby oszcz�dzi� czas wyci�gamy trudny element z pasa�u/skali/�wiczenia i traktujemy go jako osobne �wiczenie: E|------------------------------ B|------------------------------ G|--------4-----------4--------- D|----4-5---5-4---4-5---5-4----- A|--5-----------5-----------5--- E|------------------------------ (oczywiscie opalcowanie jak w pasazu, czyli palec serdeczny i ma�y) Jeszcze jeden przyk�ad z pasa�u Gm7: E|------------------7---- B|--------------6-8------ G|------------7---------- D|--------5-8------------ A|----5-8---------------- E|--7-------------------- W tym wypadku oprocz palcow serdecznego i ma�ego dochodzi nam problematyczny srodkowy. To kolejny przypadek "trudnego miejsca": E|--------7-----------7--------- B|----6-8---8-6---6-8---8-6----- G|--7-----------7--------------- D|------------------------------ A|------------------------------ E|------------------------------ Oczywi�cie nie jest to odkrycie Ameryki, ale nie wszyscy znaj� t� metod�. W celu u�atwienia �wiczenia z metronomem (nie wszystkie problemy siedz� w metrum 4/4) zawsze mozna pierwszy lub/i ostatni dzwiek zagrac podwojnie (wtedy dochodzi cwiczenie innego kostkowania). Ka�dy z Was najlepiej zna swoje problematyczne elementy i zastosuje ten pomys� do innych fragment�w. Powodzenia i owocnego doskonalenia techniki
vip780