Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_10.pdf

(197 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 10 Lekcja 1 strukura tok zasady cele samodzielno\234\346 cb [tryb zgodno\234ci])
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykłady 10
Wykłady 10
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547187794.002.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 10
LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
¦
struktura lekcji
¦
tok lekcji
¦
zasady budowy lekcji
¦
cele lekcji w ujęciu wielostronnym
547187794.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 10
Poziomy planowania procesu dydaktycznego
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Program nauczania dla klasy
Okresowy plan pracy dla klasy
Osnowa dla cyklu lekcji WF
Konspekt lekcji WF
547187794.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 10
Lekcja wychowania fizycznego
to jedna z podstawowych form organizacji procesu
dydaktycznego (obok zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych),
to podporządkowana operacyjnym celom edukacji fizycznej,
ograniczona ramami czasowymi, elastyczna struktura czynności
nauczyciela i uczniów (tworzących oddział lub inaczej wyłoniony
stały zespół osób), obowiązkowa dla ucznia i stale umieszczona
w jego tygodniowym planie zajęć.
Czym róŜni się lekcja od:
zajęć pozalekcyjnych,
zajęć pozaszkolnych?
nauczyciela i uczniów (tworzących oddział lub inaczej wyłoniony
547187794.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 10
Struktura (budowa) lekcji WF
Najbardziej typowa lekcja WF jest zbudowana z trzech części:
wstępnej,
głównej,
końcowej.
Części róŜnią się pełnionymi funkcjami, czyli szczegółowymi
zadaniami. RóŜnice szczegółowych zadań kolejnych część
lekcji powodują odmienność:
treści,
organizacji,
czasu trwania.
547187794.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin