PR 24.10.2011.docx

(15 KB) Pobierz

PR 24.10.2011

Czym zajmuję się osoba odpowiedzialna za PR

§         zbieranie „prasówki”

§         analiza komunikacji wewnątrz firmy np. poprzez ankiety, imprezy integracyjne

§         podpatrywanie konkurencji

§         drzwi otwarte w firmie

§         kontakt z mediami

§         tworzenie baz kontaktowych

§         zbieranie informacji z zewnątrz

§         przygotowanie planu działania antykryzysowego

§         nawiązanie i trzymanie kontaktu ze społecznością lokalną

§         szkolenia pracownicze

§         przewidywania nadchodzących trendów i wprowadzanie firmy w te trendy

 

I.                    Nie łączymy w jednej osobie funkcji wykonawczej i tej która to organizuje. Zmniejsza to wydajność pracy.

II.                 Czy pracownik PR powinien być równorzędny z innymi pracownikami?

Powinien być to osobny dział. Nie powinien być podległy żadnemu działowi. Gdyby była taka sytuacja wynikną problemy z kompetencjami. Nikt w złej sytuacji nie będzie słuchał kogoś kto jest „pod nim”. Dział PR może być ewentualnie nadrzędnym aczkolwiek powinien być osobnym z boku działem.

 

III.              Co bierzemy pod uwagę gdy zastanawiamy się czy PR robimy wewnętrznie czy zewnętrznie?

Przede wszystkim od budżetu firmy oraz tego co oczekujemy i potrzebujemy w zakresie PR. Jeżeli potrzebujemy podstawy to działanie z zewnętrzną firmą może być dla nas niekorzystne. Warto też spojrzeć na to czym zajmuje się nasza firma bo np. jakaś agencja może nie mieć zielonego pojęcia o tym czym zajmuje się firma.

 

IV.              Plusy PR wewnątrz firmy:

§         osoba lojalna

§         zna swoich pracowników

§         ma stały kontakt z kierownictwem.

§         jest blisko budżetu.

§         jest dyspozycyjna

 

V.                 Minusy PR wewnątrz firmy:

§         Pierwszy leci dział PR

§         Osoba ta może iść na chorobowe i zadania są odwleczone w terminie

 

VI.              Plusy agencji:

§         Zaplecze wiedzy,

§         podpisuje zobowiązania i MUSI się z niego wywiązać w terminie.

§         Więcej kreatywności bo działa w wielu sektorach.

§         Przy naszym PR pracuje więcej osób.

§         Prestiż niektórych agencji PR.

§         Agencje mają lepszy i większy kontakt z mediami.

§         Pracownicy firmy bardziej „boją się” pracowników agencji a nie koleżanki która z nimi pracuje.

VII.           Minusy agencji

§         Jest droga

§         nie jest bardzo lojalna

§         nie ma aż tak dobrego kontaktu z pracownikami i kierownictwem,

§         brak wiedzy o specyficznych działaniach firmy

§         rutyna agencji.

 

VIII.        Jak wybrać dobrą agencję? Co brać pod uwagę?

§         Rekomendacje kto pracował i jakie firmy były obsługiwane

§         Sprawdzenie jakie firmy są obsługiwane by nie było sytuacji że firma konkurencyjna z naszej branży też jest przez tą agencje obsługiwana

§         Realizacja kampanii i projektów

§         Kto tam pracuje? Czy są tzw. dobre nazwiska oraz czy jest duża rotacja pracowników – nowi pracownicy mogą z trudem potem wejść w nasz PR

§         Staż na rynku ale nie dyskryminujmy nowych firm

§         Jakie stosowane są metody badawcze, metodyka pracy agencji

§         Kwestia rozliczenia zadań (uczciwość rozliczenia)

 

IX.              Modele PR

X.                 Koszty agencji PR

§         opłata stała za m.in. monitoring mediów itd.

§         opłata dodatkowe np. za poza planową konferencję; za sytuację kryzysową

Wszystkie koszty zalezą od agencji i od firmy którą dana agencja obsługuje. Średnio w Warszawie na miesiąc 25 tys. i w górę. Zorganizowanie konferencji prasowej zależy od jej wielkości i typu (średnio standardowa 6-15tys.).  Przygotowania i dystrybucja materiałów prasowych (średnio 5 tys. W Warszawie, a po za 300-1500)

Konferencja nie jest już modnym zabiegiem PR

Zgłoś jeśli naruszono regulamin