Konspekt katechezy nr 9/6
Klasa I średnia
A. Część ogólna.
1. Temat lekcji bieżącej: Bóg, Honor, Ojczyzna
2. Temat lekcji poprzedniej : Komu wierzyć
3. Temat lekcji następnej?: Co to znaczy wierzyć?
4. Cel dydaktyczny: Zaznajomić uczniów z historią Ojczyzny
5. Cel wychowawczy: Wskazanie dla Ojczyzny drogi opartej na wartościach.
6. Metody nauczania: pokaz, metoda tytułów, pogadanka wykład, opowiadanie
7. Środki dydaktyczne: załącznik z encyklopedii (nr 1), porozcinana mapa Polski, załącznik z historii (nr 2)
8. Rodzaj toku lekcyjnego: mieszany
9. Notatka:
1. Definicja Ojczyzny
2. Potop( 25.07 1655- 1660) Agresja ZSSR (17. 09. 1939 Stan Wojenny (13.12. 81)
Bóg
Honor
Ojczyzna
Dziś
(DATA)
Jak to wygląda dzisiaj (tytuły z gazet)
1. Zawieszenie mapy Polski na tablicy i zwrócenie się do uczniów z pytaniem: Co to jest? To nie mapa nie papier, ale Ojczyzna.
2. Wprowadzenie dotyczące Ojczyzna (akurat Polska jest naszą Ojczyzna, a nie inny kraj )
3. Podanie definicji Ojczyzny z encyklopedii (załącznik nr 1 ) w trzech fazach i omówienie go.
4. Co zrobić, aby nasza Ojczyzna była jednością, a nie rozbita.?
5. Przypatrywanie się historii (POTOP, ATAK ZSRR NA POLSKĘ, STAN WOJENNY załącznik nr 2
6. Ojczyzna była jednością, gdy żyła wartościami Bożymi (żyła Bogiem)
7. Jak jest dziś? Metoda zmiany tytułu tzn.: określić jednym słowem to – dać nowy tytuł , co zostało przyniesione (wycinki z gazet) . Wszystkie tytuły zapisujemy na tablicy, one stanowią stan Ojczyzny na dzisiaj
8. Podsumowanie
9. Modlitwa ojczyźniana.
elcik