odloty ptaków.doc

(35 KB) Pobierz
Temat tygodnia: „ Odloty ptaków”

Temat tygodnia: „ Odloty ptaków”

 

Temat: Historyjka obrazkowa do opowiadania L. Krzemienieckiej pt. „O gościach co nie przyszli na ucztę”

 

 

Cele: dziecko

 

 

-wie jakie ptaki odlatują do ciepłych krajów na okres zimowy na południe, jakie zostają

 

i jakie przylatują;

 

-zna nazwy pór roku i wie w jakiej kolejności następują po sobie;

 

-uczy się starannie i dokładnie kolorować obrazek;

 

-uczy się udzielać kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat;

 

-ćwiczy analizę wzrokową i słuchową;

 

-rozwija pojemność płuc poprzez dmuchanie na piórka;

 

-ćwiczy mięśnie narządów mowy poprzez wymawianie zgłosek: „ćwir, kra, kle,itd.”

 

-doskonali umiejętność wyciągania wniosków na podstawie obserwacji i doświadczeń,

 

-potrafi koncentrować uwagę podczas obserwacji i ćwiczeń praktycznych;

 

-potrafi czerpać radość ze wspólnej zabawy.

 

 

 

 

Metody: -podające: pokaz;

 

-poszukujące: rozmowa;

 

-ekspresywna: metoda żywego słowa ;

 

-praktyczna: metoda zadań;

 

 

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.

 

Rodzaj aktywności: werbalna, ruchowa, plastyczna.

 

Środki dydaktyczne: historyjka obrazkowa, piórka, ilustracje do działań plastycznych, kartony, klej, kredki.

 

 

 


Przebieg:

1.Przypomnienie poznanych pór roku.

 

-Jaka pora roku jest teraz ?

 

-Jaka pora roku była przed jesienią?

 

-Ile jest pór roku?

 

2.Opowiadanie n-lki na podstawie utworu L. Krzemienieckiej pt. „O gościach co nie przyszli na ucztę” i historyjki obrazkowej.

 

3.Omówienie treści utworu.

 

- Jak nazywał się krasnal?

 

-Z kim Hałabała umówił się na ucztę?

 

-Jakie ptaki zaprosił krasnal na ucztę?

 

-Jak udała się uczta?

 

4.Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej: wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach ptaków- bohaterów opowiadania L. Krzemienieckiej (wilga, kukułka, słowik, jaskółka).

 

5.Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.

 

Dzieci przedstawiają ruchem sposób poruszania się ptaków oraz naśladują ich głosy.

 

6.Omówienie zachowania się ptaków jesienią.

 

-Co robią ptaki jesienią?

 

-Dlaczego ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów?

 

-Które ze znanych wam ptaków odlatują do ciepłych krajów?

 

(bociany, kukułki, jaskółki, wilgi, itd.)

 

-Co robią ptaki, które zostają w kraju na zimę?

 

-Jakie znacie ptaki, które są u nas przez cały rok? (wróble, sroki,..)

 

-Jakie ptaki przylatują do nas na zimę?

 

7.Ćwiczenia oddechowe: „Dmuchamy na piórka”.

 

8.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej: składanie w całość pociętych na części obrazków ptaków: wilgi, kukułki, słowika. Kolorowanie i przyklejanie na karton obrazka

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin