DZIEŃ WIOSNY.doc

(37 KB) Pobierz
DZIEŃ WIOSNY -19 MARCA 2004R

DZIEŃ  WIOSNY  -19 MARCA 2004R.

(IMPREZA OGÓLNOSZKOLNA)

 

Organizator i autor scenariusza – Lilianna Lewandowska

 

Cele imprezy: zaproponowanie uczniom alternatywnych                                                           (pozytywnych) sposobów spędzania wolnego czasu, kształtowanie postaw asertywnych, propagowanie twórczych rozwiązań problemów,

 

 

Potrzebne środki:  słodycze (wafelki, lizaki, cukierki), sznurek, pisaki, papier, nożyczki, magnetofon, płyty z nagraniami utworów ulubionych przez uczniów, pojemnik z przykrywką, chustka

 

 

PRZEBIEG:

 

1.     Zbiórka uczniów klas IV-VI w jednej z sal lekcyjnych (nr 7). Każdy przynosi ze sobą poduszkę (krzesełko) ze swojej sali. Siadają w półkolu.

 

2.     Przywitanie – „iskierka”, czyli przekazywanie sobie uścisku dłoni, który musi wrócić do rozpoczynającego zabawę prowadzącego nauczyciela.

 

3.     Zabawa integracyjna – „sałatka owocowa”. Każdy uczestnik zabawy wybiera sobie nazwę jednego owocu. Wybrane przez uczniów nazwy zapisujemy na tablicy.  Następnie prowadzący nauczyciel odstawia swoje krzesełko i wymawia nazwę jednego z wybranych owoców. Osoby, które wybrały właśnie ten owoc klaszczą w dłonie, wstają, a następnie starają się zająć  jedno z wolnych krzesełek. Nie mogą jednak zająć ponownie tego krzesełka, z którego wstały. Osoba, która zostaje bez krzesełka , wymawia nazwę innego owocu zapisanego na tablicy. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Celem zabawy jest „wymieszanie” osób, a tym samym zintegrowanie grupy tak, aby każdy siedział obok „przypadkowej” osoby.

 

4.     Prezentacja hymnów klasowych. Wcześniej każda klasa miała za zadanie przygotować hymn swojej klasy do znanej melodii. Klasa, która zbierze najwięcej „klasków” od słuchaczy, zostanie obdarowana nagrodami w postaci słodyczy. Treści hymnów zostaną później wywieszone na gazetkach klasowych.

 

5.     Zabawa dla wszystkich uczestników imprezy. Do przygotowanego pojemnika wkładamy małe karteczki, na których wypisane są polecenia . Uczestnicy siedzą w kole i przekazują sobie pojemnik z rąk do rąk.  Podczas przekazywania pojemnika jest włączona muzyka. Kiedy muzyka zostanie przerwana, to osoba, u której aktualnie znajduje się pojemnik, losuje jedną ze znajdujących się w nim karteczek, a następnie wykonuje zapisane na niej polecenie. Jeśli wypełni polecenie, to otrzymuje „słodką” nagrodę.

 

Zadania do wykonania:

 

ZAŚPIEWAJ  PIOSENKĘ

 

BĄDŹ  PRZEZ CHWILE  PIESKIEM BURKIEM

 

ZRÓB 5 PAJACYKÓW

 

POWIEDZ WIERSZYK

 

ZAPROS  KOLEŻANKĘ (KOLEGĘ) DO KINA

 

POKŁOŃ SIĘ WSZYSTKIM KĄTOM KLASY

 

POPROŚ  PROWADZĄCEGO  O  ZADANIE  NR 1

 

ZRÓB 5 POMPEK

 

POPROŚ PROWADZACEGO O ZADANIE NR 2

 

POPROŚ PROWADZĄCEGO O ZADANIE NR 3

 

POPROŚ PROWADZĄCEGO O ZADANIE NR 4

 

POPROŚ PROWADZĄCEGO O ZADANIE NR 5

 

OPOWIEDZ DOWCIP

 

PODAJ PRZEPIS NA SWOJĄ ULUBIONĄ POTRAWĘ

 

WYBIERZ SOBIE 6 OSÓB, PODEJŹ KOLEJNO DO KAŻDEJ I POWIEDZ COŚ MIŁEGO

 

 

Zadanie nr 1

Powtórz: „ Suchą szosą Sasza szedł”.

