PR 21.11.docx

(11 KB) Pobierz

PR 21.11.2011

Budżetowanie PR

W większości firmach na PR przeznacza się pewien procent ustalany od obrotu.
Najczęściej jest to ok. 5%. Jest to niebezpieczne.

Metoda I:

Cele w PR dzieli się na cele absolutnie konieczne i od nich nie odstępujemy a także na cele konieczne ważne które chcemy zrealizować ale gdy zabraknie pieniędzy nie będzie źle. Ostatnią kategorią są cele mało ważne.

Metoda II:

Metoda reszty organizacja przeznacza pieniądze na poszczególne departamenty firmy pieniądze a reszta co zostaje z budżetu idzie na PR. Nie jest to dobra metoda.

Metoda III:

Metoda startu od zera budżetujemy konkretne wydarzenie a nie cały rok. Na bieżąco robimy maly budżet – na potrzebę chwili.

Metoda IV:

Szukamy kompromisu z kierownictwem

 

Sponsor tytularny nazwa sponsora znajduje się w nazwie imprezy. Sponsor jest uwzględniany w nazwie, bardziej długoterminowe sponsorowanie, bezpieczniej jest sponsorować imprezy masowe

Zgłoś jeśli naruszono regulamin