DATA 1........................... ..............................................................
DATA 2........................... IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA
..............................................................
DATA URODZENIA
ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 4 – LETNIEGO
opracowany przez Martę Zynek
I. ROZWÓJ RUCHOWY
1. Sprawność ruchowa całego ciała
Ø chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne..........................................
Ø bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane............................
Ø skoki, podskoki: obu nóż, na jednej nodze, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób.....................................................................
Ø chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne............
Ø udział w zabawach ruchowych: chętne, sprawne, bierne, niechętne, mało sprawne.........................................................................................................
2. Sprawność manualna
Ø ubieranie i rozbieranie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób.............................................................................................
Ø jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma sztućce, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma sztućce.........................................................
Ø mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne..................
Ø zajęcia plastyczno-techniczne: rysunek bogaty w szczegóły, głowonogi, rysunek ubogi w szczegóły, układa puzzle z 8 części, odwzorowuje
i X, oczekuje zachęty, nie podejmuje prób................................................
3. Lateralizacja
Ø używa prawą rękę, nogę, oko
Ø używa lewą rękę, nogę, oko
Ø zmienia: często, czasem, rzadko, podczas....................................................
II. ROZWÓJ UMYSŁOWY
1. Percepcja wzrokowa
Ø podstawowe kolory: rozpoznaje, myli, nie zna.............................................
Ø układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................
Ø odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.............................
2. Percepcja słuchowa
Ø czytany tekst: słucha, nie jest zainteresowane.............................................
Ø zapamiętywanie wierszy i piosenek: szybko, chętnie, powoli, z trudem, niechętnie.....................................................................................................
3. Mowa i myślenie
Ø mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała, wada wymowy.......................................................................................................
Ø mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie......................
Ø związki treściowe: rozumie, odpowiada na pytania, nie rozumie................
Ø zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi.....................................
Ø działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania ...........................................................................................
III. ROZWÓJ EMOCJONALNY
Ø zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, płaczliwe, zmienne, kapryśne........................................................................................
Ø kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne.................................................
Ø zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe...................................................................................
Ø zachowanie podczas działania: skoncentrowane przez .........minut, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.............................................
IV.UWAGI DODATKOWE
Ø znaki szczególne...........................................................................................
Ø sytuacja rodzinna..........................................................................................
.....................................
podpis nauczyciela
* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego
ekomarzanna