 

Zadnie nr 2

Powtórz : „ Szedł Mojżesz przez morze jak żniwiarz przez zboże, a  za nim trzychrystki szły trzy”.

 

Zadanie nr 3

Zatańcz przez czas  1 min w takt melodii „co się stało z pszczółką Mają?”.

 

Zadanie nr 4

Nie uśmiechaj się przez czas 1min.

 

Zadanie nr 5

Kopnąłeś drzwi. Teraz masz okazję je przeprosić. Podejdź więc do nich i przeproś mówiąc, dlaczego to zrobiłeś.  

 

 

6.     Zabawa o nazwie „Dawka humoru”. Zadaniem każdej klasy było przygotowanie trzech skeczy o tematyce szkolnej. Teraz uczniowie prezentują swoje pomysły. Autorzy najśmieszniejszego otrzymają nagrody – lizaki.

 

7.     Przerwa –10 minut.

 

8.     Zabawa integracyjna na zasadzie sałatki owocowej. Osoba, która została bez krzesła (nauczyciel) mówi np. Niech wstaną wszystkie osoby, które mają dzisiaj założone dżinsy. Po tym haśle wskazane osoby wstają i zajmują inne miejsce .( Nie można ponownie usiąść na tym samym krześle, z którego się wstało) Zabawa ma na celu zmianę miejsca przez uczniów, a więc towarzystwo przypadkowych osób.

 

9.     Turniej klas. Każda klasa wystawia do rywalizacji czteroosobowe zespoły. Pozostała część klasy pełni rolę kibiców. Każda klasa ma do wykonania 7 zadań. Za każde zadanie można otrzymać 1 pkt. Jedna z osób zapisuje punktację na tablicy. Zwycięska drużyna otrzymuje nagrody – lizaki.

 

           Zadania do wykonania:

 

q       Każda grupa śpiewa wybraną przez siebie kołysankę.

 

q       Każda grupa otrzymuje 3 sznurki równej długości. Punkt otrzymuje ta drużyna, która najszybciej zaplecie z tych sznurków warkocz.

 

q       Każda grupa otrzymuje papierowy kwadrat i nożyczki. Zwycięża grupa, która jednym ruchem nożyczek wytnie figurę najbardziej podobną do koła.

 

q       Jednemu przedstawicielowi każdej grupy zawiązujemy oczy. Następnie dajemy mu do ręki jakiś znany przedmiot. Otrzyma punkt, jeśli w ciągu 30s odgadnie, jaki przedmiot trzyma.

 

q       Każda grupa w ciągu 1min. Musi wypisać jak najwięcej wyrazów, które zawierają zespół liter SZT . Mogą one występować na początku, w środku i na końcu wyrazu. Punkt otrzymuje drużyna, która wypisze największą liczbę wyrazów.

 

q       Portret. Każda grupa musi w ciągu 30s przygotować portret szczęśliwej rodziny wykorzystując do tego własne ciała (klatka-stop). Po 30s robione jest zdjęcie, więc uczniowie nie mogą się ruszać. Wygrywa grupa, która najdłużej wytrzyma w pozycji portretowej – bez ruchu.

 

q       Każda grupa wybiera sobie jakieś zwierzątko. Następnie wskazuje osobę, która wystąpi w roli tego zwierzątka. Potem nauczyciel daje polecenia każdej drużynie.

 

ü     Zwierzątko idzie do sklepu , chce kupić sukienkę. Nauczyciel występuje w roli sprzedawcy. Uczeń może poruszać się i używać mowy tylko w sposób charakterystyczny właśnie dla tego zwierzęcia.

ü     Zwierzątko zaprasza kolegę (prowadzącego) na lody. Zasady jak wyżej.

ü     Zwierzątko przychodzi do lekarza (prowadzącego) z bólem brzucha. Zasady jak wyżej.

 

            Punkt otrzymuje drużyna, wywiąże się z zadania.

       

 

10. Przerwa – 10 min.

 

11. Przedstawienie „ Kopciuszek” przygotowane przez Klub Młodych Twórców „Bursztynki”.

 

12.           Pożegnanie- iskierka. Zasady jak przy przywitaniu.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin