ATM_maj_2006.pdf
(
20361 KB
)
Pobierz
290335214 UNPDF
Nr ind. 352136 ISSN 0239- 6440
ZROZUM SWÓJ SAMOCHÓD Nr 5 (579) maj 2006
Cena 7,90 zl
(w tym 7% VAT)
SKRZYNIE BIEGÓW
SZYBKIE ZMIANY
ste
ste
BMW K 1200 S kontra BMW M5
Audi Q7 najwiêkszy w klasie
NAWIGACJA SATELITARNA
9 systemów
z polskimi mapami
właściwym sposobem na rozwój kraju? Wątpliwe,
szczególnie gdy jest to przemysł motoryzacyjny.
Można się na tym poślizgnąć, przecież wystarczy, aby na
parę miesięcy zaostrzyła się sytuacja w Zatoce Perskiej
i zwolnienia w fabrykach będą na porządku dziennym.
Można wręcz zapytać, co się za tym kryje, że wiele koncer-
nów tak chętnie buduje samochodowe fabryki w Słowacji,
bo chyba o bezinteresowną miłość do obywateli z Centralnej
Europy trudno inwestorów posądzać. Wygląda raczej na to,
że znaleziono naiwnych, którzy gotowi są przyjąć każdego,
kto ma trochę pieniędzy i chce otworzyć jakikolwiek interes.
Powyższe zdania mogą być usprawiedliwieniem dla pol-
skich władz, centralnych i lokalnych, by nie przejmować
się, a nawet cieszyć z faktu, że Peugeot, Kia, Getrag i kil-
kanaście mniejszych zakładów znajdzie się z tamtej strony
Tatr, a nie u nas. Ale to marne pocieszenie. Co prawda polski
przemysł motoryzacyjny i tak jest większy od słowackiego,
oni są gigantem przede wszystkim w przeliczeniu na gło-
wę mieszkańca, ale ten mieszkaniec znajdzie pracę – i o to
chodzi. Z ciekawości zajrzeliśmy na internetowe strony sło-
wackich irm poszukujących pracowników do nowych irm
– w regionach, gdzie coś się buduje, są tysiące wolnych
miejsc. Od zaraz. Jest co prawda jeden kłopot – to miejsca dla
pracowników wykwaliikowanych,
czasami dla specja-
listów, a nie dla
osób słabo wy-
kształconych i Ro-
mów, którzy tworzą
grupę bezrobotnych. Ale
mamy podejrzenie, że Słowacy
sobie poradzą. Tymczasem w Polsce
rzeczy idą w nie najlepszą stronę – mówi się
o wszystkim, tylko nie o tym, że trzeba pra-
cować. Ale nie naszą rzeczą jest polity-
kowanie, bo zabrniemy za daleko.
Przydałaby się jakiś przewodnik, który
wskazałby nam właściwą drogę, i nawigacja
satelitarna tutaj nie pomoże. Ale jest ona przykładem na to, że
jednak można. Jeszcze kilka lat temu nikt nie potraił podać
terminu, kiedy pojawi się elektroniczna mapa Polski do nawi-
gacji. Teraz o rynek walczy kilka irm, a dwie – polskie – są na
nim najważniejsze. Czy tak wiele osób kupuje nawigacje samo-
chodowe? Chyba jeszcze nie, ale gdy sprzęt staniał, a mapy (lub
abonament na pobieranie ich przez internet) są łatwo dostępne,
pojawiają się klienci, którzy zaryzykują, choćby z ciekawości.
I to jest właściwa droga, którą pokazuje nam nawigacja – trzeba
robić to, co się potrai, a nie kombinować, że inni mają lepiej.
Idzmy
własciwa
droga
`
`
Jerzy Dyszy
C
zy rozwijanie
jednej tylko gałęzi przemysłu jest
w majowym numerze
Nowości
4
Piezowtryskiwacze do silników
benzynowych
Nowy ośrodek badawczy Renault
10
Technika
Prezentacje
20
Audi Q7 – największy w swojej klasie,
największy w Europie
24
Transfer z Formuły 1.
Podobieństwa i różnice pomiędzy
BMW K 1200 S i BMW M5
56
Fabryka Toyoty w Wałbrzychu
Technika
10
Skrzynie biegów – teoria i praktyka
34
Nawigacja satelitarna
37
Testujemy systemy nawigacji
satelitarnej z mapami Polski
42
Antyhałas, czyli aktywne
systemy tłumienia hałasu
Technika wojskowa
70
Leopard w polskich barwach
Eksploatacja
58
Elektronika samochodowa
– pomiary zasysanego powietrza
60
Obliczamy, kiedy zwróci się instalacja
na gaz. LPG tańsze od ON
20
Prezentacja
Stylizacja
48
Claus Potthof – projektant Audi
Samochody użytkowe
52
Mercedes-Benz Sprinter 311 CDI
– wygodny, funkcjonalny, bezpieczny
Publicystyka
6
Peugeot, Kia, Volkswagen na Słowacji
– o przemyśle motoryzacyjnym
Tuning i sport
62
Audi R10 – wyścigówka
na olej napędowy
Polecamy
Bezpieczeństwo
66
Nadsterowność i podsterowność
Historia motoryzacji
71
Skrzynie biegów
Dziwny patent
80
Poduszki w płycie podłogowej
73
Prenumerata
74
W następnym numerze
2
auto
technika
motoryzacyjna
www.autotechnika.com.pl
Skrzynie biegów
Audi Q7
5/2006
34
Technika
42
Technika
24
Prezentacja
maj 2006
3
Nawigacja
satelitarna
Walka z hałasem
BMW M5
kontra
BMW K 1200 S
Plik z chomika:
griszka
Inne pliki z tego folderu:
ATM_wrzesien_2009.pdf
(63387 KB)
ATM_styczen_2009.pdf
(73448 KB)
ATM_pazdziernik_2009.pdf
(70412 KB)
ATM_marzec_2009.pdf
(78241 KB)
ATM_maj_2009.pdf
(88765 KB)
Inne foldery tego chomika:
• Mazda katalog części pl
Acronis True Image 13 PL + serial
Active Boot Disk
Aida64 Extreme Portable
Alarmy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin